Ga naar inhoud


[RE-8000HD] [RE-9000HD] [8000][4000] Octagon firmware V10844 beschikbaar


sathopper

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: vandoorn
Ook bij mij de nieuwe FW erin gezet. Zo te zien werkt alles. Wat ik nu wel weer mis is om de box te updaten via internet. Dat hebben ze er weer uit gehaald.
mvg. Geert

Schijnbaar is dit een bekend probleem gelet op het onderstaande.

Ik zag dat Jonni (administrator van het Fortis.gmc forum) de originele Octagon Bootloader v1.23 op het forum voor download ter beschikking heeft gesteld met daarbij de volgende verklarende woorden (Citaat, door mij vertaald uit het Duits):

Quote
Omdat met de nieuwe Octagon Software na elke nieuwe update steeds meer problemen optreden en zeker als je een andere loader hebt gebruikt, stel ik hierbij de originele Octagon Bootloader v1.23 ter beschikking.
Ik wil nog even benadrukken, het gaat hierbij niet over een bootloader van AAF of dergelijke maar om de originele IRD-file zoals die origineel bij de levering van de Octagon 1018 is geïnstalleerd.

Ik zou iedereen aanraden om deze file z.s.m. te downloaden want ik kan geen garantie geven dat deze file hier lang zal beschikbaar zal zijn.
Unquote


Intussen staat er ook vermeld dat de file op verzoek van Octagon Duitsland en conform de verwachting weer van het forum is verwijderd.

Ik heb de file overigens in mijn bezit dus voor belangstellende wil ik deze op verzoek (via PM mailadres opgeven) wel mailen.

Dus het gebruik van software van andere Resellers schijnt toch ook nog niet datgene op te leveren wat men daarvan had verwacht.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de laatste maxi U-loader 1.21 van AAF. De versie .37 werkte bij mij erg stabiel op de freeze rondom 22.00 na waar iedereen met .37 last van heeft.

 

Versie 44 lijkt nu ook weer prima te werken al is dat even koffiedik kijken omdat ik hem nog maar een dag heb draaien.

 

Mijn wederhelft is inmiddels tevreden en dat wil wat zeggen want voor versie .37 had de Box bijna vliegles gehad crazy

 

Geforceerde koeling heeft mijn Box in ieder geval een stuk stabieler gemaakt. smile

 

Voor de zekerheid heb ik bij Jurgen de bootloader aangevraagd mocht toekomstige nieuwe firmware wel conflicten gaan geven met de Multiboot loaders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt de aaf Maxi U-boot install.(vast loper tijdens het booten) niet. Ik doe het zo :

Met aaf connect is dat goed gegaan dan Resellers-ID op Octagon.

Dan niet Reboot maar Original U-boot Install. Is dit klaar de box loskoppelen. Rebox met schakelaar aan de achterkant uitzetten, en weer aanzetten. Mem-stick in de USB-Hub met de nieuwe FW en updaten. Instellingen terug zetten. En klaar. Alles werkt prima.

mvg. Geert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vandoorn
Bij mij werkt ..... Alles werkt prima.
mvg. Geert


Klopt werkt prima zo. Maar ik wil graag de voorderingen van Enigma blijven volgen/testen dus dan heb je maxi-boot nodig.

Bij mij wilde firmware 37 af en toe ook niet opstarten (witte ledjes aan maar voor de rest dood) maar met versie 44 gaat hij zonder morren aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben de hele middag bezig geweest maar steeds als ik maxi boot aan het installeren was kreeg ik een vastloper. Maar ik geef het niet op. Ik denk dat het aan AAF v4.0 ligt die gaat er morgen dus weer vanaf. Ik zet dan v3.7 weer op de laptop. Ook zet ik de vorige versie van Octagon er weer op. We hebben nu onweer hier en heb al 4x een vastloper gehad. Met de vorige versie had ik daar geen last van. Ook de Standby is er uit gehaald. Als ik de box nu uitzet dan gaat hij ook echt uit. OCTAGON_SF1008_HD_INTELLIGENCE_V10837__26_08_10 deze versie was bij mij erg stabiel.

gr. Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stomme is dat toen ik hem gisteravond de box uit had gezet hij wel op standby ging. Vreemd. Ik zal vandaag nog eens kijken hoe hij zich houd. Hij staat bij ons van 7h. tot ongeveer 24h. aan. Ik kijk het nog even aan anders gaat de vorige versie er weer op.

gr.Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Allereerst, ik ben zeer tevreden over de nieuwe Octagon Firmware V44.

Echter de plugin Fixit TS V8.0 werkt niet.

Ik heb de plugin opnieuw geinstalleerd.

Als ik plugin oproep in het menu komt deze niet meer voor in het plugin overzicht.

Is er misschien een nieuwere versie die wel werkt met firmware V44.

Of is Fixit TS niet meer nodig vanaf V44?

 

Gr. Civic44

Samen komen we tot een oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb die plugin nu ook op mijn box gezet, en via tv zie ik deze inderdaad ook niet... maar via de webservice wel zie screenshot.

post-53817-1318261306,4854_thumb.png

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...