Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ja, ik weet dat ik hier eerder zoiets heb gepost. Ik heb hier nu een laptop staan waarvan die bij opstarten zegt; kan windows/programs/systeem niet vinden. Niets lukt, niet in de veilige modus, niet met de originele windows schijf met de optie R. De optie R laat ie wel zien, maar dan ? Hij geeft geen besturingsprogramma's aan....

Wie helpt ?

Groet,

Ronald

Geplaatst:

Kan vele oorzaken hebben. Zoals je al aangeeft kan die niks vinden. Wellicht zou je hem kunnen booten met een floppy, maar aangezien dit stamt uit de vorige eeuw maar wat anders.

Kijk eens op http://www.bootdisk.com en daar staan legio oplossingen. Helaas Engelstalig, maar Google kan perfect Engels naar Nederlands als het pc-gerelateerd is.

Het is mogelijk dat je even in de BIOS de opstartsequence om moet zetten naar CD of USB.

Middels die website zijn er de meest voorkomende fouten onderschept en/of hersteld.

Ik ga er altijd vanuit dat eerste prioriteit is een backup maken van wat er nu allemaal aan belangrijke data (foto's, docs, muziek, films, sommige progs, .WBL bestand voor wachtwoorden, favorieten, cookies, .pst (mail) eerst veilig gesteld dient te worden op een externe USB HD.

Ben benieuwd of ik je een stukje in de goede richting heb kunnen sturen.

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb onderstaande stappen uitgevoerd via de MS website;

copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak

copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak

copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak

copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak

copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system

delete c:\windows\system32\config\software

delete c:\windows\system32\config\sam

delete c:\windows\system32\config\security

delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system

copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software

copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam

copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security

copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default

Ik kan nu weer in windows komen maar alle 'ingangen' naar de programma's zijn verdwenen OF er wordt gezegd, dat IK geen rechten heb, ook niet bij het downloaden van wat dan ook.......

Ronald

Geplaatst:

Misschien kan je nu systeemherstel toepassen en terug zetten naar de datum toen alles nog goed was.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

Doe jezelf een lol. Backup de databestanden die je nog nodig hebt en doe een verse installatie. Buiten dat het waarschijnlijk sneller is zal je computer ook lekkerder lopen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Logisch, Je hebt nu het register terug gezet wat bij de 1ste installatie is gemaakt. Dus zonder programma's.

Heb deze vraag niet eerder gezien, maar je had als volgt moeten doen. Misschien dat de bestanden er nog zijn, maar vrees het ergste.

Start de computer op met bv een WinPE boot CD-ROM bij voorkeur met een 'verkenner' aan boord. Werkt wat gemakkelijker.

Open op C:\ de map : "System Volume Information" daarna "Restore" dan 1 van de mappen "RP17 of 18, ect" en daarna "Snapshot"

Kies igg een map met een datum van voor de problemen en elke map RP?? zit weer een map Snapshot.

In de map "Snapshot zitten de bestanden die we zoeken zoals;

_register_machine_syteem

_register_machine_software

_register_machine_sam

_register_machine_security

_register_machine_default

kijk ook van welke datum deze bestanden zijn, liefst een dag of 2 a 3 voor de crash.

kopieer (sleep) deze 5 bestanden naar een nieuwe map (bv TMP als deze nog niet bestaat) in C:\windows en hernoem deze bestanden naar systeem, software, sam, ect.

Eigenlijk klik je op "rename" zet de cursor vlak achter de S en haal het stukje " _register_machine_" weg.

Kopieer (sleep) daarna herbenoemde bestanden naar de map "C:\windows\system32\config" en overschrijf de oude bestanden.

Als alles is goed gegaan start je computer weer op de datum die je zelf gekozen heeft.

Maar het allerbeste is idd een verse install.

Geplaatst:

Dat kan alsnog wel, immers er is een back-up gemaakt van alle systemfiles met .bak als extensie.

Maar zoals winwiz als zegt, wil je je al dat werk wel op de hals halen, als een verse installatie veel eenvoudiger en wellicht de enige optie is?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Varkentjes
Dat kan alsnog wel, immers er is een back-up gemaakt van alle systemfiles met .bak als extensie.

Maar zoals winwiz als zegt, wil je je al dat werk wel op de hals halen, als een verse installatie veel eenvoudiger en wellicht de enige optie is?

Hij is al met het copy-commando begonnen. Kans is dus aanwezig dat er eea al is overschreven. Beter is nu je files eraf halen en een nieuwe installatie zoals winwiz al zei.

Installeer dan direct in een multiboot omgeving. (Als laatste dus een Vista of W7). Heb je ook nog het oude vertrouwde XP wat beslist nodig is voor "oude rommel".

Suc6
Geplaatst:

Hoi,

Het echt enige belangrijke zijn de emails. Kan ik nu de totale map waar oa het PST bestand staat veilig stellen, dan een nieuwe installatie, en dan weer die map terug zetten ? Werkt dat ? (kan de 'nieuwe' Outlook dan weer bij de emails ?)

Ik kan nu immers niet meer in Outlook komen om het te exporteren......

Geplaatst:

Ja dat kan,

Je outlook.pst en evt je archive.pst even kopieren naar je externe schijf. Kan je later weer terugzetten.

( documents and settings\username\local settings\application data\microsoft\outlook ) is de standaardmap hiervoor.

Je moet alleen wel je accounts weer opnieuw aanmaken.

succes,

Maestro

- - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - -

** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **

Geplaatst:

mmmmmmmmmmm

weet niet wat er nu precies is gebeurt, usb pen werkt niet, beschrijfbare cdrw werkt niet.

Ik mag bijna nergens in, hij zegt dat ik daarvoor geen machtigingen heb !

Hoe krijg ik dan die bestanden eraf ???????????????????????

HE !!

Ik heb nu netwerkverbinding met mijn W7 pc met die XP laptop.

Echter, als ik W7 toegang vraag tot die laptop vraagt ie om een gebruikersnaam en wachtwoord. WAAR KAN IK DIE VINDEN ?

Geplaatst:

Je hebt alle data inmiddels veiliggesteld?

Dan kun je de Windows cd inleggen en een verse installatie doen. Tijdens dit proces kun je een keuze maken om die partitie waar je problemen mee ondervindt opnieuw te formatteren. Gaat sneller en je weet zeker dat er geen "rommel" achter blijft.

Zoniet, kijk dan even of je met de Bart PE Bootdisk (zoek in Google op Bart PE, 1e resultaat) wel toegang tot de schijf kan krijgen en zo de data naar een externe HD te verplaatsen.

Geplaatst:

Nee, ik kom (mag) nergens in........ (heb alles gedeeld met alle rechten etc....maar helaas)

Ga de laptop naar een ex collega brengen, 2,5 inch harddisk via converter aan een gewone pc hangen en daarna al het belangrijke spul eerst maar naar een cd kopiëren.

Ik zou het anders ook niet meer weten.

Geplaatst:

Start op met een boot cd of desnoods een ubuntu live cd (kun je zo downloaden van internet) Als je hiermee bent opgestart kun je gewoon je harde schijf benaderen en je bestanden eraf kopiëren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen