Ga naar inhoud


gezocht, betaling achteraf.


mietde

Aanbevolen berichten


Iemand die een dusdanig wantrouwen heeft in online aankopen dat ie alleen achteraf wil betalen.

Zijn goed recht natuurlijk maar ik hoop hem wat leidraden te geven zodat hij deze eis wellicht durft los te laten.

 

Ik bedoel maar zo, zou jij met je sat4all registratie op 10/17/03 en 1862 berichten hier je reputatie te grabbel gooien voor een paar tientjes?

Zou jij betaling achteraf accepteren als de koper minder postings en of minder lang lid is?

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dit soort dingen via PM...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gedurende mijn jaartjes satelliethobby al heel wat gekocht en verkocht van spulletjes die over-kompleet waren tot en met toestellen die ik wilde testen.

De PM die je stuurt met feitelijke gegevens ter contact opname en afhandeling van de koop of verkoop is op het forum niveau niet een echt bewijs... > de email die je stuurt met een standaard email client is echter wel een bewijs (zie mail headers)

let wel, slecht traceerbare emailadressen zoals retebetrouwbaar@yahoo.natie en dergelijke zijn altijd een risico.

 

als je al zulke berichten kende (meervoudig besproken) betreffende mensen uit de ivoorkust of timboektoe die op je tweedehandshandel advertentie reageren en het geld per iban over willen maken nadat je die gegevens prijs geeft

weet je dat er inderdaad ook ratten op het internet zitten.

 

de beste manier is afhalen en contant betalen.

 

zelf kijk ik ook wel eens vaker naar het soort berichten van desbetreffende en als die zich enkel in het gezocht of aangeboden subforum van het sat4all forum bewegen, heb ik liever een andere koper.

 

maar ondanks de gezond verstand mentaliteit die je toepast bij aan en verkoop via een forum, is kopen en verkopen altijd een risico.

garanties heb je niet

overigens ook niet bij menig webshop

 

op een hobby-forum als dit zou elk doorsnee lid zich middels mailbericht met gegevensuitwisseling gewoon moeten kunnen identificeren, indien dat een probleem is is de handel een probleem.

 

ciao

 

Sweet Hours

Beth Rowley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat mietde gefrustreerd is door een koop handelswijze.

 

Dit soort dingen kan hij idd beter doen via PM

 

Maarrr.. hij heeft imo wel een punt.

 

Leden met 1000+ zijn meestal eerder te vertrouwen met een koop dan een lid met slechts 50 postings. Ze hebben immers veel moeite moeten doen om het aantal (uiteraard nuttige) postings te behalen.

En als het om enkele tientjes gaat zal hij niet zo vlug het risiko willen lopen om "aangepakt" te worden.

Zelfs ik als moderator ben al eens tegen deze wantrouwen aan gelopen.

En ik zal zeker niet voor een paar cent me status te grabbel gooien.

Maar dat snapt een verkopend lid soms niet.

 

En iedereen mag zijn handelswijze kiezen, of je het er mee eens ben of niet.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik maanden gelden al eens gedaan en dat had geen zin.

Wellicht dat we samen de koper de logica van mijn gedachtengang kunnen laten inzien.

Zou hij volgens mij best mee geholpen zijn.

Het gaat er mij iig zeker niet om alsnog de koop te sluiten.

 

Met een paar antwoorden moet ik echter al toegeven dat het er niet alleen maar duidelijker op word met de koper/verkopers pov's zo door elkaar heen gehusseld.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless


Leden met 1000+ zijn meestal eerder te vertrouwen met een koop dan een lid met slechts 50 postings.

Mensen kunnen wel in financieel noodweer terecht komen en dan is betrouwbaarheid ineens soms ver te zoeken terwijl anderen in dezelfde situatie zich nog steeds netjes aan afspraken houden. Ligt volledig aan de persoon in kwestie en niet aan het aantal postings.

Als verkoper ben ik heel simpel en wil ik vooruitbetaling zien. Ga je daarmee niet akkoord heb je pech! Voor jou 20 anderen... Als ik zelf iets koop op het internet moet ik ook vooruit betalen en daar doe ik ook niet moeilijk over.

Accepteer bovenstaande en je hebt geen probleem, doe je dat niet dan moet je niet online kopen. Zo simpel is het nu eenmaal. Risico loop je altijd ook als je artikelen bij een winkel 2 straten verder koopt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch staat het in het consumentenrecht niet zo eenzijdig geformuleerd. Google bijvoorbeeld maar eens op consumentenrecht en aanbetaling. Nou is dit niet helemaal te vergelijken met het vraag- en aanbodhoekje van sat4all maar als koper heb je toch meer rechten dan hier wordt gesuggereerd.

 

Een ander hieraan gerelateerd iets is dat ik gisteren voor het eerst geconfronteerd werd met administratiekosten voor een I-dealbetaling. Klinkt dat voor jullie normaal in de oren of vinden jullie dat ook belachelijk ?

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sheeplover
Een ander hieraan gerelateerd iets is dat ik gisteren voor het eerst geconfronteerd werd met administratiekosten voor een I-dealbetaling. Klinkt dat voor jullie normaal in de oren of vinden jullie dat ook belachelijk ?

Te zot voor woorden. Er zijn zelfs websites waar je als je met iDeal betaalt geen verzendkosten gerekend worden.
Via iDeal vallen er bovendien veel administratiekosten weg voor zo'n webshop, dus waarom die dan nog(maals) aanrekenen? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mietde
Iemand die een dusdanig wantrouwen heeft in online aankopen dat ie alleen achteraf wil betalen.
Zijn goed recht natuurlijk maar ik hoop hem wat leidraden te geven zodat hij deze eis wellicht durft los te laten.

Ik bedoel maar zo, zou jij met je sat4all registratie op 10/17/03 en 1862 berichten hier je reputatie te grabbel gooien voor een paar tientjes?
Zou jij betaling achteraf accepteren als de koper minder postings en of minder lang lid is?


Die is gek! en dan achteraf gezeik krijgen van.. doet het niet goed, dat zit er niet bij, bla bla bla.

Vreemde manier van zaken doen, zou eerder de persoon die mij dit vraagt wantrouwen ja.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sheeplover.

 

Je hebt zeker gelijk wanneer je het hebt over consumentenrecht. Er zijn heel veel zaken goed geregeld. (alhoewel ik twijfel aan het verschil particulier-particulier of winkel-particulier)

 

Echter. veelal geldt dit pas nadat betaald is.

 

De uitzondering daargelaten: in 99% van alle winkels krijg jij je tasje/doosje met goederen pas nadat de transactie voltooid is.

 

Denk er maar eens over na: ga een jeans-store binnen, kies een spijkerbroek uit, loop naar de kassa, leg die broek neer... Wordt netjes de barcode ingelezen. Te betalen bedrag wordt kenbaar gemaakt. Consument gaat betalen (oftwel pin: pas zoeken, oftewel contant: geld zoeken)

In de tussentijd vouwt de kassiere netjes de broek op, doet deze in een tasje, (bij een contante betaling komt nu het wisselgeld terug)... bon wordt uitgeprint.... in de tas gedaan en aan de consument overhandigd.... dus consument geeft eerder geld aan leverancier dan dat leverancier goederen aan consument levert.

 

Alleen, omdat op het internet het principe van 'gelijk oversteken' nou net niet 'gelijk' kan worden genoemd wordt het voor sommige mensen een probleem.

 

Persoonlijk heb ik maar niet meer bijgehouden hoe vaak ik iets via ***diverse verkoopsites***. gekocht heb... ben er wel eens de boot mee ingegaan, maar onder de streep totaal wel flink voordeel behaald t.o.v. fysieke winkels.

 

Ik wil niemand veroordelen en gun iedereen hun eigen mening en opvatting, maar persoonlijk denk ik dan: "Als je dat risico toch niet wilt lopen, haal dan de 'ellende' niet op je hals, ga de stad in en koop het bij een retailer en betaal ietsje meer."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
had ik maar een quote gebruikt,
want het is niet slim op een algemene vraag te antwoorden als de vraag wordt gewist en een specifiek verhaal eraan gekoppeld wordt

mijn verzoek is aan de moderator.


Origineel bericht van: oorspronkelijke openingspost


Naar aanleiding van een gezocht advertentie.

Het is gebruikelijk om online aankopen, met name van particuliere verkopers vooraf te betalen.
Waarom zouden zij het risico wel nemen dat jij niet durft te nemen?
Bovendien lopen deze verkopers op sat4all dan al gauw meer risico dan jij aangezien je niet zo heel veel postings hebt.
Denk je nu echt dat een lid die hier al jaren rondhangt met enkele honderden postings zijn reputatie te grabbel wil gooien door jou enkele tientjes te ontfutselen?

Blijkbaar is je wantrouwen zo groot dat je bovenstaande toch niet voor waar aan kunt zien.
Welnu, ik houd je niet voor de gek met bovenstaande gedachtegang, althans dat is zeker mijn intentie niet maar blijkbaar geloofde je me niet hetgeen deze voor iedereen leesbare posting verklaard.

Wellicht kunnen enkele leden met aanzien hier ook nog iets aan bijdragen en zo je internet-ervaring verrijken.



You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...