Ga naar inhoud


Dreambox en welke switch (niet)


nlrela

Aanbevolen berichten

Ben me aan het orienteren voor de aanschaf van of een 17/8 of een 17/12 switch. Op dit moment heb ik 4 losse 4/1 switches en wil uitbreiden.

 

Ik heb alleen Dreamboxen (DM800x) in gebruik (!!) en wil graag weten of ik bepaalde switches wel of niet zou moeten gebruiken.

Op dit moment valt m'n oog op een EMP Centauri....

 

Alvast bedankt voor de feedback

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb voor vrienden hier in Luxemburg z'n EMP 17/12 voor 4 satellieten op 12 ontvangers in een appartementen complex in gebruik.

daar staan 10 Topfields 5000CI op aan gesloten en een Philips DSR7141

heb daar ook is mijn Dreambox 8000 aan gehangen en ik moet zeggen dat werkt perfect.

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de feedback, bestel dan waarschijnlijk de EMP (voor mij het gemakkelijkst om aan te komen).

 

Wellicht een domme vraag, maar toch ..... moeten die switches alleen stroom hebben als ze analoog signaal moeten versterken, of ook voor de sat aansluitingen ?

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nlrela


Wellicht een domme vraag, maar toch ..... moeten die switches alleen stroom hebben als ze analoog signaal moeten versterken, of ook voor de sat aansluitingen ?


Switches verstrekken geen signaal, ze geven deze alleen maar door, maar als antwoord op jouw vraag: Ja, switches zoals jij bedoelt moeten altijd op netstroom zijn aangesloten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Switches verstrekken geen signaal, ze geven deze alleen maar door


Vandaar m'n vraag ;-)

In ieder geval bedankt voor je antwoord ..... moet nu een stroom kabeltje gaan aanleggen.

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nlrela
Origineel bericht van: Henksat
Switches verstrekken geen signaal, ze geven deze alleen maar door


Vandaar m'n vraag ;-)

In ieder geval bedankt voor je antwoord ..... moet nu een stroom kabeltje gaan aanleggen.


Ik weet wat je wil, maar een diseqc switch heeft geen 220 Volt of zoiets nodig. Een diseqc switch versterkt ook niet. Sterker nog, waarom moet je een signaal van een LNB versterken ? Veel beter is om goede kwaliteits artikelen te gebruiken en de schotel optimaal uitrichten.

Een diseqc switch schakelt alleen maar door een 22 kHz puls, die de sateliet ontvanger genereert.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Sterker nog, waarom moet je een signaal van een LNB versterken?


Dat is een taak van de LNB zelf, versterken van het signaal (de andere taak is het kiezen van polarisatie en band).

Bij extreem lange kabels kan een extra versterker nuttig zijn om te compenseren voor het signaalverlies in de kabel. Omdat de versterker het signaal alleen maar slechter maakt (maar wel 'harder') moet je dat alleen maar doen als de lengte van de kabel dat nodig maakt, en dat zal pas bij honderden meters het geval zijn.

De switches veroorzaken ook wel een beetje signaalverlies, maar da's niet de moeite in verhouding tot de rest, en zeker niet genoeg om een extra versterker nodig te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek


Ik weet wat je wil, maar een diseqc switch heeft geen 220 Volt of zoiets nodig. Een diseqc switch versterkt ook niet. Sterker nog, waarom moet je een signaal van een LNB versterken ? Veel beter is om goede kwaliteits artikelen te gebruiken en de schotel optimaal uitrichten.


Volgens mij heeft TS het over een Actieve Multiswitch, deze heeft wel degelijk prik nodig om te kunnen werken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het analoge (terrestrial) kabelsignaal wordt wel degelijk versterkt (aansluiting nummer 17, zal ik overigens nooit gebruiken want heb een schotel op m'n balkon staan....).

 

Aansluiting 1 tot met 16 zijn om aan te sluiten aan 4 quad lnb's en worden niet versterkt.

Mijn vraag was enkel en alleen om te weten of het apparaat überhaupt ook werkt zonder 220V ... switch functie voor de niet versterkte sat-aansluitingen.

 

Ga er nu maar vanuit, dat ik een stroomkabeltje moet aanleggen frown

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...