Gast fopman Geplaatst: 22 september 2010 Delen Geplaatst: 22 september 2010 Hallo, Ik heb net een gebruikte AB IPbox 91HD gekocht. Alles werkend gezien en zag er erg mooi uit. De IPbox was via HDMI aangesloten op een plasma tv. Ik heb deze ontvanger nu via scart aangesloten op mijn al wat oudere breedbeeld tv (zonder HD etc.) Nu heb ik de IPbox opgestart, het beeld word eerst zwart, maar vervolgens zie ik niets in beeld. Hoe krijg ik beeld met deze IPbox? Groet, Foppe Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D_liver Geplaatst: 22 september 2010 Delen Geplaatst: 22 september 2010 FF terug zetten naar scart, alleen weet ik de stappen niet blind, dus een hdmi aansluiting was wel handig om um terug te zetten 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fdm Geplaatst: 22 september 2010 Delen Geplaatst: 22 september 2010 Ik geloof dat je bij het opstarten de MENUknop moet blijven indrukken. Na een poosje zie je op het LEDschermpje 1080i ofzo en kan je dit aanpassen met de UP of DOWNknoppen naar SCART. Dan op OK drukken en je hebt beeld. Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator wiz Geplaatst: 22 september 2010 Moderator Delen Geplaatst: 22 september 2010 You have to switch of the box with power switch on the backside. Whilst turning on again, press Power button in front and Menu button and keep it pressed. After a short time the resolution gets displayed in VFD. Repeat procedre as long as you get right adjustment. Dus uitzetten, aanzetten en dan de powerbutton en de menu button ingedrukt houden tot je resolution in je display hebt. dan met pijltje omhoog/omlaag kiezen voor scart, vastleggen met ok, en dan zou je beeld moeten hebben op scart. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast fopman Geplaatst: 22 september 2010 Delen Geplaatst: 22 september 2010 Het is gelukt. Dit werkte inderdaad. Ik heb scart nog niet gevonden, maar gekozen voor PAL. Dat werkt wel. Ik heb nu het menu in beeld en kan nu weer verder om alles toe ontdekken. Allemaal ontzettend bedankt voor de snelle reacties!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast fopman Geplaatst: 23 september 2010 Delen Geplaatst: 23 september 2010 De IPbox doet het nu wel, maar in het menu heb ik geen tekst. Ik kan wel bladeren maar zie geen letters meer. Ik heb niets vreemds gedaan. Ik heb wel gister de CanalDigitaal smartcard in de houder gedaan en een netwerkaansluiting gekoppeld. Ik wilde een eventuele update doen, maar hij gaf aan dat er niets gevonden was. Verder kreeg ik de kanalen van CanalDigitaal eerst wel te zien en later kreeg ik een melding dat het een gecodeerd kanaal was. Alleen BVN deed het nog. Ook Ned 1, 2 en 3 niet. Ik heb nog weinig verstand van dit apparaat, maar hij lijkt een eigen leventje te leiden. Wie kan mij verder helpen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast fopman Geplaatst: 23 september 2010 Delen Geplaatst: 23 september 2010 Ik begrijp niet waarom ik geen tekst meer in het menu heb. Ik heb geprobeerd om de IPbox opnieuw op te starten met de "pijltje naar boven" en de starttoets tegelijk ingedrukt. Ik heb ook geprobeerd om op die manier af te sluiten. Daarmee zou ik een USB-update kunnen doen, volgens de handleiding. In het scherm zou dan: "USB UPGRADE > Loading > Erasing > Flashing > Done" in beeld moeten komen. Ik had op de USB-stick (8gb/FAT32) de image file gezet. Deze file keurig hernoemd naar "usb_update.img". Helaas gebeurd er helemaal niets... Wie weet raad? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast arvy Geplaatst: 11 oktober 2010 Delen Geplaatst: 11 oktober 2010 Welk image probeer je te installeren? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dr.butcher Geplaatst: 12 oktober 2010 Delen Geplaatst: 12 oktober 2010 Ik had op de USB-stick (8gb/FAT32) de image file gezet. Deze file keurig hernoemd naar "usb_update.img". Helaas gebeurd er helemaal niets... Wie weet raad? Je moet de usb in FAT formateren. En niet in FAT 32. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen