Ga naar inhoud


NED HD in Basispakket ?


greydutch

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb al sinds een aantal jaren het normale basispakket. Kort geleden heb ik een HDTV Receiver gekocht en zou nu graag de zenders Nederland 1, 2 en 3 HD willen bekijken. DUO LNB is geinstalleerd. Ik heb een origineel CanalDigitaal Module + smart card. De hardware is dus in orde.

 

Ik had eigenlijk gedacht dat voor mij als basispakketklant de zenders NED 1, 2 en 3 free-to-view zijn, en dat ik deze dus zou moeten kunnen ontvangen. Ik krijg echter een melding dat mijn abonnement voor deze zenders niet geldig is. Moet ik inderdaad een basispakket HD bestellen ? De commerciele zenders interesseren mij wat minder en NED 1,2 3 in HD is voor mij eigenlijk voldoende.

 

Uit de CanalDigitaal website word ik niet wijs: er staat niet expliciet, hoe het met deze 3 HD zenders in relatie tot het basispakket zit.

 

Een echte beginnersvraag, maar ik heb nergens iets gevonden. Bij voorbaat mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De zenders NED1, 2 en 3 zijn zowel als HD en SD FTV.

(Free to view) Het enige wat je nodig hebt is een geldige CD kaart.

( Geen abonnement in welke vorm dan ook nodig).

Misschien moet je de software van de CI module upgraden.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar je moet wel een SECA3 (oranje)smartcard hebben om de HD zenders gratis te kunnen bekijken. Ik dacht dat je die voor 15 euro om kunt wisselen bij CanalDigitaal. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb een nieuwe Seca 3 kaart (oranje) en, zoals gezegd, een MediaGuard module van CD (de versie met de tekst op een zwartgroene achtergrond). Ik dacht dus eigenlijk dat ik up to date ben. Hoe zou ik dat module eventueel moeten updaten?

 

Op de CD website onder Mijn CanalDigitaal had je vroeger een reactiveringspunt voor de smartcard, dat vind ik nu niet meer.

 

Aangezien ik in het buitenland woon kan ik niet direct contact met CD opnemen.

 

Bedankt voor eventueel verdere tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze CDS module werkt niet in alle gevallen, en in alle ontvangers.

In mijn ontvanger (HUMAX) werktte deze ook niet op de HD kanalen.

Ik heb de moduul omgeruild bij een dealer voor de ASTON 1.07 versie met 2.23 firmware, en dat werkt prima. Ik heb ook geen abo op het HD pakket, maar kan wel alle NED-HD bekijhken, plus de FTA HD kanalen van Duitsland, Eurosport-HD en de belgen.

 

De CDS met de wereldbol hoorde ik ook dat deze meer kans op succes geeft, maar de ASTON werkt altijd dus!

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De module die je moet gebruiken, hangt ook af van welke ontvanger je gebruikt.

De Mediaguard module van CD (met die wereldbol) werkt zeer slecht met de Topfield 7700 HDPVR.

Dan heb je meer aan de Powercam.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: greydutch
Aangezien ik in het buitenland woon kan ik niet direct contact met CD opnemen.

Ik denk dat het volgende ook speelt.
Nederland 1, 2 en 3 enzo zijn welliswaar free to view, maar alleen voor mensen die er in Nederland, via de belastingen, eerste belastingschijf, voor hebben betaald.
Daarom kun je met een buitenlands adres geen CD kaartje aanschaffen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. ik heb een Technisat Digicorder HD S2 Plus, die hier in Duitsland als topmodel geldt. De Mediaguard die ik heb is die zonder de wereldbol. Het heractiveren is helaas niet gelukt.

 

Eigenlijk weet ik nu niet precies wat de beste oplossing is. Ofwel ik probeer het met de nieuwe Mediaguard van CanalDigitaal (dat is dus die met de wereldbol begrijp ik), ofwel met de Aston 1.07 ofwel met de Powercam - zonder dat je van te voren kunt zeggen, wat de beste oplossing is. Uit jullie antwoorden maak ik op dat de Aston vermoedelijk de beste keus is, maar naar ik nu begrijp blijft het een gok. (die steeds tussen de 70 en 100 Euro kost).

 

Dan heb ik aan mijn computer aangesloten ook nog een S2 Box (Technotrend 3650 S2 CI). Ook hier problemen met CanalDigitaal. Hier heb ik nog een oude Aston 1.05, waarmee geen HD ontvangst mogelijk is, met een originele Seca3 smartcard (oranje). Ook Nederland 1, 2 en 3 SD lukken hiermee niet. De Mediaguard van CanalDigitaal is niet compatibel en bij de Aston 1.07, die ik uitgeprobeerd had, loop het beeld na 10-20 minuten vast. Kortom, ook hier weet ik niet echt de oplossing.

 

Met welke legale hardware-combinatie (USB-Box/Kaart + Module + Canal SmartCard) lukt het de Nederlandse free-to-view + NED 1,2, 3 HD zenders via de PC te ontvangen?

 

Hartelijk dank voor verdere tips.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...