Gast theovanvliet Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 halo alemaal ik heb een medialink ml 9700 gekocht maar ik ontvang aleen de vrije kanaalen. ik heb een kaart van canaldigital. maar die lees hij niet. hiervoor had ik een topfield en daar doet hij het wel. kan iemand mij vertelen wat ik moet doen om ook de gecodeerde kanalen te kunnen bekijken. ik kom er niet uit. gr theo.
M_Z Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 Out-of-the-box zal de Canaldigitaal kaart niet werken. Je moet er minstens nog een CCcam softcam op installeren om dit werkend te krijgen. Ik heb even zitten snuffelen op eerdere berichten in dit forum, maar zag niet direct of die bestaat als cardserver, las alleen dat CCcam-client bestaat. Ik heb zelf geen ervaring met de Medialink, maar dan weet je alvast dat het niet vreemd is dat je kaartje nu niet werkt. Hopelijk zijn er hier meer ervaringsdeskundige mensen die hun kennis willen delen. M_Z
D_liver Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 `Van wat ik ervan weet draait ie dezelfde softcams als de Azbox HD ( maar dan alleen vanaf USB) Dus zul je als plugin multicas bv moeten installeren 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Gast theovanvliet Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 bedankt voor snelle reactie weet u ook waar ik de cccam kan vinden en hoe ik het op de ontvanger instaleer. gr theo
Gast aart44 Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 Hangt dat ding aan het netwerk ik dacht gelezen te hebben dat je via het netwerk kan upgraden. Anders zal het met een usb stick moeten volgens mij moet je hier op software klikken. Als je niet zeker weet of je CC cam er apart op moet zetten zou ik me eerst maar inlezen misschien moet het multicas zijn.
M_Z Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 USB Update Multicas 1. Kopieer het bestand naar de USB stick (lib.tar, MultiCAS-II.tgz) 2. Plaats de USB stick in de ontvanger 3. Ga naar het Add On Menu 4. Selecteer Add-on Download 5. Selecteer USB1 6. Selecteer sda1 7. Selecteer lib.tar en download deze. Je krijgt dan een pop-up message “Module Download Complete (Please Reboot)” , druk op OK 8. Ga opnieuw in het Add-on list Menu 9. Selecteer Module Control 10. Selecteer Module Update 11. Selecteer USB1 12. Selecteer sda1 13. Selecteer nu MultiCAS-II.tgz en download deze. Je krijgt dan een pop-up message “Module Download Complete (Please Reboot)” , druk op OK 14. Selecteer Module Start twee keer of Selecteer Add-on Module Control en druk op de rode toets (Start Module) Om deze files te vinden even googlen op "Medialink ML9700 Multicas" M_Z
Satlook Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 Hallo Theo, Delimavi kan je er wel het een en ander overtellen, hij heeft de Medi@link ook. DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Gast theovanvliet Geplaatst: 25 september 2010 Geplaatst: 25 september 2010 Origineel bericht van: M_Z USB Update Multicas 1. Kopieer het bestand naar de USB stick (lib.tar, MultiCAS-II.tgz) 2. Plaats de USB stick in de ontvanger 3. Ga naar het Add On Menu 4. Selecteer Add-on Download 5. Selecteer USB1 6. Selecteer sda1 7. Selecteer lib.tar en download deze. Je krijgt dan een pop-up message “Module Download Complete (Please Reboot)” , druk op OK 8. Ga opnieuw in het Add-on list Menu 9. Selecteer Module Control 10. Selecteer Module Update 11. Selecteer USB1 12. Selecteer sda1 13. Selecteer nu MultiCAS-II.tgz en download deze. Je krijgt dan een pop-up message “Module Download Complete (Please Reboot)” , druk op OK 14. Selecteer Module Start twee keer of Selecteer Add-on Module Control en druk op de rode toets (Start Module) Om deze files te vinden even googlen op "Medialink ML9700 Multicas" M_Z had hier hoop op maar nee zo makelijk mag het niet zijn. kom in het menu nergens een modulu tegen download ook niet van usb alleen van internet maar geef dan gelijk aan dat het fout gaat. dus als er nog iemand een idee heeft om de canaldigitaalkaar aan de praat te krijgen op deze ontvanger bvd theo.
Gast theovanvliet Geplaatst: 26 september 2010 Geplaatst: 26 september 2010 wel we zijn wat veder. er zat een ander menu op nu dus de nieuwe. maar hij ziet nog steeds niet de kaartlezer. denk dat daar ook nog de software aangepast moet worden. maar kan op het internet nog steeds niet de goede site vinden om drivers te downloaden. weet iemand een site waar ik voor de medianlink ml9700 een kaartlezer kan downloaden. bvd theo.
Gast theovanvliet Geplaatst: 26 september 2010 Geplaatst: 26 september 2010 is er dan niemand hier die weet hoe dat werkt.
D_liver Geplaatst: 26 september 2010 Geplaatst: 26 september 2010 Home-Plugins ( als je die multicas geinstalleerd hebt tenminste) 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Gast theovanvliet Geplaatst: 26 september 2010 Geplaatst: 26 september 2010 multicas is nog niet geinstalleerd want dat is het probleem ik weet niet waar je hem kan vinden op het internet. wel vanalles geprobeerd maar kom niet verder. aleen een nieuw menu erop. als je dan naar de kaart zoek geef hij niets aan. ben dus op zoek naar een site waar ik de kaartlezer kan downloaden. gr theo.
Gast dreesje Geplaatst: 28 september 2010 Geplaatst: 28 september 2010 Hallo Theo, Even (misschien off-topic) een andere vraag omtrend de medialink ml 9700. Is deze in Nederland te koop of heb je 'm ergens anders gekocht? Groetjes, Dreesje
M_Z Geplaatst: 28 september 2010 Geplaatst: 28 september 2010 Dit is inderdaad zeer off-topic en mij lijkt deze vraag zowieso beter om via PM aan TS te stellen. Dit om ongewild toch reclame te maken. M_Z
Gast dreesje Geplaatst: 28 september 2010 Geplaatst: 28 september 2010 Excuses, dit zal ik dan voortaan op die manier doen. Groetjes, dreesje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen