Ga naar inhoud

kan ik een pc als cccam server gebruiken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog een pc staan die niet in gebruik is. Zou ik daar linux op kunnen zetten en daarop cccam draaien als interne server voor mijn ontvangers??

pc dient dus louter als server niet om op een tv aan te sluiten

Zo ja wat heb ik nodig.

Sab multiswitch 17/8  GT-U3X38 DVB-T  UHF antenne   Maximum e85   4 * LNB Titanium QUATRO multiswich
3* Xtrend ET 4000 en 1 gigableu HD quad plus met 3 tuners DVB-S2

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

• Moderator
Geplaatst:

Een pc met netwerkkaart en een cardreader (phoenix of smargo), installatie media om linux te installeren en wat tijd om het te configureren.

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

ok dus gewoon linux op dat pc ken is voldoende om al te starten.

Welke extra soft nog nodig???

Netwerkkaart heb ik ook dus daar ook geen probleem.

cardreader nog niet wel een lezer voor bv sim kaarten van gsm (werkt dit ook?à

Sab multiswitch 17/8  GT-U3X38 DVB-T  UHF antenne   Maximum e85   4 * LNB Titanium QUATRO multiswich
3* Xtrend ET 4000 en 1 gigableu HD quad plus met 3 tuners DVB-S2

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

Geplaatst:

Naast een Linux CD heb je ook nog de CCcam software, een FTP tooltje en Putty nodig om de boel eenvoudig te kunnen configureren.

Een cardreader voor simkaarten is waarschijnlijk niet geschikt, maar een Smargo heb je al voor 3 tientjes en werkt gegarandeerd.

Ik geloof dat reclame hier niet is toegestaan, dus ik stuur nog even een PB met wat linkjes van HowToos voor het opzetten van een mooi systeempje.

Geplaatst:

hoi varkentjes

zou je mij ook willen sturen, ik will ook mijn ubuntu server cccam installeren..

bedankt alvast

Origineel bericht van: Varkentjes
Naast een Linux CD heb je ook nog de CCcam software, een FTP tooltje en Putty nodig om de boel eenvoudig te kunnen configureren.

Een cardreader voor simkaarten is waarschijnlijk niet geschikt, maar een Smargo heb je al voor 3 tientjes en werkt gegarandeerd.

Ik geloof dat reclame hier niet is toegestaan, dus ik stuur nog even een PB met wat linkjes van HowToos voor het opzetten van een mooi systeempje.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen