Ga naar inhoud


Last van tinnitus (oorsuizen) pieptoon in de oren


rolandroland

Aanbevolen berichten

Een maand geleden kreeg ik last van oorsuizen ook wel tinnitus genoemd. De pieptoon was in het begin erg hard. Gelukkig is dit aardig afgenomen, na 10 infuus behandelingen. Als je in Duitsland je meld met tinnitus wordt je direct geholpen. Bij mij was de pieptoon eerst keihard en nam later af. Na de 10 behandelingen van het infuus is de toon nauwelijks waarneembaar meer. Als je in Nederland naar een KNO arts gaat zeggen ze je moet er maar mee leren leven! Je moet wel de Duitse taal goed kennen om geholpen te worden. Er is een website die wat meer informatie hierover geeft.

 

 

Meer informatie www.oorsuizen.net

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
De infuus behandeling moet het liefst beginnen binnen 48 uur na onstaan en maximaal na 1 à 1½ maand. Daarom moet hieraan in Nederland veel meer aandacht gegeven worden. Er is geen tijd te verliezen en iedere dag telt in de beginfase!

Je moet hier eigenlijk al van op de hoogte zijn voor je er last van krijgt.

Een huisarts krijg je tegenwoordig ook niet meer a la minute te spreken.
Als die dan ook nog nergens van af weet wat betreft behandeling ben je dus al gauw te laat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat ik graag mensen hierover informeer. Want het is wel iets wat veel invloed op je leven kan hebben. 1 op de 10 mensen heeft het! Er zijn zelfs KNO artsen die niets van deze behandeling willen weten. En dit graag weg willen hebben. Dat vind ik maar raar. Ik kan niet hard maken dat de infuus therapie bij mij heeft geholpen maar het is wel zachter geworden.

 

Als je het een langere tijd hebt is de kans wel klein dat het dan helpt deze infuus therapie.

 

De medicatie welke ik kreeg toegediend (het spijt me het is in het Duits)

 

Pentoxifyllinratiopharm 100mg/ 5ml. Injektionslösung. Wirksfoff: Pentoxifyllin Bei Durchblutingsstörungen. 5 ampullun zu 5 ml Injektionslösung.

 

Prednisolut 50 mg L. Wirkstof: Prednisolon-21-hydrogensuccinat, Natriumsalz.

 

Glucocorticoid. Pulver und Lösungsmittel zur Herstellung einer Injektionslösing.

 

Zur intravenösen, intramuskalären oder intraarteriellen Anwendung (nach Lösen mit beilligendem Lösungsmittel)

 

250 ml

 

natriumchlorid-infusionslösung 154

Natriumchlorid 0.9% Elektrolytlösun zur intravenösen Infusion. 1 l enthält: Natriumchlorid 9.0 g (mmol/l: na 154 CI 154) in Wasser für Injektionzwecke.

 

Steril unt pyrogenfrei. pH: 7,4: < 0,1 moll/l. Theoretische Osmolarität: 309 mOsm/l.

 

Nur klare Lösingen in unversehrten Behtnissen verwenden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het principe met de prednisolon kuur is dat je aderen verwijden zeg maar. Het vreemde is dat ik in een park een pieptoon hoorde. Als ik dan wegging van het park hoorde ik hem niet meer. In dat bewuste park had men last van hangjongeren. 2 weken erna hoorde ik overal deze pieptoon. Misschien klinkt dit erg ongeloofwaardig vind ik zelf ook... Ik vraag me af of ik het niet door een mosquito kan hebben gekregen. Misschien dat hier iemand meer van weet?

 

Goofykwek: Misschien kun je de infuus therapie proberen het is echter wel een erg kleine kans dat het hiermee weg kunt halen. Maar niet geschoten is altijd mis. In Duitsland moet je zelf je medicatie mee nemen. Ze gaan eerst 5 behandelingen geven. Helpt het niet dan wordt het gestopt. Is er wel een verbetering dan krijg je nog 5 behandelingen. De rekening vanuit Duitsland moet ik nog krijgen. Aan apothekers kosten was ik voor 5 flesjes met medicatie € 75 euro kwijt. En voor de andere 5 behandelingen met een gereduceerde dosering € 50 euro. De KNO artsen in Duitsland zijn goedkoper dan in Nederland. Ik schat de kosten op circa 700 euro. Doorgaans wordt het niet vergoed door de Nederlandse zorgverzekeraar. Het is namelijk niet wetenschappelijk bewezen dat de infuus behandeling helpt. Een groot percentage van de mensen die tinnitus heeft is ook niet wetenschappelijk bewezen. Er zijn namelijk 2 mogelijkheden: Objectief: De KNO arts kan ook jouw toon horen. En de andere is subjectief: De andere persoon hoort niets alleen jij.

 

Er was ook een behandeling waarmee ze je zenuw gingen blokkeren. Dat hielp soms ook maar wordt in Nederland niet meer toegepast. Van een pijnpoli kliniek heb ik begrepen dat ze ook iets aan tinnitus kunnen doen door middel van medicatie. Deze KNO arts vond het vreemd dat huisartsen niets weten van deze behandeling....

 

 

Hoe hebben ze bij jouw Goofykwek kunnen constateren dat je 60dB hoort? Wat een verschrikking zeg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ca. 20 jaren geleden door een professor en zijn staf op het academisch ziekenhuis in Nijmegen als volgt onderzocht:

 

Hoofdtelefoon op en mij m.b.v. een toongenerator in frequentie oplopende tonen laten horen, moest op een knop drukken als de toon overeenkwam met mijn "piep" in m'n hoofd.

Daarna is de sterkte bepaald door steeds een luidere toon te laten horen, totdat deze mijn "piep" net ging overstemmen, dan op knop drukken.

 

De prof had maar één oplossing om mij mogelijk van mijn "piep" af te helpen: gehoorzenuwen doorsnijden!!!!!

maar kon geen garantie geven dat dan de "piep" weg was, want tinnitus kan ook mogelijkerwijs in de hersenen onstaan en dan heeft het doorsnijden van de gehoorzenuwen weinig zin. Indien de gehoorzenuwen éénmaal doorgesneden zijn, is dat nooit meer te "repareren". Heb er uiteraard vanaf gezien, beter een "piep" dan niets meer kunnen horen.

 

Ik draag thans bijna twee jaren gehoorapparaten, zie ook andere thread, deze versterken ook heel mooi het achtergrond geluid waardoor mijn "piep" behoorlijk gemaskeerd wordt.

Er valt nu met mijn handicap aardig mee te leven.

Tja, wat me wel is opgevallen dat de mensen (omgeving) het nauwelijks kunnen geloven dat je daardoor behoorlijk zwaar onder lijdt, je ziet toch immers niets aan mij. (een gebroken been kun je zien en dat is na 6 weken weer beter).

 

Heb ook nog een soort paardemiddel geslikt, echter dat hielp niet. Ben de naam even kwijt.

Kan het eventueel nog wel nakijken.

 

groet

 

Goofykwek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ik je een tip kan geven: Ik heb een CD met circa 150 tinnitus geluiden er op. Hier kun je aan andere mensen laten horen wat jij hoort. Deze is gratis te bestellen bij nvvs. Je betaald alleen de verzendkosten. Het verbaasde mij wat er allemaal op stond. Er schijnen dus ook mensen te zijn die 24 uur per dag een sirene horen.... Of onweer, voetstappen je kan het zo gek niet bedenken.

 

Ja dat risico zou ik ook niet willen lopen dat je gehoor zenuw geblokkeerd word en dan doof bent en ook nog eens een pieptoon. Dan ben je helemaal afgesloten van de wereld.....Moet er niet aan denken. Gelukkig dat het bij jouw het geluid enigzins gemaskeerd kan worden. Een anti geluid aanmaken heeft denk ik ook geen zin, want als het geluid er niet is..... Ik mag hopen dat hier snel door de wetenschap een oplossing voor komt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, heb er ook al 30 jaar last van, zit wel in de familie, dus genetisch......

heb 2 gehoortoestellen om het geluid "boven" de ruis te zetten, maar ik merk toch dat met de jaren mijn gehoor er niet op verbeterd. Heb nu al het op één na zwaarste model, met een versterking tot 60 db.

nu is het wel zo dat ik die oorsuizingen zelf niet echt hoor, ik ben het al zodanig gewend dat ik ze negeer, alleen als ik er op zit te luisteren dan hoor ik het nog wel.

maar het blijft vervelend, zeker als ge dénkt iets te hebben begrepen, en achteraf blijkt dat er toch iets anders werd gezegd. Want het moet gezegd : de hersenen zijn zeer flexibel in het interpreteren van onvolledige informatie - ik hoef niet alles te horen om te begrijpen wat er gezegd geweest is, mijn hersenen vullen de ontbrekende informatie aan. Soms verkeerd, helaas. En dan begint de discussie ......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel interessant! Ik heb een jaar of zes geleden een schop tegen mijn hoofd gehad door een leerling in het speciaal onderwijs.

Na een zware hersenschudding scan van mijn hoofd gehad, met als uitkomst geen beschadiging van de hersenen.

Na enige tijd begonnen beide oren licht te suizen. Volgens de neuroloog was er niets aan de hand!!!

Nu jaren later begint het steeds erger te worden. Soms kan ik mensen in mijn omgeving niet eens meer verstaan.

Volgens de leden van dit forum heeft het geen nut om naar de KNO-arts te stappen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...