Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn ontvanger pakt zowel de zenders als 9 graden oost en die van 10 graden oost. Dus heb ik de zenders dubbel. Ik vroeg me af waarom deze beide satelliet niet op 1 positie zitten? Of dat ze wat verder uit elkaar gaan zitten? Want vanaf 2 graden verschil pakt de ontvanger niet meer de signalen die eigenlijk bedoeld zijn van een andere schotel provider.

Geplaatst:

Dit ligt niet aan de ontvanger maar aan het schotel systeem wat u gebruikt.

A: de schotel staat net tussen 9 en 10 in.

B: de schotel heeft een grote openingshoek en vangt ze beiden.

Kijk eens op b.v 4 oost en 4,8 Oost of dit ook het geval is.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Geplaatst:

Om op 1 graad nauwkeurig te zijn moet je wel een hele grote schotel hebben...

Mijn 100cm heeft een openingshoek van 1.76 graad bij -3dB, en ziet dus ook niet het verschil van 1 graad.

Denk dat je dan eerder richting 2m70 schotel gaat...

(Of gewoon handmatig de juiste transponders invullen bij de satellieten)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor

Geplaatst:
Origineel bericht van: Snuffer
Mijn 90 Cm gregorian ziet echt niet alle 2 de sat's tegelijk ik moet echt een paar pulsjes geven hoor.
Een Gregorian heeft m.i. een kleinere openingshoek gezien de dubbele reflector. Effectief was een 90cm Greg toch ongeveer te vergelijken met een 120cm offset?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Hetzelfde verhaal bij Nilesat en Atlantic 8.0w ook daar 1 graad verschil. Mijn channelmaster 180 staat uitgericht op Nilesat en ook die ontvangt het signaal van Atlantic Bird probleemloos.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fatfreddy
Hetzelfde verhaal bij Nilesat en Atlantic 8.0w ook daar 1 graad verschil. Mijn channelmaster 180 staat uitgericht op Nilesat en ook die ontvangt het signaal van Atlantic Bird probleemloos.

Toevallig, was net bezig met deze 2 satellieten in te scannen. En ja ook deze probleemloos te ontvangen. Gelukkig geen interferenties hierin. Ze houden op een of andere manier wel rekening met de frequenties waarop ze uitzenden? Moest vanavond even mijn zoektocht onderbreken door het onweer had ik eventjes geen ontvangst.

In 1998 had ik een analoge ontvanger en dan zag je dat op het moment 2 satellieten dicht bij elkaar zaten de zender in analoog signaal wel met verminderde kwaliteit. Als 2 analoge zenders dicht op elkaar zaten (hiermee bedoel ik de satelliet positie) dan was de ene horizontaal en de andere verticaal. Dus dat bijtte elkaar ook niet.

Ik kan het mis hebben maar volgens mij heb ik de 28.2 graden oost toen destijds ontdekt met 1 analoge zender er op? Of heb ik het mis en heeft dat er nooit opgezeten? Weet zo niet meer wanneer de 28.2graden oost in gebruik is genomen?

Wat ik bijzonder vind is: het scheelt maar 1 graad hier vanaf de aarde maar op de schotel baan (laat ik het maar zo noemen) zitten er mijlen tussen?
Geplaatst:
Origineel bericht van: Lexzie
Effectief was een 90cm Greg toch ongeveer te vergelijken met een 120cm offset?

@Lexzie,

Misschien te vergelijken met een (oud model) 120 cm. prime focus schotel!?
Een vergelijkende test tussen 90 cm. Gregorian en 120 cm. offset zou meer duidelijkheid kunnen verschaffen.
Tot nu toe ben ik zo'n test nog niet tegen gekomen.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:
Origineel bericht van: rolandroland
Wat ik bijzonder vind is: het scheelt maar 1 graad hier vanaf de aarde maar op de schotel baan (laat ik het maar zo noemen) zitten er mijlen tussen?

Dat heb ik me nu altijd al afgevraagd: hoeveel fysieke afstand zit er nu bijvoorbeeld tussen 0.8W en 1.0W?

Maar ook tussen de diverse satellieten op 19.2E: Die zullen vast niet allemaal een paar meter uit elkaar staan. Hoever zijn die fysiek bij elkaar vandaan?
Geplaatst:
Citaat:
hoeveel fysieke afstand zit er nu bijvoorbeeld tussen 0.8W en 1.0W?

Als je 't uitrekent zo'n 148 km...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor

Geplaatst:

paar 100 meter dacht ik?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:
Origineel bericht van: Snuffer
Mijn 90 Cm gregorian ziet echt niet alle 2 de sat's tegelijk ik moet echt een paar pulsjes geven hoor.

@Snuffer,

Over het algemeen zijn de signalen van 9 Oost een stuk sterker dan die van 10 Oost.

Klopt mijn aanname dat je uitgericht staand op 10 Oost ook 9 Oost kunt ontvangen met jouw 90 cm. Gregorian?
En bij uitgericht staand op 9 Oost ontvang je geen 10 Oost?
Dus overeenkomstig de 'sterke satelliet' 8 West en de 'zwakke satelliet' 7 West?

sattaz

Geplaatst:
Origineel bericht van: arsat
Citaat:
hoeveel fysieke afstand zit er nu bijvoorbeeld tussen 0.8W en 1.0W?

Als je 't uitrekent zo'n 148 km...

Origineel bericht van: Ou-Tannu
paar 100 meter dacht ik?

Ongeveer 148 km is het goede antwoord.

sattaz

Geplaatst:

op mijn Bigsat krijg ik makkelijk de Eurobird 9A 9 wel door maar de 10 oost Eutelsat W2A géén een.

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen