Ga naar inhoud


[DM800HD] Ervaring met recente installatie Canal Digitaal ??


Gast rwmschei

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik heb vandaag een smartcard van Canal Digitaal gekocht om met mijn Dreambox DM800HD te gebruiken. Er staat vermeld, dat je verplicht bent een abonnement af te sluiten, maar oke, dat was ik ook van plan.

 

Eenmaal thuis gekomen ga ik aan de slag het kaartje te activeren en ontdek ik (zonder dat ik dat vooraf wist), dat je een compleet hardware-pakket (inclusief installatie) gratis erbij krijgt. Nou eigenlijk toch geweldig zou je zeggen ??

 

Hmmm, is dat wel zou geweldig vraag ik mij nu af !!

 

Ik zit eigenlijk niet te wachten op een receiver en een andere schotel. Ik heb een MultyTenne met 4 koppen hangen en die wil ik niet vervangen door een schotel met een enkele kop.

 

Mijn vraag (of iemand een recente ervaring hiermee heeft) komt nu voort uit het feit, dat je kaart pas geactiveerd word, na de installatie en tot die tijd kan ik hem helemaal niet in mijn Dreambox gebruiken. Het lijkt er dus op, dat ik verplicht ben om mijn installatie te vervangen, want als de monteur geen goedkeuring geeft, word de kaart niet geactiveerd en heb ik dus 99 Euro voor de !@#$% uitgegeven, zonder dat ik dat wist.

 

Dus mijn vraag:

 

Heeft een van de Dreambox bezitters, recenelijk een monteur over de vloer gehad voor een dergelijk geval ??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


tis alweer een tijdje geleden dat ik mijn kaart geactiveerd heb. ik meen iets met een code via telefoon of internet en dan op sbs6 laten staan en binnen 10 min beeld. [wel eff cccam instaleren op je dreambox] ik heb de zelvde configuratie; werkt perfect. mijn kaart had ik bij z'n kant een klaar schotelsetje, zet die zooi lekker op marktplaats en kijk gewoon via je dreambox/multytenne.succes!

VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Rene,

 

Volgens mij kun je gewoon C.D. bellen met het nummer van je kaartje bij de hand en je kaart laten activeren. Let wel op, je kaart moet met de chip naar beneden in de gleuf.

 

Dolf.

 

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb je een startpakket gekocht met een verplcht hardwarepakket en een tweejarig leasecontract.

Dit is in elk geval geen gewone losse smartcard, die kun je namelijk niet meer los kopen sinds september 2009.

 

Ik denk dat je zoiets van 29,95 per maand gaat betalen voor een abo dat normaal maar 9,95 kost.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal, voor jullie reacties.

 

Ik had inderdaad al gelezen dat het gewoon werkt met een DM800HD en daarom had ik ook een smartcard gekocht. Ik ga straks eens bellen met CD, eens kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.

 

@ M_Z:

 

Ik dacht dat ik een kaart, met enkel een abonnement voor 24 maanden had gekocht. Ik kwam er thuis bij het registreren pas achter, dat er een verplichte hardware installatie was.

 

Dat abonement van 19,95 (Familie HD), wilde ik sowieso erbij nemen. De hardware is gratis in bruikleen, maar ja dat heb ik eigenlijk niet nodig.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dan, even uitleggen !

 

Ik heb vanavond gebeld en het blijkt op de volgend manieren te werken. Ik heb (zonder erover geinformeerd te zij) een pakket gekocht, waarbij je direct de smartcart uit de winkel meeneemt en na registratie een monteur op bezoek krijgt die de gratis hardware (in bruikleen) komt installeren.

 

Omdat je een contract afsluit inclusief hardware, moet deze ook altijd geleverd en aangesloten worden. De monteur heeft het contract mee en je ondertekend na installatie. Pas daarna is het kaartje geactiveerd !!

 

De mensen aan de telefoon zijn vriendelijk en behulpzaam, dus de service is eigenlijk dik in orde, enkel de winkel had natuurlijk meer informatie moeten verstrekken.

 

Het is wel jammer, dat ik nu een week op de installatie moet wachten, maar eigenlijk is dat natuurlijk ook best wel snel.

 

Ten opzichten van mijn Dreambox, waren ze niet afwijzend en het heeft ook niemand gerept over een wel of niet gecertificeerde ontvanger en het enige probleem is, dat zij de hardware volgens contract moeten leveren. Tja smirk

 

Uiteindelijk gaven ze mij nog de tip, dat ik de monteur anders ook gewoon een extra aansluiting kan laten maken voor op de slaapkamer (had ik niet aan gedacht) laugh

 

Wordt vervolgd !!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo Allemaal,

 

De installateur van CD is inmiddels geweest en het geheel loopt prima op mijn bestaande installatie cool

 

De monteur deed echt helemaal niet moeilijk, hij heeft mijn bestaande installatie gecontroleerd en op mijn verzoek nog een stuk kabel vernieuwd. Super service !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...