Ga naar inhoud


KPN smeert doelbewust CI + kaart aan


Gast m.boretti

Aanbevolen berichten

KPN probeert klanten doelbewust een CI en kaart aan te smeren!

Wat is er gebeurd? Ik koop bij KPN een buitenantenne. Ik krijg deze geleverd zonder voeding. O.K. denk ik, ik bestel er een voeding bij, bij KPN.

Nee, dat kan niet zonder een CI en kaartvoor Digitenne te kopen!

Ik leg uit dat ik via CDS kijk, en alleen Ned.1/2/3 wil zien, in geval een onweersbui sat kijken onmogelijk maakt.

Nee, ook Ned. 1/2/3 kan alleen bekeken worden via CI plus Digitenne kaart.

Hoeveel mensen ik ook de lijn gehad heb, allemaal wauwelen ze hetzelfde verhaal na.

Volgens mij zijn deze zenders toch FTA, dus zonder kaart en coderingssysteem te bekijken.

Ook postbus 51 beaamt dat hiervoor geen CI plus kaart nodig zijn.

Ik heb een klacht ingediend bij Consuwijzer, en twijfel nog over de Reclame code commissie.

 

Voor alle volledigheid nog even vermelden dat ik een TV heb met digitale tuner, dus ik heb geen Digitenne doosje nodig.

Als tweede zegt KPN dat de voeding voor de antenne zit op de CI. Dat mag misschien wel zo zijn, maar er zijn ook aparte voedingen voor DVB-T antenne's te koop, en deze heb ik dan ook, via een andere leverancier, gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb even op de pagina van kpn gekeken en moet zeggen dat ze gelijk hebben. Een powerinserter is niet los te koop. Deze wordt geleverd bij de insteekkaart (CI module).

 

Zie wat er staat oder verpakking:

 

 

 

 

CAM module

powerinserter voor de antenne

Smartcard Digitenne

antenne

antenne verlengsnoer

informatieset met installatiehandleiding, algemene voorwaarden en kabelopzegkaart

 

 

Je zult de powerinserter dus elders moeten kopen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti

Ik heb een klacht ingediend bij Consuwijzer, en twijfel nog over de Reclame code commissie.



Ja dat zal helpen KPN verkoopt alleen complete sets om hun product te verkopen en dat heb je ook nodig.
Als je het signaal gewoon uit de lucht wil plukken kun je een antenne ergens anders kopen en de powerinserter voor een paar euro er bij. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Die power incerter heb je helemaal niet nodig ,als tenminste een gewone antenne zonder verst.hebt!


Er staat toch,
Citaat:
Ik koop bij KPN een buitenantenne.


En ja die heeft 5V nodig. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die werkwijze van KPN is niet goed te keuren m.i.

Overigens is de kaart die KPN levert een CI+ kaart? Die wordt toch door Ziggo voor DVB-C geleverd?

De kaart van KPN is volgens mij een "gewone" Conax module.

 

Tip:

Als je even Googelt op "power-inserter" vind je ze al onder de €10 dus laat die KPN maar lekker zitten dan.

En anders sluit je een passieve antenne aan, geeft ook veel meer en beter signaal.

 

Ik zou die module wel eens willen testen om te zien of het beeld dan nog steeds zo belabberd is als via de Scart maar heb er dan later ook niks aan, aangezien ik Digitenne ga opzeggen ten voordele van Canal Digitaal.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt is dat KPN formeel misschien gelijk heeft dat de CI module die 5 V moet leveren voor de buitenantenne (zonder versterking ontvang ik niets!), maar ze hadden er wel bij kunnen zeggen dat er een aparte powerinserter bestaat voor deze antenne.

Dat er in de CI (Conax Common Interface) ook nog een Digitenne kaart moet om Ned. 1-3 te ontvangen is pertienent onwaar.

Ook zonder Digitenne kaart zijn Ned. 1-3 te ontvangen, en als er, dmv een power inserter, 5V stroom op de antenne gezet wordt, is ook de Conax CI overbodig.

Vandaar mijn verhaal over doelbewust dingen aansmeren, die je uiteindelijk helemaal niet nodig hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nog eens op de site van KPN kijk voor de prijzen van een CI plus Digitenne kaart, zonder abonnement, kom ik niet veel verder.

Wel krijg ik het bericht (via postcode check) dat op mijn adres Digitenne niet mogelijk is, terwijl ik nu toch echt naar Nedderland 1 zit te kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Het punt is dat KPN formeel misschien gelijk heeft dat de CI module die 5 V moet leveren voor de buitenantenne (zonder versterking ontvang ik niets!), maar ze hadden er wel bij kunnen zeggen dat er een aparte powerinserter bestaat voor deze antenne.


Volgens mij snap je er helemaal niets van er bestaat geen ci module die 5V levert je TV moet die 5 V leveren en als je die optie niet hebt dan heb je een powerinserter nodig.

Normaal gesproken leveren de ontvangers of de TV de 5 V.
Anders als je TV die optie niet heeft dan kun je gewoon een andere antenne er aan hangen je hoeft geen KPN antenne te gebruiken en veel winkels verkopen die dingen voor een paar euro dus je hebt helemaal geen KPN nodig om de FTA publieke zenders te bekijken. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: columbo
Die power incerter heb je helemaal niet nodig ,als tenminste een gewone antenne zonder verst.hebt!


Er staat toch,
Citaat:
Ik koop bij KPN een buitenantenne.


En ja die heeft 5V nodig. laugh

Niet altijd, die van mij is passief aangeloten (hemelsbreed zo'n 500 m van de zender, dat wel).

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Als ik nog eens op de site van KPN kijk voor de prijzen van een CI plus Digitenne kaart, zonder abonnement, kom ik niet veel verder.
Wel krijg ik het bericht (via postcode check) dat op mijn adres Digitenne niet mogelijk is, terwijl ik nu toch echt naar Nedderland 1 zit te kijken!

De publieke mux is een robuuster dan de commerciële muxen (betere foutcorrectie). Daarnaast is de postcodecheck een hele grove inschatting op basis van postcodegebieden en op basis van binnenhuisontvangst. KPN garandeert de ontvangst in die postcodes.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hageneis
De publieke mux is een robuuster dan de commerciële muxen (betere foutcorrectie). Daarnaast is de postcodecheck een hele grove inschatting op basis van postcodegebieden en op basis van binnenhuisontvangst. KPN garandeert de ontvangst in die postcodes.

Bijna goed, de Mux waar RTL, SBS en NET5 in zitten hebben dezelfde CodeRate als de publieke en dat is 1/2. Dat wil zeggen dat de helft van de uitgezonden bits reparatie bits zijn. De andere muxen hebben een CodeRate van 2/3. Dat wil zeggen dat 1/3 van de uitgezonden bits reparatie bits zijn. Dit is ook geen betere foutcorrectie, maar meer foutcorrectie.

De postcodecheck is niet een grove inschatting. Het is een zeer ingewikkeld proces waarin ook de storing van andere zenders is meegenomen. Zo zijn er bijvoorbeeld gebieden waar een binnenantenne wel werkt en een buitenantenne niet (Althans volgens de postcodecheck. In eerste instantie klinkt dit raar maar als je er over nadenkt dan kan je je voorstellen dat je met je buitenantenne op 3 meter hoogte meer stoorzenders zou kunnen ontvangen dan met je binnenantenne op 1,5 meter hoogte. Je kunt je wel voorstellen dat als ook maar 1 van de muxen een verhoogde storingskans heeft, de complete postcodecheck negatief uitvalt. Dit terwijl er voor de andere 3 geen problemen worden berekend.

Hoop dat het weer iets duidelijker is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jezus man, ik dacht dat KPN met CI+ was begonnen. Niets van dat al, alleen maar een klacht dat KPN de starterskit alleen als geheel wil verkopen.

 

Koop je 5V-inserter dan ergens anders los. Er zijn zat winkels die je met alle plezier een losse 5V-inserter zullen verkopen.

 

En bij een buitenantenne zit natuurlijk geen voeding want daar voorzien de decoders (of 5V-inserter bij de starterskit) normaal in.

 

En van een helpdesk moet je bij geen enkel bedrijf kennis verwachten. Die weten 99% van de tijd niet waar je het over hebt als het niet in hun script staat.

Citaat:
maar ze hadden er wel bij kunnen zeggen dat er een aparte powerinserter bestaat voor deze antenne.

Als je naar een willekeurige elektronicazaak gaat verwacht je zeker ook eerlijk en correct advies? Nee joh, die verkoper zal je gewoon vertellen dat je ècht een Geforce GTX480 nodig hebt om sneller door je documenten te kunnen scrollen. Hij gelooft het zelf misschien nog wel ook.

 

Voor goed technisch advies moet je naar een forum met consumenten (zoals..sat4all) gaan.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...