Ga naar inhoud


KPN smeert doelbewust CI + kaart aan


Gast m.boretti

Aanbevolen berichten

Volgens Philips zou mijn tv coax ingang 5 Volt leveren. Maar nee hoor.

Aart, ik heb echt van verschillende personen bij KPN te horen gekregen dat de CI een aansluiting heeft voor 5 Volt.

Maw de CI zou de stroom leveren.

Maar ik begrijp dat dat ook al verkeerde inFo was van KPN.

Ik heb inmiddels zo'n powerinserter gekocht via een andere zaak, dus alles werkt nu wel.

Ik heb dit alleen vermeld omdat ik de info van KPN beneden alle peil vind, onjuist is, en dat mensen die er niet zoveel verstand van hebben, via de KPN klantendienst een antenne, CI + digitenne kaart + abonnement + powerinserter nemen voor Ned. 1-3, terwijl ze de helft er niet voor nodig hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: m.boretti

Ik heb dit alleen vermeld omdat ik de info van KPN beneden alle peil vind, onjuist is, en dat mensen die er niet zoveel verstand van hebben, via de KPN klantendienst een antenne, CI + digitenne kaart + abonnement + powerinserter nemen voor Ned. 1-3, terwijl ze de helft er niet voor nodig hebben!


Als eerste als volgens Philips je TV de 5V moet leveren en hij doet het niet is je TV kapot moet je dus bij Philips zijn.
Als je CanalDigitaal gaat bellen om de regionale kanalen te ontvangen op 23.5 oost raden ze je ook een ontvanger met smartkaart aan omdat zonder kaart de ontvanger niet werkt.
Verder heb je voor regionale zenders van CDS geen kaart nodig die zijn FTA.

Je wilt alleen de FTA kanalen via DVB-T ontvangen hoef je KPN niet bellen koop een antenne en gebruik de 5V van de TV werkt het niet of niet voldoende koop een powerinserter voor een paar euro.

KPN is een commercieel bedrijf die wilt dat je het Digitenne pakket afneemt en daar hebben ze een keurig pakket voor wil je dat niet heb je KPN niet nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi he? die postcodecheck smile

 

ik zou hier ook _GEEN_ digitenne kunnen ontvangen :')

 

maar ik kan toch echt de zenders van 3 masten ontvangen :')

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
via de KPN klantendienst een antenne, CI + digitenne kaart + abonnement + powerinserter nemen voor Ned. 1-3, terwijl ze de helft er niet voor nodig hebben!
Foutje, dat abonnement zit er niet in, die kan je wel nemen met de smartcard die erin zit als je dat wilt. Als je dat niet wilt neem je geen abonnement en zetje het kaartje met de overige spullen op een verkoopsite :D
Het mooie is dat je voor de publieke omroep, KPN helemaal niet nodig hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Lexzie

Overigens is de kaart die KPN levert een CI+ kaart?


Waar heb je die info vandaan het is volgens mij een gewone conax ci module. confused
Sorry, ik was even op het verkeerde been gezet door de titel van dit draadje...
Dacht dat er stond 'KPN smeert doelbewust CI+ kaart aan' i.p.v. 'KPN smeert doelbewust CI + kaart aan', scheelt één spatie. wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Volgens Philips zou mijn tv coax ingang 5 Volt leveren. Maar nee hoor.
Misschien moet je dat ergens in de instellingen van je TV aanzetten. Als je nl. een passieve antenne (de "oude" antennes zeg maar, dus zonder (ingebouwde) versterker) zou aansluiten moet die spanning juist niet aanstaan, anders heb je een kortsluiting! Het is dus veiliger de spanning standaard uit te laten.
RTFM dus.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...