snopper Geplaatst: 24 september 2010 Geplaatst: 24 september 2010 Ik geloof het thema duidelijk genoeg is. Het zou fijn zijn als je kunt neerzetten welke mediaplayer je gebruikt en waarom, of welke je aan het bekijken bent voor een aankoop. Een mediaplayer is dus een "slim device" (of NMT) welke mediabestanden kan afspelen van een eigen interne HD of via streaming via netwerk. Ik zelf gebruik een Xtreamer Pro. Toen ik het besluit had genomen niet meer HTPC te willen bijstellen voor elke film (reclock etc) ben ik gaan kijken naar mediaplayers. Vele zijn de revue gepasserd en ik kon toen of een HDI Dune of de Xtreamer MkI bestellen. Dus ik heb een vergelijking gemaakt van de funkties en niet zo heel veel verschil ontdekt behalve in de bediening en het feit dat de HDI ook een Bluray eenheid ingebouwd kon krijgen. Dat laatste had ik niet nodig aangezien ik al een dedicated BR player had. Dus de prijs was daardoor doorslaggevend. Toen 120€ voor de Xtreamer t.o.v. ruim 400€ voor de HDI. Ik heb toen de Xtreamer gekregen en wat mij zeer goed beviel was die aktieve community. Nu heb ik ook wel door dat je of deze community haat of ondersteunt en dat je verwacht dat niet de gebruikers maar dat de fabrikant ondersteuning verleent, maar zeg eens eerlijk, waarom is dan eigenlijk de dreambox zo groot geworden? Er zijn tot nu toe regelmatige nieuwe firmware updates uitgekomen welke nieuwe funktionaliteit en bugs opgelost hebben. Toen de Xtreamer Pro uitkwam (ik ga niet op de details in mbt tot HD audio - ik heb namelijk geen HD-DTS en co nodig) heb ik deze gehaald voor de woonkamer en de Mk1 is in de homecinema gebleven. Met de release van FW 2.4 is ook de moviejukebox geintroduceerd inclusief online scraping functie, als ook "Xtreamer Live" welke op RSS gebaseerd is en selectief al live streaming toe staat (bijv uitzending gemist). Totdusver ben ik heel tevreden met de produkten en met de ondersteuning van zowel de community als ook de fabrikant. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen en redenen tot aankoop van precies jouw mediaplayer. Groetjes Snopper Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)
freaky Geplaatst: 25 september 2010 Geplaatst: 25 september 2010 Als mediaplayer vind ik de AC ryan wel een aardige. Ik gebruik nu een Mini Mac als mediaplayer in combinatie met Plex of Xbmc nu is dat natuurlijk wel een duurdere oplossing en meer een HTPC maar je bent zo wel erg flexibel. En het gebruiksgemak vind ik net zo groot als een mediaplayer. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen