De_Perre Geplaatst: 24 september 2010 Geplaatst: 24 september 2010 Om geen draadje van iemand anders te kapen ivm octagon FW upgrades, maar een appart draadje begonnen. Net de upgrade van FW gedaan, van rebox 1.08.26 naar octagon 1.08.44; alles redelijk goed verlopen, maar nu heb ik steeds melding gecodeerde zender. Al geprobeerd om de smartcard van TVV bovenin te steken, onderin... maakt geen verschil. Als ik in het CAS menu ga kijken staat er gedurende de hele tijd 'ogenblik geduld aub'; als ik de kaart er uit haal of wat dan ook, verandert/verdwijnt deze melding... Misschien beter toch maar weer naar de rebox FW overgaan? Heb nog even voor vrouw thuis is, dus zal nog maar even zoeken... (maar hulp/tips wordt/worden ten zeeeerste geaprecieerd) [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
De_Perre Geplaatst: 24 september 2010 Auteur Geplaatst: 24 september 2010 Rebox FW er terug op gezet, alles werkt weer. Dus Octagon is al niet echt een optie want ik wil enkel de interne cardreaders gebruiken. Binnenkort maar eens een andere FW er op zetten (die van Fortis ofzo) [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
De_Perre Geplaatst: 24 september 2010 Auteur Geplaatst: 24 september 2010 OK, net de volledige oplossing in een readme terug gevonden op het Octagon Support F: SmartCard Activate : (No need when use Plugin MCAS) Pls. Press Menü --> Utilities --> CAS --> OK Button --> Enter PIN 1018 --> SmartCard ON/OFF staat er nog iets van keymanager, maar vermoed dat dit niet nodig is. Conclusie: een klassiek geval van 'problem exists between keyboard and chair' => ikzelve dus. Hoewel ik dit niet in de readme van octagon had zien staan. zucht... als vannacht vrouwlief ligt te slapen ga ik een nieuwe poging ondernemen [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
sathopper Geplaatst: 24 september 2010 Geplaatst: 24 september 2010 Lees je probleem nu pas anders had ik je uit de droom kunnen helpen. Als de kaartlezer éénmaal geactiveerd is blijft dit ook na updaten naar nieuwe firmware zo.
De_Perre Geplaatst: 24 september 2010 Auteur Geplaatst: 24 september 2010 hoi sathopper, dit vind ik zeer eigenaardig. smartcard TVV zat onderin bij de rebox FW, na upgrade zat deze nog steeds onderin maar werd ze niet meer herkend. Bovenin zelfde probleem. tenzij je wil zeggen dat het eerst éénmalig voor een bepaalde FW geactiveerd moet worden (rebox, fortis, octagon). In dat geval had ik dus de in mijn laatste post vermelde handelingen moeten doen om deze te activeren en was ik er vanaf voor verdere octagon upgrades. Straks maar wat verder bricoleren, eerst de tweeling bezig houden en iets eten. [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
sathopper Geplaatst: 24 september 2010 Geplaatst: 24 september 2010 In de gemodificeerde Octagon firmware (waarmee je plugins kunt gebruiken) zit een in eerste instantie verborgen optie om de interne CAM (+kaartlezers) uit/in te schakelen. om deze optie zichtbaar te krijgen moet je éénmalig de code 1018 in het cam menu ingeven. Daarna kan de interne cam/kaartlezer ingeschakeld cq uitgeschakeld worden. Dit is handig bij gebruik van een CI module en een CCAM pluging. Mij staat echter iets bij dat de Octagon firmware zowieso niet werkte met een TVV kaart. Helaas kan ik hier niets over terugvinden.
De_Perre Geplaatst: 24 september 2010 Auteur Geplaatst: 24 september 2010 Nu gaat het weer wel... sinds een half uurtje staat de Octagon (de gewijzigde; niet de originele) te draaien, deze keer werd de TVV kaart zonder problemen herkend. Vrouw blij (en ik ook). Heb dan met die 1018 in het cas menu gekeken, en daar kwam dan een item bij, en dat stond ineens al op aan. Nu nog enkele plugins installeren, zoals de webtoestanden en blijven gaan. [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen