Ga naar inhoud

[ab ipbox 91hd] Smartcard word niet gelezen

Gast fopman

Aanbevolen berichten

Ik had wat problemen met mijn IPbox 91HD, maar zo langzamerhand begin ik er steeds meer van te begrijpen. Eerst kreeg ik geen beeld, dat bleek omdat het beeld van de vorige eigenaar via HDMI op 1080i was ingesteld. Ik heb dit aan kunnen passen na advies op dit forum naar PAL.

Daarna liep de software niet goed, ik heb inmiddels nieuwe software kunnen flashen. Eerst Enigma geprobeerd en nu weer de originele software. Ik heb nu alleen nog een probleem met de Nederlandse kanalen. Ik kan alleen free to air kanalen ontvangen. De smartcards (heb er twee) worden beide niet herkend. Ik heb de smartcards wel met de chip naar beneden geplaatst, daar ligt het niet aan.

Ik heb al een zoektocht gemaakt over het internet en volgens mij heb ik mgcamd nodig. Maar hoe krijg ik dat op mijn IPbox. Ik heb een computer via dezelfde router en ik heb Filezilla al geinstalleerd. Maar wat moet ik nu doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo D_liver. Dank je voor je reactie. Ik ben nog niet zo thuis in satellietland. Ik heb de afgelopen uren gezocht en heb een image bestand gevonden en gedownload "Vodka 0.0.7". Deze heb ik geïnstalleerd, de sateliet ingesteld, zenders opgezocht, etc. De vormgeving ziet mooi uit. Mooie skin, semi-transparant met de zender op de achtergrond.

Ik zag bij de plugins nu "Vodka_Special.plugin" staan. Als ik de pluging open dan krijg ik een overzicht met:

- Newcamd Client

- CCCam Client

- Change pin

*selected cam: Newcamd Client

Moet ik de cam nog instellen? Ik beide cams geprobeerd, maar ik krijg geen beeld bij Nederland 1 of andere kanalen. De CanalDigitaal card zit gewoon in de reader met de chip naar beneden. Toch staat er "scramble channel or service is not available" in beeld bij de betaalde zenders als RTL4 of SBS6. Hoe kan ik dat oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo D_liver,

Sorry, dit is hogere wiskunde voor mij. Ik heb nog weinig ervaring met én linux én schotelontvangers. Ik heb net weer van alles geprobeerd, maar ik weet niet waar ik de ignore.list of prio.list moet vinden en wat een CAS-system is.

Kun je mij alsjeblieft een stukje op weg helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens in

var

etc

oscam

en dan de file oscam.server openen en bewerken

ik kan het niet testen want zelf heb ik geen interne reader maar ik connect met ccam server

maar ik heb ook vodka 0.07 er opstaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel frustrerend die IPBox 91HD. Ik kan met Filezilla naar de bestanden, ik kan via de browser naar de web-interface. Ik kan nieuwe images via USB installeren, maar ik kan maar geen Ned1, Ned2, Ned3, RTL4, etc. in beeld krijgen. Ik heb een gewone CanalDigitaal smartcard. Ik heb images geprobeerd met OScam, CCcam, Incubuscam, etc. Ik heb de codes in de verschillende bestanden geprobeerd met Ultraedit (i.v.m. Linux taal) te veranderen, ik heb de juiste bestanden geCHMOD naar 777, maar ik krijg die kaartlezer maar niet aan de praat. Ik kan nergens in Jip-en-Janneke taal een eenvoudige handleiding vinden, alleen maar cryptische programmeurs antwoorden. Het weekend is inmiddels praktisch voorbij en nog steeds geen TV. Ik geloof dat ik dat kastje straks maar eens zwemles ga geven. frowncrazyeek

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet er eens PGI v0.7A op(voor de 200/250HD).Daar werken de kaartlezers standaard.Heb die hier ook draaien op mijn 9000HD .Enkel wat veranderen in de pgi.config file voor AU.Daar vind je genoeg over als je eens googeled.Staat op de site denktenk.

Voor de aanpasiing kijk naar het draadje dat ik opende onder "kaart in lezer bij PGI 0.7 ".

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de "PGI v0.9 Shokkiras for 250HD" image geïnstalleerd. PGI v0.7A kon ik alleen vinden voor de 9000HD, dus die is er waarschijnlijk niet voor de 250HD. Maar in deze versie geen Incubuscamd, CCcam, OScam, o.i.d.

Ik heb alle kanalen weer gescand. Ik heb een monoblock LNB met Hotbird 13° op DiSEqC A en Astra 19,2° op DiSEqc B. Alles word weer prima gescand, ik kan bijvoorbeeld de FTA zenders als BVN gewoon zien. Beeldkwaliteit is super. Maar de kanalen, waarvoor de smartcard nodig is, die krijg ik niet in beeld.

De pgi.config file kan ik niet vinden, bovendien heb ik ook nog niet goed kunnen vinden wat ik met die file moet doen. Is er geen kant-en-klare image file, waarbij de cardreader gewoon direct werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Moderator

je moet voor pgi 0.9 nog even de addon pack downloaden en installeren, en dan zou je als je voor newcs als cardserver en mgcamd als cam kiest meteen beeld moeten hebben nadat je die pack geinstalleerd hebt, en je in de webinterface onder cscontrol je keuze hebt gemaakt.

Spijtig genoeg is er denk ik geen oudere versie van pgi te vinden die op jouw box kan draaien.

addon pack:

http://www.file-upload.net/download-2787228/addon.pgi.002.tbz2.html

succes,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

PGI v0.7 nu kunnen vinden en geïnstalleerd. In /var/etc/pgi.conf heb ik het volgende ingevuld:

#############################################################################

# This is main configuration file for the PGI image

# The detailed explanation of each parameter is in the README files

ASPECT_RATIO="pillarbox,14:9,panscan,widescreen,cinema"

BACKUP_DIR="/media/pgi-backup"

CARDSERV="oscam"

conflist

confget CARDSERV

confset softcam oscam

CI_INIT="yes"

CRON="no"

ETH_ADDR_LOW="auto"

HDD_SLEEP="5"

MEDIA_CLEAN="no"

NFSD="no"

NFS_REC="no"

NFS_REC_PROTO="tcp"

NTP_SYNC="no"

PPPD_PEER="none"

SAMBA="no"

SKIN="default"

SOFTCAM="oscam"

USB_MODEM="none"

WEBTV="yes"

Wat heb ik hier nu verkeerd gedaan?

Hier ook nog de oscam.conf

#

# main configuration

#

[global]

[global]

nice = -1

WaitForCards = 1

ClientTimeout = 5

LogFile = stdout

CacheDelay = 120

# monitor

#[monitor]

#httpport = 988

#nocrypt = 192.168.1.0-192.168.1.255

#aulow = 120

#monlevel = 4

# protocols

#[camd35]

#Port = 3333

#[newcamd]

#key = 0102030405060708091011121314

#port = 10101@1830:000000;10100@09C4:000000

[dvbapi]

enabled = 0

priority = CAID1,CAID2

Ik heb een oranje smartcard van CanalDigitaal (merk: NagraVision) Kan het daar soms aan liggen? In gewone andere ontvangers werkt de kaart wel nog steeds.

Ik hoop dat iemand mij verder kan/wil helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb v 0.7a en volgende pgi.conf

# This is main configuration file for the PGI image

# The detailed explanation of each parameter is in the README files

ASPECT_RATIO="pillarbox,14:9,panscan,widescreen,cinema"

BACKUP_DIR="/media/pgi-backup"

CARDSERV="newcs"

CI_INIT="yes"

CRON="no"

EPG_DATA_DIR="/media"

ETH_ADDR_LOW="auto"

HDD_SLEEP="5"

MEDIA_CLEAN="no"

NFSD="no"

NFS_REC="no"

NFS_REC_PROTO="tcp"

NTP_SYNC="no"

PPPD_PEER="none"

SAMBA="yes"

SKIN="default"

SOFTCAM="mgcamd"

USB_MODEM="none"

WEBTV="yes"

Mijn G* card krijgt mooi de updates door (irdeto).

PS er bestaat wel degelijk een PGI 0.7a voor de 200/250 HD pgi 200HD

.

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie. Ik had het de volgende image gedownload:

PGI-200HD-v0.7.1.img

*ik neem aan dat het de versie is die je bedoeld?

Bij het proberen te installeren via software update heb ik de image geselecteerd op de USB-schijf. Hij geeft de melding:

" hardware model is mismatched"

Als ik op DenkTenk.com ga zoeken op "PGI" bij downloads, dan krijg ik alleen:

Downloads PGI v0.9 Shokkiras for 250HD

denktenk (2010/9/17 13:56:49)

Downloads PGI - Addon 002

denktenk (2010/9/15 0:13:08)

Downloads PGI v0.9 Shokkiras for 3000HD

denktenk (2010/9/15 0:09:11)

Downloads PGI v0.9 Shokkiras for Mini

denktenk (2010/9/15 0:08:23)

Downloads PGI v0.9 Shokkiras for CubeRevo

denktenk (2010/9/15 0:07:36)

Weet je zeker dat ik de juiste image daar kan vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

PGI v0.71 Kondoleu for 200HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb PGI v0.71 Kondoleu for 250HD gevonden en geïnstalleerd. Weer "scramble channel" melding. Ik heb daarna ook jouw pgi.config gekopieerd en ook dat bood geen soelaas.

Wat kan ik nu nog doen? Moet ik bepaalde bestanden of mappen nog schrijfbaar maken of iets dergelijks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen