Ga naar inhoud


AAF HS V2/Oscam/Smargo/CD Nederland en TV Vlaanderen


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Inmiddels enige weken E2 met een Smargo kaartlezer en Oscam gedraaid. Werkt, boven verwachting, erg goed.

 

Geen enkel GS gezien of reset gedaan.

 

Enigma 2 werkt uitstekend met CD Nederlandse zenders.

 

Nu ook nog een tweede Smargo op een USB hub aangebracht en hier de TV Vlaanderen kaart ingezet.

 

Inmiddels werkt dit ook. Ontvang nu CD Nederland en TV Vlaanderen op Enigma2.

 

Staat ook al elders vermeld, maar niet in het juiste topic. Vandaar even een herhaling.

 

Indien er belangstelling voor bestaat, dan plaats ik hier de gebruikte Oscam configs.

 

Als u een Smargo wil aanschaffen let er dan vooral op geen Chinese imitatie te kopen. Dit is lastig te onderscheiden.

 

De Smargo op een hub geplaatst ziet er ook nog netjes uit. Zie bijgaande beeld.

 

Werkt ook in combinatie met een USD externe harde schijf.

 

Let echter op, de poorten op de ontvanger van de hub en de harde schijf niet te verwisselen. HD werkt dan niet goed meer.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

post-26874-1318261304,8251_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Henri,

 

hierbij gaan de configs voor 2 Smargo kaarten. Een met CanalDigitaal Nederland en de tweede voor CanalDigitaal TV Vlaanderen.

 

Kan op Aaf Enigma 2 HS V2 of Kathrein 2.02 Final.

 

Mogelijk moet je de rechten wat aanpassen.

 

In E2 kun je de Oscam en de Oscam configs vanuit plugin menu installeren.

 

Het enig wat je dan nog moet doen is, met bijgaande config versie de standaard configs overschrijven. Gaat erg gemakkelijk met KCC FTP.

 

De diverse instellingen zijn mogelijk nog niet optimaal, maar zo werkt het prima.

 

De instelling voor 1 Smargo staat al elders. En voor uitsluitend TV Vlaanderen hoef je slechts de A te vervangen door een C.

 

Hierna de overige bestanden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de overige bestanden.

 

Voor het verzenden _txt toegevoegd. Dit achtervoegsel even weghalen.

 

Bij de Kathrein 2.02 Final moet je de Oscam er handmatig inzetten en enige mappen aanmaken.

 

Bij E2 staan de configs in var/keys.

 

In Aaf Menu Emu, de automatisch Emu start aanzetten. Driver FDTI aanvinken en de rest staat uit. En dan moet het gewoon werken.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het is uiteraard aan te bevelen voor 2 of meerdere Smargo kaartlezers een actieve USB hub te nemen. Dus een hub met een eigen stroomvoorziening.

 

Hierbij ontstaan echter problemen bij het uitschakelen van de ontvanger, naar bijvoorbeeld de Deep Standby stand.

 

De hub blijft dan onder spanning staan en bij het weer opstarten van de ontvanger worden de Smargo's niet goed gereset (koude reset). Met als gevolg dat deze niet goed opstarten.

 

Nu kan men eenvoudig steeds de stroomvoorziening loskoppelen. Maar dat is voor een normale gebruiker (huisgenoot bijvoorbeeld) onhandig.

 

Hiervoor een andere oplossing gekozen. Een stekkerdoos met een Master schakeling.

 

Als ik nu de ontvanger uitschakel naar de Deep Stanby stand, dan schakelt de TV, de versterker installatie en de USB hub automatisch uit. De Sat ontvanger blijft dan wel aan staan in de slaapstand.

 

Bij het met de zapper weer inschakelen van de Sat ontvanger (= meer stroomgebruik) dan schakelt ook de TV, versterker en usb hub weer aan en is er altijd een koude reset van de USB hub met de Smargo's.

 

Ook zonder USB hub is dit een handig systeem om TV, versterker etc in en uit te schakelen tegelijk met de Sat ontvanger.

 

En dit werkt perfect. De Smargo's starten nu feilloos op.

 

Oscam versie in gebruik is 3490.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Sorry voor het naar boven halen van dit onderwerp, maar

 

Wat verandert er precies aan de instellingen voor 1 cardreader? (naar welk ander onderwerp wordt hier gerefereerd?)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Beste verkerbr,

 

ik heb een Topfield 7700 en heb hierop enigma 2 geinstalleerd.

Nu heb ik Aston module en moet deze blijkbaar vervangen door een smargo met OSCAM.

 

Voordat ik overga tot de aanschaf wil ik toch zeker zijn dat die OSCAM config goed zal werken met tvvlaanderen. Waar zou ik de configuratie bestanden kunnen vidnen die je boven aanhaalt?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het naar boven halen van dit onderwerp, maar

 

Wat verandert er precies aan de instellingen voor 1 cardreader? (naar welk ander onderwerp wordt hier gerefereerd?)

 

Beste D,

 

het hangt er vanaf of je een actieve usb hub gebruikt of de Smargo rechtstreeks of via een niet actieve usb hub hebt geplaatst.

 

Bij een actieve hub blijft de spanning aanwezig op de Smargo in de hub. Dus als je de box uitschakelt, dan blijft de Smargo actief.

En als je dan de box weer inschakelt werkt de Smargo niet. Deze moet namelijk bij het opnieuw inschakelen een koude reset krijgen.

 

Als je een Smargo gebruikt direct in een usb poort of op een niet aktieve usb hub, dan schakelt deze ook geheel uit als je de box uitzet.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste verkerbr,

 

ik heb een Topfield 7700 en heb hierop enigma 2 geinstalleerd.

Nu heb ik Aston module en moet deze blijkbaar vervangen door een smargo met OSCAM.

 

Voordat ik overga tot de aanschaf wil ik toch zeker zijn dat die OSCAM config goed zal werken met tvvlaanderen. Waar zou ik de configuratie bestanden kunnen vidnen die je boven aanhaalt?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Beste M,

 

In het verleden gebruikte ik beide kaarten met 2 Smargo´s. Helaas lukt dit niet met Titan. Derhalve staat nu alleen CD Nederland ingeschakeld.

 

In de oscam server instellingen kun je de keuze aan/uit aangeven met 0 of 1. Nederland CD is reader 0006a en TVV is 0006c.

 

Je moet dus 0006a uitzetten en 0006c aan. Verder moet je dan device nog aanpassen. Je Smargo is de eerste usb poort. Kun je van de Nederland instelling overnemen.

 

En de Oscam.dvbapi is niet juist. Maar het kan ook werken zonder dit bestand.

 

Een en ander is mogelijk voor TVV niet meer up-to-date. Omdat ik al enige tijd niet meer gebruikt hebt.

 

Er zullen ongetwijfeld gebruikers zijn van TVV met een actuele lijst.

 

Maar in principe werkte TVV net zo goed als CD Nederland.

 

Let er wel op een originele Smargo reader te nemen inplaats van een imitatie. Zie verder mijn PM.

 

Ik heb nog wel ergens de juiste Belgische zenders, destijds aangepast door Satmann.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...