Ga naar inhoud


vraagje over poker


Toine

Aanbevolen berichten

Er zullen op sat4all zeker pokerkenners zijn, vandaar deze off-topic vraag:

ik heb met een vriend van me een "discussie" over een poker-regel.

 

De vraag is als volgt:

Stel er zijn 6 spelers en alle 6 spelers hebben de big-blind "gecalled". De minimum inzet is 100.

Na de flop wil de eerste speler all-in gaan (deze heeft echter nog maar 50, dus minder dan de minimum bet) Deze speler gaat "all-in". 50 dus.

Hierna komen dus nog 5 spelers die mogen callen (of raisen).

Deze spelers hebben wel allemaal meer dan 100.

Indien de 2e speler meegaat, moet deze dan 100 inleggen? Of mag ie dan ook 50 doen?

 

thanx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik me niet vergis, dan callen jullie onder andere diegene die all in gaat met 50.

 

Als er dan nog geraised wordt, dan wordt er een "sidepot" gemaakt. Alles wat dan over deze 50 gaat wordt in een tweede pot gestopt en kan alleen worden gewonnen door de spelers die met de raise meegaan.

 

De speler die met 50 all-in is gegaan kan dan niet in aanmerking komen voor de tweede pot.

 

Als je enkel meegaat met een speler die all-in gaat met 50, dan hoef je maar 50 bij te leggen.

 

 

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Als ik me niet vergis, dan callen jullie onder andere diegene die all in gaat met 50.

Als er dan nog geraised wordt, dan wordt er een "sidepot" gemaakt. Alles wat dan over deze 50 gaat wordt in een tweede pot gestopt en kan alleen worden gewonnen door de spelers die met de raise meegaan.

De speler die met 50 all-in is gegaan kan dan niet in aanmerking komen voor de tweede pot.

Als je enkel meegaat met een speler die all-in gaat met 50, dan hoef je maar 50 bij te leggen.


Heel theoretisch moet je dan 100 inleggen, maar krijg je 50 terug omdat je tegenstander niet meer heeft.

Voor de rest klopt het verhaal. Er wordt een sidepot gemaakt waar de 50 speler niet voor in aanmerking komt en waarop de overige kunnen doorspelen en wedden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie antwoorden, maar het is niet helemaal wat ik bedoel, even simpeler:

 

6 spelers, 100 minimum bet. Alle spelers callen de big-blind.

na flop gaat speler 1 all-in met 50(hij heeft niet meer)

Moet speler 2 nu 100 inzetten(speler 2 t/m 6 hebben geld genoeg)? Dat is immers de minimum bet en er komen nog 4 spelers achter hem. (ik begrijp dat als ie 100 inzet, dat er dan 50 naar een side-pot gaat, daar gaat deze vraag niet over)

Of kan ie 50 inzetten omdat speler 1 all-in gaat?

 

Duidelijk zo?

 

gr.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toine
bedankt voor jullie antwoorden, maar het is niet helemaal wat ik bedoel, even simpeler:

6 spelers, 100 minimum bet. Alle spelers callen de big-blind.
na flop gaat speler 1 all-in met 50(hij heeft niet meer)
Moet speler 2 nu 100 inzetten(speler 2 t/m 6 hebben geld genoeg)? Dat is immers de minimum bet en er komen nog 4 spelers achter hem. (ik begrijp dat als ie 100 inzet, dat er dan 50 naar een side-pot gaat, daar gaat deze vraag niet over)
Of kan ie 50 inzetten omdat speler 1 all-in gaat?

Duidelijk zo?

gr.


Zoals ik zei, theoretisch call je met 100 de ingelegde 50, minimum bet, maar krijg je 50 terug, wanneer er niemand anders jouw 100 called.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...