Ga naar inhoud


Wat te doen, Kabel of Satelliet ?


master64nl

Aanbevolen berichten

Ik sta voor een grote keuze namelijk:

 

UPC totaal pakket internet, telefonie, tv+dig tv voor 45,- en voor ,-5 (1e 6 maanden) HDTV. Upgrade abo CD HDbasis (1e jaar voor 130,-).

Totaal 1e jaar 630,- + 105,- (eenmalige kosten borg modem + draadloos internet) = 735,- en komende jaren 660,- per jaar.

 

Of

 

4 x HD-satelliet tuners (geschikt voor sharen) voor prijs? Evt. d.m.v. smartWI + extra 4e kaart voor 160,-, installatie voor 4 x satelliet voor 465,-. Eenmalige aanschaf en komende jaren plezier hoge kwaliteit.

Huidige abo CD HDbasis (1e jaar voor 130,-). Huidige tele2 internet+bellen voor 30,-p/m.

 

Of

 

1 x HD en 3 x satelliet tuners (geschikt voor sharen) voor prijs? Evt. d.m.v. smartWI + extra 4e kaart voor 160,-, installatie voor 4 x satelliet voor 465,-. Eenmalige aanschaf en komende jaren plezier hoge kwaliteit.

Huidige abo CD HDbasis (1e jaar voor 130,-). Huidige tele2 internet+bellen voor 30,-p/m.

 

Er zit nogal een prijskaartje aan de 2e optie. Aan de andere kant is het mij wat waard om niet afhankelijk te zijn van UPC.

 

Maar om eerlijk te zijn weet ik het niet meer. Kan iemand hier een goed advies in geven.

2xDM800HD, 2x DM800SE
Visiosat with Astra1, Hotbird, Astra2 and Astra3
Philips 56pfl9954h_12

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: master64nl
Maar om eerlijk te zijn weet ik het niet meer. Kan iemand hier een goed advies in geven.

Ten eerste weet ik niet of het slim is om op een satforum te vragen wat de beste keuze is, satontvangst of UPC... cool

Als tweede zou ik willen zeggen dat ook hier niemand met zekerheid weet hoelang er nog SD content zal worden aangeboden, en of het dus verstandig is om - gezien de afschrijving daarvan - te investeren in SD ontvangers
Je zou hier kunnen kijken of hier kunnen vragen voor tweedehands SD (of misschien zelfs wel HD) ontvangers

Als derde over het interne sharen: Als je op Linux gebaseerde boxen koopt, dan is intern sharen vrij eenvoudig te realiseren, ik persoonlijk zou dat niet via smartWI doen, maar via een bekabeld netwerk

En als laatste: Het aanbod via satelliet is eenvoudigweg gigantisch in vergelijk met de kabel, alleen daarom al gaat bij mij de schotel zo het zich nu laat aanzien nooit weer de deur uit

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Heel vreemd. Bij UPC rekent hij wel het abonnement mee, bij CanalDigitaal niet.

 

Ook bij canaldigitaal betaal je gewoon voor een abonnement.

 

Illegaal sharen doen we hier niet aan. Het is ook niet slim om dat zonder abonnement te doen, want geen internet is dan ook geen beeld.

 

Als ik UPC zou (kunnen) hebben, zou ik nu voor UPC gaan. Die hebben een vreselijk mooi aanbod met heel erg veel opties, waaronder programma gemist, timeshifting, VOD enz.

 

Ik heb heel eerlijk gezegd alleen nog maar satelliet TV omdat ik in het buitenland woon en dus niet over Nederlandse kabel TV kan beschikken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie mening.

 

Ik reken overal het abo HD basis pakket van CD mee omdat ik dat niet weg doe in alle opties.

Ik geef deze opties met de berekeningen om duidelijk te laten zien waar de eerste kosten zitten. Mogelijk ben ik iets vergeten.

 

Ik ben al dagen over al aan het lezen maar ben nog niet overal uit.

Ik kies voor smartWI omdat ik hiermee vooralsnog 2 Humax5400 kan inzetten, klopt dat? Kan ik de smartWI kaart zo in het bovenste slot van de Humax stoppen of moet die in een CI module?

 

Sharen via je eigen netwerk is uiteindelijk de bedoeling maar dan zit ik aan 4 x Dreambox-800HD.Lijkt mij een mooie betaalbare machine waar veel over te vinden is en dus ook ondersteuning via forums.

2xDM800HD, 2x DM800SE
Visiosat with Astra1, Hotbird, Astra2 and Astra3
Philips 56pfl9954h_12

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als suggestie: neem dan ook de VU+ mee in je overwegingen als alternatief voor de DB800.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn natuurlijk ook andere berichten naast het feit dat satelliet evident DE keuze is :

 

inzake goedkoopste HD receiver met CCcam share mogelijkheid

zou het nooit doen daar die een jaar staat en CCcam je kaart niet meer opent <> ontwikkeling crypties

 

de dm800pvr is een oude bekende

bekent is ook dat ie eigenlijk alweer te oud is en als introductie bedoeld was <> neem een nieuwer model

 

de VU+ is een gewaagde concurrent voor de dm800 of zijn toekomstige opvolger dm800SE

de VU+ solo kan je keuze beinvloeden

 

maar gelijk vier van die kasten uit de doos neerzetten...

zonder te weten of je er erg blij van wordt is een risico

neem er een om te beginnen...

leer overwin en bouw verder. zou Caesar gezegd hebben met dvb-s(2)

ciao

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Als ik UPC zou (kunnen) hebben, zou ik nu voor UPC gaan. Die hebben een vreselijk mooi aanbod met heel erg veel opties, waaronder programma gemist, timeshifting, VOD enz.

En vastlopende boxen en extra kosten voor digitaal ja.
Ik had ooit UPC, veel te duur, als je er digitaal bij neemt moet je extra betalen (bij Ziggo niet) en als je box elke dag 2 keer reboot, dan raak je opnames en timeshifts kwijt (en dat speelt nog steeds bij de huidige firmwares).
Nee, UPC zou ik je niet aanraden.
Ik heb sinds een klein jaar een schotel, betaal 69,96 euro per jaar voor een settopbox pakket en ben een zeer gelukkig mens.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net upc opgezegd bij mijn schoonmoeder, telefoon kraakte steeds

werd opgelost en nieuw kabeltje a 65 euro,dit is de service van upc, steeds beeld uitval, steeds bellen en de technische ondersteuning bestond uit: stroom kabel eruit trekken wachten en de kabel er weer instoppen. en dit alles voor 52 euro per maand, dus geen hd niets extra

 

deze dame is 76 jr en geniet nu van een dreambox 500 hd,

effe wennen maar als ze met de afstandbediening van upc

om kan gaan dan kan het ook met een dreambox

 

ze is zeer gelukkig met de nieuwe ontvanger

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit mij 100% er op aan, Sat. geeft veel meer vrijheid. Maar icm met digitenne heb je een prijsknaller. dan hoef je niet te sharen alleen een twin tuner pakken met een abo van €8,95 per maand waar je drie kaartjes op kunt aanmelden (mits je (nog) geen HD pakket hoeft). Zo heb je onder alle weersomstandigheden beeld.

 

En nog meer vrijheid op telefonie: de optie bellen is weggegooid geld. Je kunt beter alleen internet pakken en je nummer porteren naar oa. budgetphone. Koop voor het geld wat je bespaart bijvoorbeeld een Siemens IP dect, wat een internet telefooncentrale met een dect toestel is, geef hierin je gegevens van je geporteerde vaste nummer en je belt bijna voor niets. Ik heb zelf totaal €2,00 aan kosten per maand voor het bellen via vastnet incl het sporadisch bellen naar mobiele nummers via het DEC toestel. na 1 jaar ga je dus dik verdienen. En het leuke is dat je zelf als telefoonmaatschappij kunt spelen.

 

Om het voorbeeld van de oma aan te halen: voor mijn ouders heb ik hun vaste tel. nummer in mijn centrale gezet zodat ie over gaat op hun mobiele telefoon en daarna op mijn vaste telefoon als niet wordt opgenomen. Zij hebben zelf een mobiel simpel abo van €2,50 per maand.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: Michel
Als ik UPC zou (kunnen) hebben, zou ik nu voor UPC gaan. Die hebben een vreselijk mooi aanbod met heel erg veel opties, waaronder programma gemist, timeshifting, VOD enz.

En vastlopende boxen en extra kosten voor digitaal ja.
Ik had ooit UPC, veel te duur, als je er digitaal bij neemt moet je extra betalen (bij Ziggo niet) en als je box elke dag 2 keer reboot, dan raak je opnames en timeshifts kwijt (en dat speelt nog steeds bij de huidige firmwares).
Nee, UPC zou ik je niet aanraden.
Ik heb sinds een klein jaar een schotel, betaal 69,96 euro per jaar voor een settopbox pakket en ben een zeer gelukkig mens.


Ik heb in de familie diverse mensen met een UPC digital abonnement met sport en film, vod en programma gemist en die zijn 100% tevreden en hebben nooit last van vastlopers.

Dergelijke klachten vind je net zo goed bij satelliet TV gebruikers. E.e.a. afhankelijk van de apparatuur, schotelopstelling en of je geluk hebt bij canaldigitaal.
Jullie kennen vast nog wel alle discussies over administratieve drama's bij canaldigitaal. Dit bedrijf is naar mijn mening minimaal net zo log en lomp tegen klanten als UPC, dus dat maakt niets uit.

Ik zeg niet dat UPC zaligmakend is, ik zeg alleen dat ikzelf nu als het kon, zou kiezen voor UPC digital. (in mijn geval dan alleen Internet en digitale TV).

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...