Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo Kimble,

ik heb het nu zo gedaan als in de bijgevoegde sheet moet je maar eens kijken.

ik heb de prijzen apart in een cel gezet zodat ik ze altijd kan veranderen in de toekomst en dan de rekenformules niet hoef aan te passen .

ik vraag me alleen af als er meer klanten komen hoe kan ik dan in een keer de de cellen aanpassen.

ik bedoel als ik op regel 18 een nieuwe klant maak kan ik dan de naam nvullen van die persoon en de andere cellen in een keer van de vorige kopieeren of moet ik alle cellen apart naar beneden kopieeren .

gr peter

1 maal VU+ DUO +

• Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: peterksr
. . .ik heb de prijzen apart in een cel gezet zodat ik ze altijd kan veranderen in de toekomst en dan de rekenformules niet hoef aan te passen . . .

Is dat handig? Als je de prijs een keer wijzigt dan wijzigen
ook de oude berekeningen terwijl deze gebaseerd zijn op de
oude prijzen en is je historisch overzicht qua prijs van geen
waarde.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Hier de sheet weer retour met een aantal aanpassingen.

Zoals je ziet heb ik een tabblad aangemaakt met vaste kosten. Het "$" teken ben ik dus toe gaan passen.

Verder heb ik de bovenste regel geblokkeerd, zodat je altijd ziet in welke kolom je zit al zit je op rij 300.

Kolommen heb ik voorlopig even tot rij 500 doorgetrokken.

Wijzig je dus nu een waarde op het tabblad Vaste Waarde dan wordt op het Rekenblad alles doorgerekend. Komen we direct een vraag/opmerking van Con.

Ik heb dus een container gemaakt van de jaartallen op het Vaste Waarde blad mbt de jaren 2010 t/m 2011.

Nu heb ik al wel op het rekenblad een kolom jaartal weggezet voor de volgende stap die we gaan doen, namelijk een wijziging van een jaartal (inflatie, verhoging schoonmaak, electra etc etc). Op het tablad vaste waarde dient dan onder de jaren de tarieven te worden gezet.

LET OP: Dit is nu nog niet doorgevoerd in de berekening die checkt in welk jaar we zitten en welke tarieven er dan gebruikt moeten worden.

Voorts eea aan wat kleurtjes voorzien, wat iets verduidelijkt. De kolommen steeds van gas-water-electra zijn verwijderd, omdat die dus nu gehaald worden van het eerste blad.

Kom maar op met het volgende, denk historie laugh of Con wil grafieken zien wat het gemiddelde verbuik is per persoon aan nuts-voorzieningen cry

Geplaatst:

dit ziet er echt weer mooier uit .

maar ik zag dat je als borgbedrag 300 euro had ingevoerd hoe kan ik dat met dat $ teken 400 euro maken ?

en ook verandering van kwh prijs gas prijs waterprijs een schoonmaak kosten.

ik moet je eerlijk bekennen dat dat dollarteken verhaal mij nog ontgaat.

ik heb een handboek microsoft exel 2007 dus kan het nog eens na lezen wat er in de sheet word gebruikt.

maar dat van het dollarteken zou ik wel eens uitgelegd willen hebben,want ik kan niet zien hou je dit maakt dus.

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

$-teken is gebruikt als een vaste verwijzing naar een cel.

Op het eerste tablad (links-onderaan zie je die staan) heb je de vaste waarde. Verander je dus die 400 naar 300 dan wordt het op het andere tabblad helemaal doorgevoerd.

Stel dat op tablad1 op de plaats A7 een waarde staat van 713 en ik wil in een kolom dat ie steeds in iedere rij de waarde pakt van A7, dan zeg ik =$A$7

Verwijs ik naar een ander tablad dan komt de naam van het tablad ervoor te staan ='!tablad1'$A$7

Dus verwar nu niet het valutateken die je gebruikt €, met een $-teken in een cel.

Je kan immer ook de valuta $ gebruiken als je dat wilt en dan hoef je slechts op de cel te gaan staan waar nu het Euro-bedrag staat en te zeggen (rechtermuistoets>celeigenschappen>valuta>prefix>$) ipv met de euro (rechtermuistoets>celeigenschappen>valuta>prefix>€).

Geplaatst:

hallo Kimble,

ik krijg nu een beetje door hoe het werkt ga er mee aan de slag.

je filmpje heb ik ook aan de praat met het progje wat je aanbeval.

als je nu een gelijkwaardig sheet wil maken kan je dan gewoon een ekstra blad vaste gegevens toevoegen om om hier de vaste waardens in te voeren ?

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

Als je linksonder op een tabblad gaat staan en je drukt op de linkermuistoets, dan heb je meerdere keuzes en ik benoem er even 2.

De bovenste is "Invoegen", waarbij je een extra tablad krijgt. Als je nu op een tabblad gaat staan waarvan je de cellen wilt kopieeren, selecteer je de "cel" linksboven A1 (of <CTRL> <a> combinatie), kopieer , dan naar het nieuwe tabblad gaan weer alles selecteren en plakken.

De gemakkelijkste manier is via de linkermuistoets onderin op het tabblad gaan staan en zeggen "Blad verplaatsen of kopieëren" en dan het tabblad selecteren in het menu wat je wilt kopieëren en dan niet vergeten het vakje aan te kruisen.

off topic

Zo en nu mag je even hobby-en, morgen ben ik er weer

on topic

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kimble
. . .denk historie laugh of Con wil grafieken zien wat het gemiddelde verbuik is per persoon aan nuts-voorzieningen . . .

:DCon wil helemaal niets als alleen een paar slimme
opmerkingen plaatsen voor zover mij dat lukt. blush

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Aan jou kennis twijfel ik niet Con.

Zet vaak genoeg sheets in elkaar, waarbij ik achteraf had van "Dat had ik iet beter kunnen aanpakken"".

Werk dan ook graag met Smartdraw om eerst een stroomdiagram te maken van wat ik allemaal wil als resultaat. En dan moet die knop om in de Bill Gates modus en dan wil het wel lukken.

Kimble

Geplaatst:

nou heren respect,

ik heb de sheet eens bekeken en volgens mij voldoet hij aan het idee wat ik er voor had.

moet zeggen het heeft bij mij weer nieuwschierigheid op gewekt om zelf er weer eens beter in te duiken.

bedankt voor alle input die hier gegeven werd en mocht ik in de toekomst nog eens tegen iets aanlopen meld ik mij weer.

als dat mag natuurlijk :D :D

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

Even een losse opmerking.

Ik zie nu een paar keer staan

Citaat:
SOM(P3-O3)

En dit is onzin. Hier staat namelijk de som van 1 getal.

Ik heb niet gecontroleerd of dit in de sheets ook werkelijk voorkomt.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

hallo Kimble,

ik heb eens over het een en ander nagedacht en kom nog met het volgende.

is er een manier om b.v. aan te geven dat er wel of geen borg betaald moet worden per klant en is er tevens nog een mogelijkheid om een afwijkend borg bedrag toe te passen i.p.v. 400 euro?

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen