Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo Kimble,

hier het beloofde bestandje.

naar aanleiding van de pm kan je melden dat ik zag dat ik de exelbestanden kan omzetten in PDF bestanden

Gr Peter

1 maal VU+ DUO +

• Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Zijn we weer na ff bijkomen van een andere schrik.

Sheet aangepast zoals je in de bijlage kan zien.

Wat tips:

Op het tabblad vaste waarde staat een lijst voor de dropdown op het 2e tabblad. Hier zie je dus je klanten staan en hier kan je dus gewoon toevoegen en veranderen.

Jaartallen met nutsprijzen zijn leeg, omdat ik nog geen glazen bol heb......

Op tablad 2 staan nogal wat dropdown containers. Klik maar eens op mijn naam bv en je kan daar dan ook "oude" klanten selecteren, want stel dat iemand nog een keer komt (mogelijkheid adreskoppeling kan er nog bij dus)

Klik dus op een gekozen naam en kijk horizontaal wat de dropdowncontainers zijn. De nutsmeters moety je invullen, maar door het jaartal haalt ie voor de berekening de waardes allemaal op. Zo ook voor de schoonmaak e.d.

Aan het einde zie je wat je per saldo overhoudt.

Deze gegevens zijn heel gemakkelijk nu te transformeren naar een nieuw tabblad waar je de PDF slechts één maal even moet opzetten met de cellen/verwijzing erin. Gemakkelijker kan niet.

Als voorbeeld voor een grafiek heb ik maar het aantal personen per gezelschap genomen en dit staat daar geplot. Om te kijken of er groei inzit heb ik een 2e grafiek op het grafiek-tabblad staan die de middeling aangeeft.

Speel er maar mee en ik hoor het wel.

Nu zullen sommige dingen duidelijk worden en andere geheel onduidelijk. Ik kan wat screencaptures maken (SWF-filmpjes) hoe iets uit te voeren. Dit doe ik dan met minimale gegevens. Dus als die of geen aangeeft, hoe en wat dan kan ik het wel opnemen en even op een url zetten ivm de grootte van de file.

Mochten er DIE HARDS zijn met tips dan hoor ik die ook graag. Bill Gates heeft me nog niet aangenomen wink

Geplaatst:

hallo Kimble,

is weer een mooi stukje werk alleen (correct me if i ame wrong)

kan het zijn dat de formule totaal bedrag aan waterverbruik niet goed is ?

of doe ik iets fout of vergeet ik wat ?

gr Peter

Ps ben blij dat je over de schrik heen bent

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

Welke fout in het water whistleblush

Was vergeten in de ALS de "onjuist" weg te halen en het cijfer 0 erin te zetten.

Reden was dat ik zo eerder calculatiefouten zie als die tekst onjuist verschijnt.

Is nu verdwenen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kimble
Welke fout in het water whistleblush

Was vergeten in de ALS de "onjuist" weg te halen en het cijfer 0 erin te zetten.

Reden was dat ik zo eerder calculatiefouten zie als die tekst onjuist verschijnt.

Is nu verdwenen.

Hallo Kimble,

kan het zijn dat het voor gasverbruik het zelfde probleem is ?
en is er ook een mogelijkheid om de zaak te beveiligen ? ik bedoel daar ook mee om zeg maar de reken formules vast te zetten zodat deze niet per ongelukt te verwijderen zijn en natuurlijk ook de mogelijkheid om de beveilig op te heffen om zelf de wijzigingen te kunnen maken als het nodig is.

gr Peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

Hallo Kimbel

eigenlijk nog vergeten te vragen is het ook mogelijk om een rekening aan te maken voor een klant met afdruk mogelijkheid en zo ja is dit uit te leggen ?

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

De schoonheidsfoutjes kunnen er nog in zitten, daar ik per ongeluk de nog niet aangepaste versie had gepakt. Mapje heeft al veel versies eek

Wat beveiliging van cellen is het geen enkel probleem en inderdaad toe te passen.

Met betrekking tot een factuur eruit te laten rollen is dit ook mogelijk. Door een koppeling te maken naar klantnummer of naam, worden alle gekoppelde gegevens uit het blad gehaald waar de berekening staat.

Komen nog wel wat waarden bij als ik de PDF zie, maar dat is eenvoudig erin te zetten.

Kost alleen even wat tijd om het geheel identiek op te maken zoals de PDF, maar zeker niet onmogelijk.

Maar geef eens een lijst wat je allemaal op de factuur wilt hebben (alles zoals de PDF, dus ook een hond wat eea kost).

Waarom ik dit vraag is om eerst het tablad Vaste Gegevens volledig te maken, dan de berekeningen Blad te compleet te maken en dan alles doorvoeren op de factuur.

Dit heeft te maken met eventuele fouten (vandaar dat je "onjuist" tegenkwam, zodat ik mijn eigen gemaakte fouten zag) die erin kunnen sluipen.

Ik heb een enorme hekel aan fouten die ik zelf maak, wat mogelijk schade kan veroorzaken of kennis discutabel maken.

Hoor graag wat je wilt, en herhaal ook wat je al hebt aangegeven zoals borg, electra etc. Kan ik afvinken.

Neem aan dat het grafiek eruit kan, daar dit er illustratie was.

Kimble

Geplaatst:

hallo Kimble,

de nota hoeft niet perse het zelfde te zijn als het pdf formulier hoor.

de volgende zaken zouden in de factuur moeten komen te staan :

verhuurnummer , naam klant , aantal personen , aankomst en vertrek datum , borgbetaling , aantal dagen , jaartal , water , electra dag en nacht , gas , schonmaakkosten , totale kosten , rest voor de huurder , aankomst tijd.

eventueel toevoegen:

chalet huur p.week ,chalet huur p.weekeind , chalethuur per midweek , hond , bedlinnen , overige , schade .

grafiek is leuk maar mag er uit hoor.

zou wel verstandig zijn om alles te beveiligen om vergissingen te voorkomen door cel inhoud te wijzigingen met de mogelijkheid om de beveiliging op te heffen (om wijzigingen toe te voegen).

Gr Peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

Is er nog een vraag mbt de verhuur.

Werk je met hoogseizoen, laagseizoen en vakanties. Deze afwijkende waarden kunnen dan ook op het eerste blad gezet worden.

Geplaatst:

goede vraag Kimble,

daar had ik dus even niet aan gedacht.

inderdaat hoog , laag en vakantie periode is zeer zinvol

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:
Origineel bericht van: peterksr
. . . mogelijkheid om de zaak te beveiligen . . .

Omdat niet duidelijk is voor anderen wat Kimble heeft aangepast
voor andere bezoekers zijn er globaal 4 mogelijkheden;
- cellen met formules blokkeren (flinke klus de eerste keer)
- het blad alleen leesbaar maken en niet editbaar (meest eenvoudige)
- formules onzichtbaar maken (deze zijn dan wel door derden te verwijderen)
- formules op een tweede blad zetten

Mijn voorkeur heeft het opslaan met een wachtwoord zodat een
bekende gebruiker (jij dus) met dat wachtwoord kunt editen,
anderen kunnen dan alleen lezen.

Nog beter is om alle formules in een tweede blad te zetten en
in het hoofdblad alleen verwijzingen. Je kunt dan blad 2
op toegang beveiligen zodat je zelf ook bewust naar blad 2
moet om formules te wijzigen. Een verwijzing wissen is niet
zo'n groot probleem als een complet(x)e formule wissen.

Ik doe dat bij complexe rekenbladen met ellenlange formules.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Er komt een tussenblad met editbare gegevens die zichtbaar is. Deel van de andere tabbladen worden onzichtbaar met wachtwoord beveiligd.

In de uiteindelijke facturatie zullen de gegevens van het tussenblad opgehaald worden.

Wat ik allemaal waar heb gedaan is op zich simpel, maar zoals ik al aangaf wil ik hiervoor een minicursus met filmpjes maken.

Via de Windows-Database zal ik de linkjes van de filmpjes verwijzen naar iets zoals U-tube, inclusief S4A logo in de hoek laugh

Dit is dan op zich goed uit te breiden naar Word, Powerpoint, Outlook, Access, Frontpage (die is oud). OneNote, Publisher en InfoPath.

Zo heb je de Windows (noem het maar de ziekte van Gates) in een encyclopedie die met behulp van jullie in de Windows thread zelf wat beter is dan alleen platte tekst of een kant en klare file.

Met Frontpage moet ik even kijken, daar dit nog wel gebruikt wordt door die of geen, maar steeds meer PHP is geworden. Met de HTML5 standaard zijn er nogal wat dingen veranderd. Op zich kunnen alle paketten besproken worden, maar ik zie er gigantisch veel bagger tussen zitten die iedere logica van een html opbouw omtoverd tot een berg onleesbare lap tekst.

Feitelijk praat je dus eigenlijk over de basiselementen van HTML en de basiselementen van PHP. Door die op juiste manier toe te passen krijg je leesbare en gestructureerde pagina's.

Nu weer terug naar de verhuur-sheet. Ik heb even ruzie met UK2003 en waar het staat in NL2007. Ergens in de lint moet het staan (lint=menu bovenaan), maar de vertaling is niet altijd logisch. blushfrown

Doe me best, maar kom er zeker uit. whistle

Geplaatst:
. . .Nu weer terug naar de verhuur-sheet. . .
Realiseer je dat je pro bezig ben op een hobbysite voor
een commercieel bedrijf . . . .

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Con
. . .Nu weer terug naar de verhuur-sheet. . .
Realiseer je dat je pro bezig ben op een hobbysite voor
een commercieel bedrijf . . . .

HG CC

daar moet ik je in teleurstellen blush geen commercieel bedrijf hier hoor.
en wat dan nog ? communucatie geschied niet alleen hier hoor.
ik denk dat er best mensen zijn die hier ook om iets te weten/leren aanwezig zijn laugh

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

Con heeft wel een punt en zal daardoor het factuurblad met adresgegevens en logo's ontdoen van die gegevens en de logo's.

Wat blijft staan zijn dan de "Vaste Waardes", "Variabele" en een factuurblad die wel de cellen en opmaak bevat, maar geen gegevens met wat waar en welke logo's.

Zet daar wel een sat4all logo in en een fictief adres uit GTST, Meerdijk ofzo heet dat daar sleep

Inmiddels is Blad 1 en Blad 2 helemaal klaar met cellenbeveiliging, daar waar cellen beveiligd moesten zijn. Blad 1 en Blad 2 zijn gecheckt op eventuele fouten en indien mogelijk zijn formules aangepast en hebben bereiken duidelijke benamingen gekregen.

Blad 3 is in bewerking en daar staat nu de komkommerciele pdf naast ivm de opmaak, dus ik kan deze pas posten zodra die pdf eruit is.

Peterskr zal dan de logo's zelf erin moeten gaan zetten en de adresgegevens van zijn chalet ook.

Opmaak kost wat tijd en doe ik tussendoor, daar ik ook wat andere mensen aan het helpen. Er zijn her en der wat pc problemen en doe het via Teamviewer en mag dat straks lekker allemaal gaan uitwerken voor de Windows database.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen