martin52 Geplaatst: 25 september 2010 Geplaatst: 25 september 2010 Ik heb vandaag voor het eerst eens de PLI image geinstalleerd. Mooi image. Ik heb twee vragen: 1. Ik wil de HDD van mijn PC mounten. Volgens de Wiki moet ik hiervoor mountmanager downloaden vanuit het plugin menu. Daarin kan ik echter deze plugin niet vinden. 2. Hoe krijg ik de voortgangsbalkjes uit het zenderoverzicht van de (default) skin?
Henksat Geplaatst: 25 september 2010 Geplaatst: 25 september 2010 Origineel bericht van: martin52 1. Ik wil de HDD van mijn PC mounten. Volgens de Wiki moet ik hiervoor mountmanager downloaden vanuit het plugin menu. Daarin kan ik echter deze plugin niet vinden. 2. Hoe krijg ik de voortgangsbalkjes uit het zenderoverzicht van de (default) skin? 1. Mountmanager is oud, deze heb je ook niet meer nodig. Ga bij je netwerkinstellingen naar de netwerkbrowser en zoek je netwerk af naar het gewenste mountpoint, die kan je dan direct mounten. (al ben ik geen fan van een mount naar een PC, zeker als deze niet aan staat bij een boot van de box). 2. Andere skin kiezen, of de skin.xml van desbetreffende skin aanpassen. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
martin52 Geplaatst: 25 september 2010 Auteur Geplaatst: 25 september 2010 Bedankt. Weet je ook wat er in skin.xml aangepast moet worden?
hemertje Geplaatst: 25 september 2010 Geplaatst: 25 september 2010 probeer gewoon de Magic HD skin eens DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
martin52 Geplaatst: 25 september 2010 Auteur Geplaatst: 25 september 2010 Mmm, ook in die skin de balkjes, Ik vind dat erg onrustig en heb tot nu toe geen skin kunnen vinden zonder.
hemertje Geplaatst: 25 september 2010 Geplaatst: 25 september 2010 ik had te snel gelezen, ik dacht dat je juist een skin wilde waarin je wel kon zien hoelang een programma al aan de gang is, of nog duurt.... dat is namelijk wat deze voortgangsbalk inhoudt. DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 25 september 2010 Geplaatst: 25 september 2010 Origineel bericht van: martin52 Bedankt. Weet je ook wat er in skin.xml aangepast moet worden? Zoek in de skin.xml waar dit in voorkomt:<convert type="EventTime">Progress</convert>Verwijder het deel ervoor wat begint met <widget source t/m het einde wat eindigt met </widget>dus b.v. de regels: Code: <widget source="session.Event_Now" render="Progress" pixmap="Magic-EHD/window/progress.png" position="150,141" size="190,12" transparent="1" borderWidth="1" borderColor="grey"> <convert type="EventTime">Progress</convert></widget> Maak uiteraard eerst wel een goed werkende back-up want een klein foutje in de skin en de boel crasht meestal
martin52 Geplaatst: 26 september 2010 Auteur Geplaatst: 26 september 2010 Origineel bericht van: Henksat 1. Mountmanager is oud, deze heb je ook niet meer nodig. Ga bij je netwerkinstellingen naar de netwerkbrowser en zoek je netwerk af naar het gewenste mountpoint, die kan je dan direct mounten. (al ben ik geen fan van een mount naar een PC, zeker als deze niet aan staat bij een boot van de box). Ik heb via de netwerkbrowser het mountpoint gevonden, alleen het direct mounten lukt me niet. Helaas is de wiki op dit punt niet uptodate. Ik ben wel aan het pielen geweest en zie dan het mointpoint terug in netwerkbeheer met een groen vinkje erachter. In het icoontje ervoor zie ik een rood kruisje staan. Betekent dit dat de configuratie niet goed is? Ook kan ik het mointpoint niet terugvinden in de filelist met te openen bestanden van de mediaplayer. Het wijzigen van de skin.xml gaf helaas (ook) geen resultaat.
Henksat Geplaatst: 26 september 2010 Geplaatst: 26 september 2010 Origineel bericht van: martin52 Ik heb via de netwerkbrowser het mountpoint gevonden, alleen het direct mounten lukt me niet. Helaas is de wiki op dit punt niet uptodate. Een rood kruis is inderdaad een niet goed werkend mountpoint. Wat wil je mounten, welke OS draait je PC? Windows 7 schijnt even wat lastiger te zijn dan XP. Maar dat is niet PLi gerelateerd maar heeft met "delen" te maken op een Windows machine, hierbij is het gebruik van de juiste login en wachtwoord van belang. Ik weet bij Windows 7 dat je met je box met dezelfde account moet inloggen met bijbehorend wachtwoord. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Henksat Geplaatst: 26 september 2010 Geplaatst: 26 september 2010 Origineel bericht van: martin52 Het wijzigen van de skin.xml gaf helaas (ook) geen resultaat. Wel na elke wijziging een Enigma herstart gedaan? Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
martin52 Geplaatst: 26 september 2010 Auteur Geplaatst: 26 september 2010 Bedankt voor het meedenken. Ik draai inderdaad windows 7. Instellingen op mijn PC zijn goed. Ik heb deze net getest met Dream Elite en daar heb ik wel verbinding. Ja enigma gerestart. Helaas. Wat moet ik doen nadat ik het netwerk gescanned heb? Ik krijg twee resultaten: 192.168.1.x (Dreambox 800) en 192.168.1.xx (Username van mijn PC).
Henksat Geplaatst: 26 september 2010 Geplaatst: 26 september 2010 Origineel bericht van: martin52 Wat moet ik doen nadat ik het netwerk gescanned heb? Ik krijg twee resultaten: 192.168.1.x (Dreambox 800) en 192.168.1.xx (Username van mijn PC). Je moet je PC selecteren en als login/wachtwoord hetzelfde gebruiken als waarmee je aanmeld in Windows 7 (Ook al heb je aanmelden na opstart uit staan in W7) Verder moeten natuurlijk de instellingen in W7 goed staan voor het kunnen delen van mappen, maar zoals gezegd heb ik hier geen ervaring mee want ik ben geen voorstander van het mounten van PC`s. Zelf mount ik op een Qnap NAS, dat is wel zo handig. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen