Ga naar inhoud


[RE-9000HD] wat doe ik verkeerd voor tvvlaanderen


phil99

Aanbevolen berichten

Dag iedereen, heb deze morgen de rebox re-9000HD ontvangen. ik had daarvoor een SAB explorer met een tvvlaanderen abonnement.

Voor de rebox heb ik tevens een twin lnb geinstalleerd. Nu bij de positioneçé er instellingen krijg ik op de ASTRA 19,é E een sterkte van 92% en een kwaliteit van 93% dit tevens ook voor de ASTRA 23.5 . wanneer ik nu een fastscan doe voor TV vlaanderen krijg ik een sterkte van 92% en een kwaliteit van 0 %, ik heb reeds de kaart van TV vlaanderen in de bovenste en onderste kaartlezer gestoken met steeds hetzelfde resultaat. Wat doe ik verkeerd ? frown

 

ps model fs 900HD PVR

loader versie L 1.23

applicatie versie FS V1.08.01

data versie : FDU V1.3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi phil, ik denk niet dat je iets verkeerd doet. Heb al enkele malen een scan gedaan van Astra 28 terwijl ik op één afgestemd had. Hij gaf dan ook als kwalitiet 0; maar vond wel de zenders.

 

Heb je de fastscan al geprobeerd?

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij positioneer instellingen krijg ik volgende :

23.5E ASTRA 1E 3A

frequentie: 11914

schotelantenne instel : 9750,10600,2/4

STERKTE :90%

KWALITEIT : 95%

doch als ik een fastscan voor tv vlaanderen doe met HD krijg ik de melding SERVICE FOUT als ik naar een zender op de 23.5 ASTRA wil kijken. Welke instellingen zijn niet juist ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor diseqc 1.0 zou er geen 2/4 moeten staan, maar 2 of 2/0

In het Schotel antenne instelling menu de DiSEqc sw instelling naar 1.0 = 2 en 1.1 = uit veranderen.

 

Mogelijk lost dit je probleem op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dit nu ingesteld

satelliet : Astra 23.5E 1E 3A

DISEQC SW / 2/UIT

sterkte: 90%

kwaliteit : 94%

zenders zoeken : fastscan

tv vlaanderen

HD

na het scannen terug dezelfde fout bij het willen kijken naar een HD zender op de 23.5 Astra : SERVICE FOUT

Wat betekend dit , is het gelegen aan tv vlaanderen of aan de instelling ???????????

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch zeggen dat het aan je decoder ligt, hier met mijn TVV (HD) zenders geen problemen.

Werken je SD zenders wel op de 23,5 via TVV? Ik heb wel een Quad lnb, ik weet niet wat jij precies hebt? Ik hoef in elk geval geen fabrieksinstelling te veranderen. Dus ik zou zeggen, doe eens een fabrieksreset en dan meteen een fastscan erachteraan. Vervolgens de decoder even helemaal uit en aan zetten zodat alle rotzooi eruit is..

 

Hopelijk heb je dan beeld... Check voor de zekerheid ook even of je sleutels nog up-to-date zijn en niet verlopen zijn..?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Cronos heb gedaan wat je beschreven heb. Ik kan alle zenders van tv vlaanderen zien, maar de zenders op ASTRA 23.5 krijg ik de melding SERVICE FOUT. ik heb een DUO lnb60 Twin op een triax 78 cm schotel. dus 2 kabels naar de tuner. De tuner is aangekocht bij ***geen-reclame***. De HD zenders op de Astra 19.2 kan ik wel bekijken zonder fout melding. Dank al voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien de transponder gegevens voor TV Vlaanderen opnieuw ingeven.

Misschien staat die op DVB-S

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het misschien zijn dat je Duo-LNB misschien gewoon kapot is? Ik heb dit namelijk ook een keertje gehad?

De vraag is alleen hoe je hier achter kan komen.. Het handigste is als je met de je decoder naar "iemand" (misschien de winkel) gaat die ook een DUO-lnb heeft, dan weet je in elk geval of het aan de LNB ligt.

 

Zoals ik zei; voor TVV heb ik niets speciaals hoeven doen. Ik heb ook een Duo-lnb gehad, dus dat spul werkt eigenlijk meteen in de Rebox..

 

Ik neem aan dat je geen CI module gebruikt en dus de interne sloten gebruikt? Met de Canal Digitaal CAM kaartjes heb ik wel problemen gehad in het verleden met de HD zenders..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben vandaag achter een nieuwe duo lnb geweest, doch hetzelfde probleem, als ik bij schotelantenne instellingen op de afstandsbediening op de blauwe knop duw, dan krijg ik de verlengde signaalbalk. zie ik daar hetvolgende:

ASTRA 1F 1M universeel(9750/10600)- diseqc port 2/4 (ook al heb ik bij de instellingen 2/uit ingesteld) bij de ASTRA 23.5 krijg ik :

ASTRA 1E 3A universeel(9750/10600) diseqc port 2/4 (ingesteld bij schotel instellingen op 2/uit)

moet de diseqc sw voor de ASTRA 19.2 en de ASTRA 23.5 hetzelfde zijn? is nu bij mij 2/uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Phil,

 

Ik heb de volgende instellingen bij me duo Twin LNB met 1 kabel naar me Rebox 8000

 

Schotelantenne instellingen

19.2 astra

Doorlus

10744mhz

Aan

Universeel

9750

10600

1/uit

Geen

 

Sterkte 89& Kwaliteit 85%

 

Nu met de pijl naar rechts doorbladeren naar

 

23.5E Astra 1E 3A

Doorlus

11856 MHz

Aan

Universeel

9750

10600

2/uit

Geen

 

Sterkte 92% Kwaliteit 87%

 

 

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval mogen de DiSEqC switch poorten nooit gelijk zijn bij 2 verschillende satellieten.

 

Voor ASTRA1 (1F 1M 19,2) en ASTRA3 (1E 3A 23,5) moeten deze in elk geval staan op 1/Uit respectievelijk 2/Uit.

 

Dat in de weergavebalk staat 1/4 of 2/4 is verder niet interessant.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...