Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Zenders verwijderen/verplaatsen


marcow

Aanbevolen berichten

Gast mauricevh

Jurgen,

 

Zie dat je nogal thuis bent in polaredit/het maken van zenderlijsten. Ik vind het nogal lastig en loop in het begin al vast hiermee.

 

Zo vraag ik me af hoe en waar ik de locale zendernummers op aan kan zetten? Op de ontvanger of bij polaredit? En zijn er verder nog belangrijke instellingen die je in gedachten moet houden?

 

Verder zag ik jouw zenderlijst een keer voorbij komen, zou je die s.v.p. ook naar mij kunnen mailen (mmvanhattem@gmail.com), dat zou geweldig zijn!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag Mauricevh, welkom op het forum en veel leesplezier toegewenst.

Uiteraard wil ik de zenderlijst best naar je willen mailen maar in het vervolg is het handiger als je de vraag per PM stelt en ook jouw e-mail adres via PM verstrekt.

 

Na het downloaden van de zenderlijst vanaf een USB stick (via Hoofdmenu - Data overdracht - Instellingen downloaden vanaf USB geheugen) start de ontvanger opnieuw op en is de zenderlijst beschikbaar.

Hierna moet je alleen nog het 'Locale zendernummer' op UIT zetten.

Dit doe je d.m.v. de OK knop van de afstandsbediening in te drukken, dan de blauwe toets (Zenderlijst optie) en dan is het de derde optie van onderen.

De zenderlijst is intussen naar het opgegeven mailadres verzonden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Ik vraag me nu af welke versie jij van PolarEdit nu hebt geïnstalleerd.
Waarschijnlijk is dit een versie waarmee je via FTP de zenderlijst vanaf de Octagon kunt downloaden maar dat functioneert niet met de Rebox.

De versie die ik gebruik ziet er als volgt uit, zie bijlage.
Ik zet de zenderlijst van de Rebox op een USB stick en kopieer de zenderlijst daarna in in map op mijn laptop.
Nu start ik PolarEdit op en open de in de map geplaatste file en bewerken maar, dat is alles.

Dat up-en downloaden werkt hier perfect met de Rebox met originele firmware, dus ik zou niet weten waarom dit niet gaat? Ik gebruik (denk ik) de allerlaatste versie.. Misschien dat het niet bij eerdere versies werkt, maar bij de laatste versie is het geen probleem...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: sathopper
Polaredit is geschreven voor de Octagon. Vanwege nagenoeg dezelfde firmware werkt deze tool ook prima voor de Rebox.

Met Octagon firmware kun je ook via het netwerk (FTP) de kanaallijst binnenladen en weer wegschrijven in de BOX.
Helaas schijnt deze mogelijkheid niet te werken met Rebox firmware. MBV de USB stick lukt het zowieso. smirk


Ik heb ook niet gezegd dat het down- en uploaden van gewone files niet werkt.
Ik heb het over het feit dat binnen de Octagon software de zenderlijst via FTP kunt downloaden en dat kan via de Rebox software niet.
Hans (marcow) had het immers over FTP met Octagon, zie hieronder:

Origineel bericht van: marcow

twee pijltjes staan en twee opties :

FTP opties pc download octagon
pc upload octagon


Schijnbaar niet helemaal duidelijk geweest.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: sathopper
Polaredit is geschreven voor de Octagon. Vanwege nagenoeg dezelfde firmware werkt deze tool ook prima voor de Rebox.

Met Octagon firmware kun je ook via het netwerk (FTP) de kanaallijst binnenladen en weer wegschrijven in de BOX.
Helaas schijnt deze mogelijkheid niet te werken met Rebox firmware. MBV de USB stick lukt het zowieso. smirk


Ik heb ook niet gezegd dat het down- en uploaden van gewone files niet werkt.
Ik heb het over het feit dat binnen de Octagon software de zenderlijst via FTP kunt downloaden en dat kan via de Rebox software niet.
Hans (marcow) had het immers over FTP met Octagon, zie hieronder:

Origineel bericht van: marcow

twee pijltjes staan en twee opties :

FTP opties pc download octagon
pc upload octagon


Schijnbaar niet helemaal duidelijk geweest.


Bij mij werkt het ook niet.
Als ik op die optie klik, dan krijg ik een melding om de lijst op een USB-stick te downloaden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Schijnbaar niet helemaal duidelijk geweest.

Tsja, dan praten we toch langs elkaar heen... Het up en downloaden gaat hier goed, het FTP pictogram geeft Octagon aan, maar dit werkt verder ok op de Rebox met originele firmware. Dat hier een octagon pictogram staat maakt dus voor mijn configuratie niet uit, de werking is hetzelfde..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Dat hier een octagon pictogram staat maakt dus voor mijn configuratie niet uit, de werking is hetzelfde..

Ik ben dan toch wel nieuwsgierig welke versie jij gebruikt want ik zie bij mij geen 'octagon pictogram' of ik zie het finaal over het hoofd.

Zie mijn versie in de bijlage.
Zou jij aan willen geven waar het octagon pictogram zou moeten staan?

Overigens functioneert de FTP up- en download bij mij ook prima.

post-21534-1318261338,145_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestand toegevoegd. Onder de Up -en download knop zit een knop voor het instellen van de FTP opties, daarnaast een knop om de settings te up of downloaden naar je Rebox/Octagon decoder. Als je dit doet dan reboot de Rebox zichzelf met de laatste settingsfile.

 

Ook heb ik verder een Nederlandse versie van Polaredit gebruikt, zoals te zien, versie 0.438 denk ik dat het betreft.. smile

 

post-3186-1318261338,2259_thumb.jpg

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Geert, bedankt want zo is 'zoeken' wel heel eenvoudig.
Inmiddels ook al geïnstalleerd en het functioneert zelf in het Nederlands.
Gemakkelijker kan het niet.

Suc6 ermee smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: CronoS
Bestand toegevoegd. Onder de Up -en download knop zit een knop voor het instellen van de FTP opties, daarnaast een knop om de settings te up of downloaden naar je Rebox/Octagon decoder. Als je dit doet dan reboot de Rebox zichzelf met de laatste settingsfile.

Ook heb ik verder een Nederlandse versie van Polaredit gebruikt, zoals te zien, versie 0.438 denk ik dat het betreft.. smile


Het heeft even geduurd maar vandaag heb ik deze versie van PolarEdit op mijn RE-9000 geïnstalleerd.
Inderdaad, het functioneert prima, eenmalig IP-nummer van de ontvanger in de FTP optie ingeven en je kunt de zenderlijst direct van de PC / Laptop naar de ontvanger downloaden.
Nogmaals bedankt voor de hint en de bijlage.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Het heeft even geduurd maar vandaag heb ik deze versie van PolarEdit op mijn RE-9000 geïnstalleerd.
Inderdaad, het functioneert prima, eenmalig IP-nummer van de ontvanger in de FTP optie ingeven en je kunt de zenderlijst direct van de PC / Laptop naar de ontvanger downloaden.
Nogmaals bedankt voor de hint en de bijlage.


Werkt het bij jou eigenlijk allemaal goed? Bij mij toch niet. Ik probeer op mijn RE8000 wat zenders te veranderen dit omdat CD wat zaken gewijzigd heeft en ik liep zo ie zo nog wat achter met mijn mutaties. Maar het probleem wat ik heb is:
- Als ik de zenderlijst download van mijn RE8000 via FTP
- Ik voer al mijn mutaties uit binnen Polaredit
- Vervolgens doe ik een upload; dan blijft de oude zenderlijst, zoals deze oorspronkelijk in mijn decoder zat, gewoon ijskoud vaststaan in het geheugen.
- Doe ik vervolgens een Service Reset en doe ik weer een download, dan wederom hetzelfde probleem.. Ik weet niet waar die het vandaan haalt smile
- Doe ik vervolgens via Polaredit de lijst opslaan op USB en deze downloaden via USB op mijn RE8000, dan weer hetzelfde probleem, terwijl de Polaredit software gewoon de zenders op een andere locatie laat zien.
- Open ik de lijst in DREdit, dan zie ik hetzelfde als in Polaredit. Oplossing is dan om de lijst op te slaan als een nieuw bestand binnen DrEdit en via USB te uploaden, dan zie ik pas de wijzigingen doorgevoerd op mijn decoder zoals DrEdit of Polaredit aangegeven..

Heb je hier ook last van?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...