Ga naar inhoud


nl zenders ontvangen


Gast petervanleeuven

Aanbevolen berichten


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Met zo'n richtantenne moet het zeker lukken. Misschien een iets zwaardere versterker nemen zoals bvb Johansson 7315 welke een versterking heeft van 25db. Op tnttest.org kan je zien hoeveel dBµV/m je hebt voor Goes op jou adres.

 

Bij mij is dit op 80km van de zendmast 28.7dBµV/m. De ontvangst bij mij is meestal net niet voldoende met de 25dB versterking. Ik gebruik een paneel antenne ipv een richtantenne (geen goede ervaring met de GT-U3X32, er bestaan veel betere, vooral te vinden in de doe het zelf zaken in Frankrijk). Mijn antenne hangt aan de zijgevel op 7 meter hoogte en dus niet op het dak. Wel heb ik redelijk vrij zicht naar het noorden.

 

Bart

1x Vu Solo2, 1x Golden Media Triplex, 1x Zgemma 2S, Sabantenne 4xlnb twin + draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bart Lowagie
Met zo'n richtantenne moet het zeker lukken. Misschien een iets zwaardere versterker nemen zoals bvb Johansson 7315 welke een versterking heeft van 25db.
Dit is niet helemaal juist.
Je antenneversterker zou eigenlijk net zoveel moeten versterken als dat je in de kabel verliest. Als die veel meer versterkt kan je weer andere rare dingen krijgen als oversturingen van zenders in de buurt. 10-15 dB zou voldoende moeten zijn en dan het liefst een zo laag mogelijk ruisgetal.
Het gaat namelijk niet om de klemspanning maar het gaat om de afstand tussen signaal en ruis. Deze vergroot je niet door een versterker te kiezen met een grotere versterker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bart Lowagie
Op tnttest.org kan je zien hoeveel dBµV/m je hebt voor Goes op jou adres.
Hoe werkt dat dan op die site? Is dat niet alleen voor Franse zenders?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie
Origineel bericht van: Bart Lowagie
Op tnttest.org kan je zien hoeveel dBµV/m je hebt voor Goes op jou adres.
Hoe werkt dat dan op die site? Is dat niet alleen voor Franse zenders?

Nee, ik krijg ermee te zien dat ik Goes en Vlaanderen kan ontvangen en heel zwak Waver. En dat klopt ook wel. Alleen lijken dan niet alle locaties erin te staan aangezien er niets over Roosendaal/Breda/Schoten instaat. En vreemd genoeg staat Rotterdam er ook niet bij, terwijl ik die wel kan ontvangen.

Je moet gewoon je adres invullen dan krijg je een rapportje.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh bedoel je dit?

 

"CHAINES ETRANGERES DVB-T

sig:5/5 | ROTTERDAM 1 (HO) | En service

très bonne réception à cet endroit.

NDL2 64V 300° 12.7km 70.5dBµV/m en service"

 

Ik denk dat ik nog wel meer kan ontvangen hier dan alleen Rotterdam...

Maar Rotterdam staat er dus wél bij!

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast petervanleeuven

alleyoop ben jij van aalst anders kun je me even prive mailen groeten ook aan alle andere voor de hulp enkel nog een vraag waar kan ik en richtantenne kopen of bestellen mag ook prive blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petervanleeuven
alleyoop ben jij van aalst anders kun je me even prive mailen groeten ook aan alle andere voor de hulp enkel nog een vraag waar kan ik en richtantenne kopen of bestellen mag ook prive blush


Je hebt een PM!

Met de U3X32 antenne en de Johansson 25dB versterker krijg ik Goes blokvrij binnen (kwaliteit ca 40% op mijn ontvanger)
Bij een beetje mist stijgt de kwaliteit tot 60-70% en dan ontvang ik ook Breda.
Bij veel mist wordt het signaal zelf sterker dan dat van de VRT en dan ontvang ik ook het pakket met RTV Utrecht (150km) met de antenne dan nog in de verkeerde richting!
Wanneer de condities zo gunstig zijn beklaag ik me steeds waarom ik geen antennerotor genomen heb om alles eens af te zoeken :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleyoop
Wanneer de condities zo gunstig zijn beklaag ik me steeds waarom ik geen antennerotor genomen heb om alles eens af te zoeken :D
Het is nooit te laat voor een rotor. wink
Ik beklaag me nu dat ik die antenne nog steeds niet op dak heb staan! (Mét rotor, overgenomen incl. diverse antennes van iemand die dacht dat je er alleen analoge tv mee kon ontvangen :D )

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo kwam ik ook voor een prikje aan mn active antenne laugh

 

verkoper dacht ook dat die alleen voor analoge signalen geschikt was laugh

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
zo kwam ik ook voor een prikje aan mn active antenne laugh

verkoper dacht ook dat die alleen voor analoge signalen geschikt was laugh


Dat is dan een goede verkoper om een goede deal mee te doen, maar daar blijft het dan ook bij. Ik zal zijn raad dan niet al te nauw opvolgen.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast petervanleeuven

bij eerste test onder zolder geen goes dat met richtantenne en versterker van 20db op kanaal 32 signaalserkte van 52 percent signaalkwaliteit zero wel bij regen nog iemand tips of triks frowncry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petervanleeuven
bij eerste test onder zolder geen goes dat met richtantenne en versterker van 20db op kanaal 32 signaalserkte van 52 percent signaalkwaliteit zero wel bij regen nog iemand tips of triks frowncry

Binnen gaat nooit lukken; je antenne moet naar buiten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...