Ga naar inhoud


nl zenders ontvangen


Gast petervanleeuven

Aanbevolen berichten


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: petervanleeuven
dx'r hoe hoog denk je want ik heb nogaal moeilijke geburen cry

Je moet vrij zicht hebben in de richting van Goes dus het best geen bomen of gebouwen in die richting. Kan niet inschatten hoe de situatie is daar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petervanleeuven
bij eerste test onder zolder geen goes dat met richtantenne en versterker van 20db op kanaal 32 signaalserkte van 52 percent signaalkwaliteit zero wel bij regen nog iemand tips of triks frowncry
Je hebt maar zo kans dat die 52% gewoon de ruis is van je versterker. Draai je antenne eens en kijk of je überhaupt de sterkte wel ziet veranderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petervanleeuven
dx'r hoe hoog denk je want ik heb nogaal moeilijke geburen cry
Als ik zo op de foto kijk van alleyoop hoeft-ie niet eens zo hoog, hij heeft 'm net boven de schoorsteen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er geen torenflats tegenover je staat, een kerk of een rij bomen in je voortuin, dan moet die op die hoogte aan de schoorsteen hoog genoeg zitten.

 

De kreet "vrij zicht" moet je echt niet al te letterlijk nemen. Zo hoog in de band a la Wifi zit je ook niet.

 

Ziet er prima uit zo. Zou eens met Google Earth een lijntje gaan trekken vanaf de zendmast naar je huis en kijken wat er aan de antennekant aan obstakels zit.

 

Dan keurig lijntje naar de huis en je ziet tevens of je exact op de lijn zender ontvanger zit.

 

Suc6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petervanleeuven
beste vrienden gelukt na wat sleutelwerk signaal van 73 percent
kwaliteit 91 pergent bedankt allemaal voor de hulp laughlaugh
En wat heb je precies gedaan dan? Deel het eens met ons.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Kleine inschatting...... uitrichten en zorgen dat ie waterpas staat. Scheelt enorm.
En verticaal gepolariseerd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast petervanleeuven

eerst lijntje getroken tussen woomplaats en goes kompas er bij genomen en getest op om geveer 5 meter hoogte prijs gewelsig signaal ook zonder versterking krijg ik en kwaliteit signaal van ongeveer 60 percent en nota bene er staat nog en huis voor met en dakspam van 10 meter hoog richting goes !!!antenne wel vertikaal geplaast zo dat was het ongeveer laughcool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petervanleeuven
eerst lijntje getroken tussen woomplaats en goes kompas er bij genomen en getest op om geveer 5 meter hoogte prijs gewelsig signaal ook zonder versterking krijg ik en kwaliteit signaal van ongeveer 60 percent en nota bene er staat nog en huis voor met en dakspam van 10 meter hoog richting goes !!!antenne wel vertikaal geplaast zo dat was het ongeveer laughcool

Nou dat is mooi dan en ik ben sprakeloos.
Wel grappig dat Goes het op zo'n afstand nog zo goed doet cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r
Wel grappig dat Goes het op zo'n afstand nog zo goed doet cool

Inderdaad maar Peter woont op de top van een heuvel ca 70m boven zeeniveau en dat maakt natuurlijk een groot verschil, ik moet het doen met amper 10m en heb dan nog een grote kerk die het signaal dempt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Lexzie
Origineel bericht van: alleyoop
Wanneer de condities zo gunstig zijn beklaag ik me steeds waarom ik geen antennerotor genomen heb om alles eens af te zoeken :D
Het is nooit te laat voor een rotor. wink

Ik kon het natuurlijk niet laten en heb me voor het 'DVB-T DX'en' een rotor en een betere antenne gekocht, een Visiosat VTU90 met een winst tot 19dB. Pas bij het uitpakken zag ik wat voor 'n joekel het was, er kwam geen eind aan de plastic zak met onderdelen blush
Montage is voor zondag, rapport volgt later indien ik heelhuids van het dak geraak!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleyoop
Ik kon het natuurlijk niet laten en heb me voor het 'DVB-T DX'en' een rotor en een betere antenne gekocht, een Visiosat VTU90 met een winst tot 19dB. Pas bij het uitpakken zag ik wat voor 'n joekel het was, er kwam geen eind aan de plastic zak met onderdelen blush
Montage is voor zondag, rapport volgt later indien ik heelhuids van het dak geraak!
Ben zeer benieuwd. Ik heb zelf ook nog zo'n joekel liggen maar dan van Fuba.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Alex1970
Ben zeer benieuwd. Ik heb zelf ook nog zo'n joekel liggen maar dan van Fuba.

Wel, het resultaat na een paar uur zwoegen is toch wel een kleine teleurstelling, Goes is exact even sterk met de U3X32 als met de veel grotere VTU-90 alhoewel deze laatste op papier 3dB meer signaal zou moeten opleveren rond de 700MHz. Met de rotor en buis zit ik dan ook nog een meter hoger dan voorheen, voordeel is natuurlijk dat het zaakje nu draaibaar is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...