Ga naar inhoud


Alleen spaanse zenders


Sanyu123

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen,

 

Sinds twee weken sta ik op een camping in Spanje.Schotel op dak caravan. Alles heeft het goed gedaan, dus alle zenders die ik thuis ontvang had ik ook hier. Vannacht echter heel slecht weer gehad en schotel laten inklappen. Vanavond weer schotel omhoog en hij stond meteen goed. Echter geen zenders te zien. Hij geeft aan goed signaal en Astra 1 Geen nederlandse zenders en wat ik had meer te zien. Opnieuw kanalen laten zoeken, maar nu geeft hij alleen de spaanse zenders weer.Hij kan geen enkel canaldigitaalzender vinden, maar enkel de overige zenders. Decoder is een thomson TS4H.

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Wat zal ik blij zijn als dit opgelost kan worden. Hartelijk dank bij voorbaat en vriendelijke groeten,

Sanyu

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: 1pm
vraag via internet ff een heractivatie aan



dat zal moeilijk gaan, hij heeft geen enkele canaldigitaalzender meer hij zal eerst
zijn schotel op nieuw moeten uitrichten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: de Steef
Probeer eerst BVN te ontvangen.
Dan heb je wellicht geen heractivering nodig

Ik denk dat hij elke keer bij het uitklappen van de schotel even moet checken of BVN inclusief teletekst wel beeld geeft. Dit is de enige garantie dat de schotel goed is uitgericht.
(BVN-Hotbird geeft immer geen teletekst, om bandbreedte-redenen, vrees ik.).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Thomson TS4H is een wat oudere CanalDigitaal decoder en wordt niet meer geleverd door CanalDigitaal.

Kanalen zoeken kan op verschillende manieren.

 

1. Op CanalDigitaal volgorde of willekeurige volgorde.

De CanalDigitaal volgorde geeft echter zeer vaak problemen.

De decoder laad dan toch een kanalenlijst op willekeurige volgorde waarin de Nederlandse zenders echter niet voorkomen, er is slechts plaats voor 999 kanalen.

De oorzaak van het niet laden van de CanalDigitaal lijst is mij onbekend.

Ik vermoed een bug in de kanalenlijst waardoor de decoder de CanalDigitaal lijst niet herkend,... of de decoder wordt niet meer ondersteund door CDS ...

 

2. CanalDigitaal heeft in het verleden voor deze decoder nieuwe firmware beschikbaar gesteld die op de gebruikelijke manier via de satelliet te downloaden was.

Hiermee werd de snelscan functie voor de kanalenlijst toegevoegd.

De kanalenlijst snelscan functie werkt nog steeds en de Nederlandse zenders zijn voor in de lijst te vinden.

 

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal,

 

Heel, maar dan ook heel hartelijk dank voor de antwoorden. Het is opgelost!! Hoe heb ik het gedaan?? Hij scande dus geen canaldigitaal, maar overige zenders. Ik kon dus wel canaldigitaal

aangeven, maar hij scande niet die zenders, maar alleen overige. Hele tijd weer van alles geprobeerd. Toen laten snelscannen en ja hoor! Alle digitalcanalen zitten er weer in.

Echter daar kwam iemand anders op deze camping. Zelfde probleem. Hij had echter zijn decoder laten scannen om ook de spaanse kanalen te kunnen ontvangen. Weg nederlandse zenders. Ik heb hem getracht te helpen, maar helaas. Weet iemand iets van het merk ADIMO Jive? Krijg dus alleen de spaanse zenders. Kan niet snelscannen. Kan het zijn dat het signaal van nederl1, 2 en 3 door de decoder niet verder geleid wordt?

Om gek van te worden. Woie weet wat ik nog voor een antwoord van jullie kan verwachten.

Bij voorbaat wederom mijn dank.

Sanyu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...