Ga naar inhoud

[Release] [24-09-2010] PLi®'s OpenPLi v1.0 Enigma1&2 OpenEmbedded images online

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

PLi®'s OpenPLi v1.0 image voor de VU+DUO box beschikbaar!

- Bestandsnamen: openpli-1.0-"boxtype"-20100912.zip

LET OP:

Door de vele wijzigingen is opnieuw flashen noodzakelijk.

Gebruik de downloadsectie op onze website zodat u zeker weet dat u een originele PLi® image download.

Directe download...

WAARSCHUWING:

Backup uw settings voordat u een update uitvoert.

Kijk in onze PLi® Wiki voor meer antwoorden op uw vragen...

Meer details over nieuwe features, bugfixes, veranderingen sinds Jade 3 en veel meer informatie over OpenPLi 1.0 kan gevonden worden op onze OpenPLi® Website:

http://openpli.pli-images.org/

Gedetailleerde info, Wiki, FAQ's, HowTo's, TechNotes en informatie over deze en vorige PLi® releases kunt u vinden op de PLi® Website:

http://www.pli-images.org

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

TOP!

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Geplaatst:

Hallo,

PLi is een zeer goed image (als het om de beeld kwaliteit gaat) maar echter er zijn paar (?) bugs en deze bugs worden niet eens gefixed of erover geschreven zover ik wist, nu en toen al ook niet eens o.a;

Bij het gebruik maken van een TimeShift (ongeacht welke RC-versie dan ook, Btw: allemaal zijn waardeloos ivm met TF5000 of Echostar/Eycos TimeShift sw.. schande gewoon want die 2 genoemde -top- boxen zijn veel ouder dan die pas geboren jongentje maar toch werkt ie niet zoals het hoort te werken!) krijgt men geen info pop up meer als men op de OK knop drukt te zien (maar die VIX img heeft daar nu geen problemo ermee!!)!

Als men op een zender langer dan 30 @ 45 minuten blijft kijken (staan) en weer wilt men verder zappen dan krijgt men dat mooie 2 tandenwieltjes (heeft ie met een versnellingbak te maken soms?) eerst in het beeld te zien pas na een seconde of 10 @ 15 wordt ie wel geschakeld, maar men moest intussen geen andere ab toets aanraakte anders raakt het ding in de waar en loopt ie mooi vast!

Als men op een niet aan de praat te kregen -vd zo vele- mkv’s movie files wilt starten dan blijft die mooie versnellingbak tanden draaien in het beeld tot men de aan&uit stroom knop aanraakt (yep, vastgelopen wordt het ook genoemd)!

Al met al het sw van het ding is nog lang niet eens perfect te mogen noemen en das wel jammer voor een “DM sw jatter?”.

Mvg

Geplaatst:

Hallo,

Neen..

Reden is of was nml: “we” waren te vrienden als het om deze pas geboren baby mocht ik wat leuks terug zeggen op hen of op bepaalde site en fora’s vandaar!!

En het heeft toch geen zin meer zover ik wist want men werd meestal naar de Vu+ doctor door verwijzen als het om buggy gaat om verder te klachten wink

Mvg

Ps: men las hier ook mee of nie soms?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Relook_400
Hallo,

PLi is een zeer goed image (als het om de beeld kwaliteit gaat) maar echter er zijn paar (?) bugs en deze bugs worden niet eens gefixed of erover geschreven zover ik wist, nu en toen al ook niet eens o.a;

Bij het gebruik maken van een TimeShift (ongeacht welke RC-versie dan ook, Btw: allemaal zijn waardeloos ivm met TF5000 of Echostar/Eycos TimeShift sw.. schande gewoon want die 2 genoemde -top- boxen zijn veel ouder dan die pas geboren jongentje maar toch werkt ie niet zoals het hoort te werken!)

Heb ik helaas nog niet kunnen proberen omdat ik geen HDD heb..

Citaat:
krijgt men geen info pop up meer als men op de OK knop drukt te zien (maar die VIX img heeft daar nu geen problemo ermee!!)!

info popup onder de ok knop? :x
Die ben ik nog nooooit tegen gekomen. Wel onder het knopje "info" laugh

Citaat:
Als men op een zender langer dan 30 @ 45 minuten blijft kijken (staan) en weer wilt men verder zappen dan krijgt men dat mooie 2 tandenwieltjes (heeft ie met een versnellingbak te maken soms?) eerst in het beeld te zien pas na een seconde of 10 @ 15 wordt ie wel geschakeld, maar men moest intussen geen andere ab toets aanraakte anders raakt het ding in de waar en loopt ie mooi vast!

Hier geen probleem mee. Maakt niet uit hoe lang je naar een zender kijkt, 2min of 2uur, zappen doetie als een tiet!

Citaat:
Als men op een niet aan de praat te kregen -vd zo vele- mkv’s movie files wilt starten dan blijft die mooie versnellingbak tanden draaien in het beeld tot men de aan&uit stroom knop aanraakt (yep, vastgelopen wordt het ook genoemd)!

Gister idd probeerd ik via de standaard mediaspeler een dvd vanaf mn laptop te kijken..
Toen lieptie een paar x vast.. Maar heb ondertussen gevonden dat er ook een speciale DVD player is dus die ga ik vanavond even proberen!

Citaat:

Al met al het sw van het ding is nog lang niet eens perfect te mogen noemen en das wel jammer voor een “DM sw jatter?”.

Mvg

Het is een nieuwe ontvanger, dus kinderziektes zullen er zoiezo nog niet helemaal uit zijn..

Maar het is niet alleen de VU+, ook de droomdoosjes hebben wel eens dergelijke problemen wink

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

• Moderator
Geplaatst:

waar gaat dit over?

Timeshift gebruik ik niet, maar zover ik het heb kunnen nagaan werkt het wel, als ik op de pauze button druk wordt er netjes een timeshift gestart. Boeien dat je dan geen popupje krijgt, je drukt toch niet voor de lol op pauze of wel?

Ik heb nog nooit tandwieltjes gezien bij het kijken naar programma's en na 30 tot 45 minuten switchen naar een ander kanaal.

Enige wat ik heb gemerkt qua mkv's afspelen is dat dts (nog) niet via hdmi naar de tv wordt gestuurd, dts schijnt wel via de optical naar buiten te komen, maar ik heb nog geen apparatuur verderop die dts kan en glas als input heeft.

Voor zover ik weet kan je op het pli forum bugs melden, en ik deel niet jouw ervaring dat er niet over bugs mag worden gesproken aldaar.

kweenie wat je wil bereiken met deze posting, maar een duidelijk verhaal is het in ieder geval niet.

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:
Origineel bericht van: TheMystery
Heb je picons op je HD geinstalleerd dat kan je probleem met je tandwielen zijn.

Een probleem met het tikken van begrijpbare tekst heeft ie ook.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Dat is niet zo netjes om zo je problemen af te schuiven op mensen die met passie voor hun hobby een goeie image maken. De problemen die jij noemt heb je het meest zelf veroorzakt. En timeschift werkt hier al net zo als bij mijn oude Topfield, ik heb een timeschift plugin geïnstalleerd. Als je zelf niet wil onderzoeken waarom er dingen niet goed lopen heb je een verkeerde box gekocht.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

• Beheerder
Geplaatst:

Relook_400,

Jouw lidmaatschap had ik vanwege het buitenlandse IP afgewezen en op jouw verzoek alsnog goedgekeurd omdat je mij verzekerde goed Nederlands te kunnen schrijven.

Nu moet ook ik helaas vaststellen dat dit niet zo geweldig gaat als jij mij toegezegd had.

Dit is een Nederlandstalig forum en je moet deze taal minimaal redelijk beheersen om hier te mogen schrijven. Wij letten heus niet op typfouten en kleine grammaticafouten (die maak ik zelf ook), maar wat je schrijft moet wel begrijpelijk en dus leesbaar zijn.

@henksat, het is niet aan jou en bovendien wat onvriendelijk om daar een ander lid op die manier op te wijzen. Laat dat maar aan de moderators over, die zelfs onder de palmbomen met een margarita in hun linkerhand prima in staat zijn dit forum leesbaar te houden wink

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@Dolf

Citaat:
Dat is niet zo netjes om zo je problemen af te schuiven op mensen die met passie voor hun hobby een goeie image maken. En timeschift werkt hier al net zo als bij mijn oude Topfield, ik heb een timeschift plugin geïnstalleerd.

Allereerst, ik heb grote bewondering voor de "Pli-bouwers". Ik kan het niet maar een tikkeltje eigenwijs zijn ze absoluut. Jammer is het feit dat ze als "Pli-bouwers" slecht kritiek en/of commentaar kunnen weerstaan (zie enkel al de reactie's binnen deze topic)

Inmiddels worden vele images gebouwd en wordt er toch stiekum gekeken naar Pli, telkens ontdek ik toch weer de betere doordachtheid en mogenlijkheid van Pli en ja, ook ik kom steeds terug op Pli.

Wel moet ik o.a. @Relook_400 gelijk geven, de timeshift is nog niet gelijk aan een timeshift zoals de Topfield(s) PVR-5000/7700 (volgens de PVR-standaard, tevens bedoeling voor/van een timeshift).

Ook ik stoor mij aan het feit dat na installatie van een timeshift de OK button voor zender info niet meer werkt bij normaal gebruik. Dus kijk je even naar een zender en je wilt alsnog even de info zien van bijv. hoelang het programma aan de gang is en/of welk programma aan de gang is kan nu niet meer.

Ook het op pauze drukken om vanaf dat moment de timeshift te starten is niet geheel de bedoeling conform een "echte timeshift", je kan immers niet meer terug naar voor het pauze-moment. Gelukkig voorzien de laatste timeshift plug-ins hierin inmiddels wel, feit blijft wel dat het allemaal nog "houterig" gaat en de info niet meer oproepbaar is tijdens normaal ofwel rechtstreeks kijken.

Waarom bij gebruik van een gelijke timeshift plug-in zoals bijv. bij AAF Hot Summer en VIX (incl. de "ingebakken" timeshift) de timeshift wel beter kan functioneren weet ik niet en zal ik ook niet gaan vragen op het Pli-board. De reden hiervoor is dat dikwijls (door en bij andere vragers) wordt geantwoord; Bij mij is dat niet .... of, Dus ik denk dat wat er gebeurt "stom toeval" is ... of, Normaal moet dat niets uitmaken...

@Dolf

Citaat:
En timeschift werkt hier al net zo als bij mijn oude Topfield, ik heb een timeschift plugin geïnstalleerd. Als je zelf niet wil onderzoeken waarom er dingen niet goed lopen heb je een verkeerde box gekocht.

Ik onderzoek wel veel en alles, dus mag ik misschien van je vernemen welke timeshift werkt zoals je oude Topfield waarbij er geen andere zaken/mogelijkheden verloren gaan binnen Pli ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen