Dolf Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 Mmm... Ik onderzoek toch nog niet genoeg: Je hebt gelijk, de OK button werkt inderdaad niet meer met de timeschift plugin. Was mij nog niet opgevallen omdat ik de OK button nauwlijks op die manier gebruik. Mischien moet dat eens gemeld worden aan de plugin maker. Buiten die OK toets werkt het (redelijk) goed. En een in basis niet goed werkende timeschift kun je niet bij PLI neer gooien. Dolf. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Toppers Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 Je slaat de spijker op z'n kop. Natuurlijk kun je Pli niet verantwoordelijk houden voor een plugin van andere. Maar vraag je dan het volgende maar af; Waarom moet bij de Pli Enigma2 software gebruik worden gemaakt van externe plugin software (lees aanvulling)?? Een goede software voor een sat-ontvanger met PVR functie zou op zijn minst timeshift moeten hebben "binnen" zijn firmware/software. Bij andere software ontwikkelaars wordt daar anders over gedacht en is dus e.e.a. inclusief timeshift!!
Gast Relook_400 Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 Hallo, Aller eerste wil ik de heren Michiel en vooral Toppers voor zijn te perfecte in woorden mijn bedoelingen netjes en duidelijk en leesbaar uitgebracht / geformatteerd heeft… i wish i could wirte it back as you did mate … bij deze. Mijn welgemene excuus voor het Niet beheersen van uw NL taaltje want die had ik nooit op school aangeleerd of zelfs gezeten vandaar mijn tientallen zinnen en grammatica fouten vliegen allerlei kanten op maar ik deed/doe mijn uiterste best om van mijn replay (antwoord) zover mogelijk “leesbaar” en un beetje “duidelijk” van te maken… bij deze. IDD de heer Michiel heeft en had heelveel geduld met mij zover ik en van toen al wist en wil hem openlijk vanharte nogmaals bedanken voor zijn evt. moeite en aandacht… bij deze. Ik las hier een rare stemmen die duiken alleen maar op als men even Niet zoals ze gaat zingen helaas. (*: hoezo vrij van mening uiten joh? Huh.. my a*s as they said in english!!) moeten ze maar eerst even opgroeien voordat ze zo kinderachtig terug op mij afreageren.. meer heb ik niets te zeggen want er valt nml ook niks meer te zeggen wat te zeggen moest tegen die rare stemmen helaas… bij deze. Zoals ik te “duidelijk geschreven” heb en had op andere fora’s ook dat het PLi image is zeer goed en als het om de beeld kwaliteit gaat is de beste zover wat ik getest al had maar dat betekend Niet dat men daar niet "kritieken?" op hen image mogen uiten (zie maar ff: *) want wie oh wie is nu eenmaal zo perfect dat ze zijn met hen image he??? Zelfs de software makers van deze Vu+tje niet eens!! Al met al ik zelf heb een "hekel" aan bepaalde -bende met hen- rare stemmen die meteen maar beginnen met het tegengas en oranje aanvallen op me persoonlijk zonder maar eerst naar hen te mooie gezicht (?) in de spiegel te moeten eerst maar gaan kijken hoe ze zo lelijk van binnen ook zijn, tja pak maar een bakstenen en op mij maar gooien als je dacht dat je zo perfect bent zou ik maar zeggen joh!! Nogmaals mijn dank voor de beide heren Michiel voor zijn te lange geduld en Toppers voor zijn te mooie in woorden mijn mening / bedoelingen uitgebracht/geformatteerd heeft. Anyway thanks for the (s)chitchat mate, wish you all all the best, I’m as how I’m and you will never ever can’t change me mate Mvg BrGd
Henksat Geplaatst: 28 september 2010 Geplaatst: 28 september 2010 Origineel bericht van: Toppers Allereerst, ik heb grote bewondering voor de "Pli-bouwers". Ik kan het niet maar een tikkeltje eigenwijs zijn ze absoluut. Jammer is het feit dat ze als "Pli-bouwers" slecht kritiek en/of commentaar kunnen weerstaan (zie enkel al de reactie's binnen deze topic) Hier wil ik toch even op reageren; PLi bouwers zijn niet eigenwijs, en kritiek hebben ze zelfs graag, daarom ook zijn PLi images open source en de dagelijkse beta`s vrij te gebruiken. Maar waar het om gaat, kritiek moet onderbouwd zijn, met een goede omschrijving van wat er fout gaat, het liefst voorzien van een crashlog of seriele log. Hiermee kunnen "PLi bouwers" proberen dingen te fixen mocht het probleem inderdaad een PLi probleem zijn. En het spreekt voor zich dat die informtie terecht moet komen op het PLi forum, en daarom is het jammer dat bepaalde mensen op andere fora PLi-images afkraken, terwijl je ze op het PLi forum nog nooit gezien hebt. Kijk, als mensen moord en brand schreeuwen "Help, mijn box blijft crashen, wat kan dat zijn?" daar kunnen we dus helemaal niks mee. Zonder een goede omschrijving, welke image en skin in gebruik, eventueel welke (vreemde) plugins en welke handelingen die gedaan zijn om de box te laten crashen zijn essentieel om hier iets mee te kunnen. Nog beter als wordt aangegeven hoe de crash reproduceerbaar is. Kijk, omdat PLi een Nederlands produkt is, is het normaal dat op dit NL forum veel voorstanders zijn, en ook veel mensen die altijd kritiek hebben. Ik gebruik zelf niks anders dan PLi images, en dit tot volle tevredenheid overigens. En als er iets is wat hier niet goed gaat meld ik dit ook, en als meerdere dit ervaren wordt er echt wel iets aan gedaan. Wat veel mensen ook niet snappen, is dat de basis van alle "merken" images gelijk is, zeker de hardwareaansturing vanuit de drivers. Dus zolang er mensen zijn die vinden dat de beeldkwaliteit van PLi beter/minder is, die vragen er al om om genegeerd te worden, want dat is simpelweg niet zo. Daarnaast heb je het probleem dat je het toch niet iedereen naar de zin kan maken: zoveel mensen zoveel wensen zeggen ze weleens. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Beheerder Michel Geplaatst: 28 september 2010 Beheerder Geplaatst: 28 september 2010 Origineel bericht van: Relook_400 Hallo, Ik las hier een rare stemmen die duiken alleen maar op als men even Niet zoals ze gaat zingen helaas. (*: hoezo vrij van mening uiten joh? Huh.. my a*s as they said in english!!) moeten ze maar eerst even opgroeien voordat ze zo kinderachtig terug op mij afreageren.. meer heb ik niets te zeggen want er valt nml ook niks meer te zeggen wat te zeggen moest tegen die rare stemmen helaas… bij deze. Zoals ik te “duidelijk geschreven” heb en had op andere fora’s ook dat het PLi image is zeer goed en als het om de beeld kwaliteit gaat is de beste zover wat ik getest al had maar dat betekend Niet dat men daar niet "kritieken?" op hen image mogen uiten (zie maar ff: *) want wie oh wie is nu eenmaal zo perfect dat ze zijn met hen image he??? Zelfs de software makers van deze Vu+tje niet eens!! Al met al ik zelf heb een "hekel" aan bepaalde -bende met hen- rare stemmen die meteen maar beginnen met het tegengas en oranje aanvallen op me persoonlijk zonder maar eerst naar hen te mooie gezicht (?) in de spiegel te moeten eerst maar gaan kijken hoe ze zo lelijk van binnen ook zijn, tja pak maar een bakstenen en op mij maar gooien als je dacht dat je zo perfect bent zou ik maar zeggen joh!! Nogmaals mijn dank voor de beide heren Michiel voor zijn te lange geduld en Toppers voor zijn te mooie in woorden mijn mening / bedoelingen uitgebracht/geformatteerd heeft. Relook_400, Hiermee verspeel je nu alle kansen om op dit forum te mogen posten. Je berichten zijn nog steeds erg moeilijk leesbaar en daarnaast verpest je met bovenstaande opmerkingen de stemming en lok je ongewenste reacties uit. Dit alles ondanks het feit dat ik zojuist nog heb geschreven dat leden hier andere leden niet terecht mogen wijzen. Nu doe je dat alsnog zelf. Vanaf nu ben je van harte welkom om hier te lezen, maar je mag geen berichten meer plaatsen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Brambo's Geplaatst: 15 oktober 2010 Geplaatst: 15 oktober 2010 Bedankt voor deze versie. Kan het zijn dat er voor deze versie minder software updates voorzien zijn? Bevatten de beta's nieuwere features dan deze versie? Zijn er veel verschillen? - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
hemertje Geplaatst: 15 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2010 Origineel bericht van: Brambo's Bedankt voor deze versie. Kan het zijn dat er voor deze versie minder software updates voorzien zijn? Bevatten de beta's nieuwere features dan deze versie? Zijn er veel verschillen? zoals al eerder aangegeven op dit en ons eigen forum: de openpli 1.0 is de opvolger van jade3 en is bedoeld voor de standaard zapper die een stabeil systeem wenst zonder mogelijke updates die problemen kunnen veroorzaken, updaten zal waarschijnlijk niet voorkomen tot er een nieuwe publieke officiele release is wens je het nieuwste van het nieuwste met de dagelijkse verbeteringen maar met kans op een niet werkende box dan neem je de BETA image DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Brambo's Geplaatst: 15 oktober 2010 Geplaatst: 15 oktober 2010 Okido, bedankt voor je uitleg!! - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen