Ga naar inhoud

Welke satellieten ontvang ik?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe kan ik te weten komen welke satellieten ik ontvang uit mijn satalietinstallatie (geplaatst door de vorige eigenaar)?

Ik heb een 1.20m schotel met een Quattro LNB (kan niet de merknaam lezen) en een Philips enkele universele LNB. De quattro is aangesloten op een 4-poorts multiswitch. Een van de OUT-poorten is aangesloten op een DiSEqC switch. Er zijn 4 kabels naar de verschillende delen van het huis. De Quattro en de Universele LNB’s zijn gemonteerd niet erg dicht bij elkaar. Ik kan alle ASTRA 19,2 kanalen ontvangen (FTA & sommige vervormd (CanalDigitaal) kanalen waarop ik ben geabonneerd). Ik denk dat ik weet welke kabel is aangesloten op de DiSEqC schakelaar.

Ik woon aan de Costa Blanca, Spanje. Ik heb een eenvoudige SAT-ontvanger, een Challenger II. De Challenger kan gebruik maken van DiSEqC parameters van NONE; USUALS; DiSEqC 1,0; DiSEqC 1.1, 1.2 MOTOR zamen met COMMITTED of UNCOMMITTED. Ik heb alles getest als volgt: Voor alle satellieten: LNBP: ON; LNB type: Universal; LNB frequentie: 10600 / 9750; 22kHz: Auto;

ASTRA 19.2 settings: (DiSEqC: USUALS Committed: None ) Ik krijg ik alle Astra 19,2 kanalen te zien.

ASTRA 28,2 Ik heb de Astra 28.2 gescanned met de volgende instellingen: (DiSEqC: USUALS Committed: None)/ (DiSEqC: 1.0 Committed: 1) /(DiSEqC: 1.1 Committed: None Uncommitted:1) Geen kanalen zijn te zien

Hetzelfde geldt voor HOTBIRD 13,0

Heeft iemand suggesties hoe ik het beste kan uitzoeken welke satelieten ik behoor te ontvangen?

Geplaatst:

Je zult je ontvanger de juiste instellingen moeten geven van de switches, zoals je het nu hier voorstelt denk ik dat je ontvanger enkel de "default" switch value (hier dus astra 19,2) doorgeeft.

Hoeveel LNB's heb je nu eigenlijk op een bepaald moment lees ik 2 (1 quattro en 1 philips universele) en een beetje verder lees ik dat je er minimum drie hebt (nog altijd de quattro en dan de Universele LNB’s)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Sorry voor het misverstand. Er zijn 2 LNBs. Een quattro en een Single. De twee LNB´s zijn meer dan +/- 20 cm van elkaar gemonteerd.

Is het niet zo dat ik bij de juiste satelietnaam in mijn ontvanger moet aangeven dat DiSEqC gebruikt moet worden? Maar daar is juist het probleem. Bij welke van de meer dan 30 voorgeprogameerde sateliet- namen moet ik dat doen. Ik heb gegokt op Astra 28.2. Ook ben niet bekend met de COMMITTED of UNCOMMITTED parameters.

Het rare is dat een scan van ASTRA 28.2 mij meer dan 200 radio zenders geeft maar geen enkel TV zender

Geplaatst:

Google even op DishPointer, vul daar je locatie en en ga dan de satellieten op die site langs.

Je zult er ongetwijfeld eentje tegenkomen die in die richting zit waarnaartoe je schotel gericht staat.

Op verschillende satellieten worden dezelfde frequenties gebruikt, je kunt dus na een scan van een satelliet best wel iets vinden, terwijl je denkt op een andere satelliet uitgericht te zijn.

En maak en plaats even wat foto's, dat verduidelijkt meestal veel.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

dit zijn de instellingen

astra 19,2

lnbp: aan

lnb type :universal

lnb freq : 10600/9750

22 khz : auto

diseqc : 1,0

committed : 1

astra ???

lnbp: aan

lnb type : universal

lnb freq : 10600/9750

22 khz : auto

diseqc : 1,0

committed : 2

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

ik snap het niet helemaal je hebt een Quattro LNB aan gesloten op een 4-poorts multiswitch ,en daar de uitgang van weer op een DiSEqC switch ik weet niet of dit wel goed werkt

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Dank je voor de tip! Heb ongeveer 6 of 7 sats gevonden die in aanmerking komen.

Ik heb wat foto´s geplaats op PhotoBucket met een schema (die ik nog een keer moet na gaan want het is niet logisch.Misschien heb ik niet goed gekeken want het is een boel bedrading en moeilijk traceerbaar.)

Gebruik ¨ Lateron ¨ als wachtwoord.

PhotoBucket

Is er geen ¨Master frequency¨te vinden van een sataliet? (Dus een frequencie voor alleen die sataliet)

Geplaatst:

Ik heb net wat fotos geplaats op PhotoBucket. Kijk eens op mijn vorige post.

Geplaatst:

ik heb het een ander veranderd bekijk het maar even

post-33015-1318261320,0073_thumb.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst:

Dank jullie voor al de tips. Het probleem is opgelost, denk ik. De tip van SATENCOM voor de juiste instellingen op mijn box heeft het gedaan. Ik krijg nu ASTRA 2 (??) binnen met veel Italianse zenders. Ik heb niets gewijzig in de bedrading maar denk dat wat SATENCOM in zijn laaste bericht heeft aangeven correct is, als ik de cables goed heb getraceerd. (Een bos cables, aan elkaar vastgemaakt en diverse keren geschilderd)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen