Dutch Geplaatst: 26 september 2010 Geplaatst: 26 september 2010 Ik heb een twin duo LNB op me schotel met 1 kabel naar me Rebox in de huiskamer en de andere naar me Mvision boven. Me rebox heeft een doorluskabel en zo ook ingesteld in het menu alszijnde een doorlus. Ik krijg alles netjes binnen van Astra 1 en 3 en ik heb de laatste FW 44 erop zitten, draait allemaal goed. Vraag is hoe kan het nu dat gisteren de kanalen Tuner 1 aangeven en vandaag Tuner 2? Ik heb gezocht in het forum en ergens gelezen dat ik niet kan switchen tussen de Tuners met maar 1 kabel. Iets anders en hier heb ik eigenlijk alleen maar een bevestiging nodig van iemand. Als ik opneem bijv op RTL 4 dan kan ik niet naar bijv RTL 5 kijken maar wel naar Ned 1. Klopt dat ? Ik denk dat ik het antwoord al weet maar ben niet 100% zeker zodat ik niet onnodig hoef te gaan zoeken. Alvast bedankt. Grtn Erwin MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB
Alfons Verbiest Geplaatst: 26 september 2010 Geplaatst: 26 september 2010 Hallo Erwin, Ik neem aan dat je het over de HD versies hebt? RTL4 HD, RTL5 HD en Ned1 HD zenden weliswaar allemaal via de Astra 3 uit, maar aangezien je 1 kabel naar je tuner hebt lopen en die op doorlus hebt staan (net als ik) klopt het wat je zegt. RTL4 HD en Ned1 HD zijn beiden verticaal gepolariseerd en RTL5 HD is horizontaal gepolariseerd. En dat correspondeert niet met elkaar.
Dutch Geplaatst: 26 september 2010 Auteur Geplaatst: 26 september 2010 Hallo Alfons Klopt - het is de HD versie. Bedankt voor je antwoord. Kop vervangen en extra kabeltje trekken zal de oplossing dan zijn. Hoef ik niet verder te zoeken. Weet je toevallig ook waarom me ontvanger afentoe Tuner 1 en dan weer Tuner 2 laat zien? MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB
De_Perre Geplaatst: 26 september 2010 Geplaatst: 26 september 2010 Als tuner 1 in gebruik is voor opname schakelt ie zelf over naar t2; en andersom. Je kan eventueel ook manueel zelf switschen tussen beide; kan af en toe handig zijn indien je de melding 'geen signaal op tuner x' hebt. [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Caesarion Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 Origineel bericht van: De_Perre Je kan eventueel ook manueel zelf switschen tussen beide; kan af en toe handig zijn indien je de melding 'geen signaal op tuner x' hebt. En wélk knopje was dát ook alweer -- Samen komen we er wel. --2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62Clone+
Dutch Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Geplaatst: 27 september 2010 Volgens mij kan dat niet als je maar 1 kabel aangesloten hebt, Of is er een geheim knopje ? Ik heb nu door dat hij automatisch verspringt bij het opnemen en naar een ander kanaal wil kijken. Elke dag leren we weer wat. MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB
De_Perre Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 Had vanavond weer enkele keren probs, nu met de astra op 23,x°. Slecht ontvangstkwaliteit e.d. Druk op OK, dat je de zenderlijst ziet, vervolgens enkele keren op de rode knop (het zogenaamde sorteren) tot sit op tuner staat, en dan kan je manueel veranderen tussen tuner1 en tuner2; in het geval van 2 kabels werkt dit, geen idee of dit ook bij 1 kabel werkt. Ik heb er al enkele keren een melding 'geen signaal op tuner x' mee weggekregen. Misschien nog een foutje in de software? Of moet ik toch mijn kabels maar is nakijken, hoewel ik de installatie laten doen heb... [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Dutch Geplaatst: 28 september 2010 Auteur Geplaatst: 28 september 2010 Helaas, met 1 kabel kan je niet switchen tussen de tuners. Het zij zo. MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen