Ga naar inhoud


[TF7700PVR] Probleem Astra 3 zender (HD)


Triumphs

Aanbevolen berichten

Hallo forum leden,

 

Mijn 2e TF7700 met software 7.00.24 van 31 juli 2008 (en PowerCam_HD V2.0) bleef het tot laatst goed doen. Totdat de TF een spontane reset kreeg, zomaar op fabrieks instelling en zonder zenders/satellieten gewoon als of hij een totale reset kreeg.

Het lastste was om de LNB instellingen de DiSEqC instellingen voor de 3 Astra satellieten goed te krijgen (ik heb Astra 1 2 en 3)

Via enkele forums (ook hier) heb ik alles weer in het reine gekregen, maar........

 

Tijdens het zoeken (auto en apart op transponders) heb ik alles gevonden, maar enkele zit geen signaal? Dus wel gevonden maar geen beeld.

deze zijn : Ned2HD, SBS6HD, Eurosport HD Dutch, History HD, Geschiedenis 24, Holland Doc 24, Consumenten TV 24, Humor 24, Boomerang, Discovery Science en nog enkele.

 

Ik ontvang wel andere zenders uit het Familie pakket.

 

Ik heb het Familie Pakket met HD en kom van de vorige af dus ik zou die enkele thema pakket zenders toch moeten krijgen.

 

Mijn vraag dus hoe krijg ik nu wel beeld?

M.a.w. Via zoeken heeft mijn Topflied ze geïnstalleerd maar er is geen signaal.

En voor de crash/spontane reset werkte alles wel.

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • 2 weken later...

Hallo,

 

Nou daar was ik ook al mee bezig.

Alees vid handmatig ingelezen en toch anders dan op de zenderlijsten staan (o.a. mbt FEC)

Alles staat er nu in behalve Eurosport HD en History HD. (DUTCH)

Maar als ik lees over deze zenders dan heeft men het om de schotel opnieuw te richten, en dat is iets waar ik niet aan begin.

IK heb geprobeerd via handmatig inlezen maar toen kreeg ik ze er wel weer in (na ze eerst gedelete te hebben) kreeg ik ze erin maar weer zonder signaal. Ook verdwenen er signalen van de andere (wel zichtbaar maar geen signaal) de andere HD zenders weer handmatig ingelezen en die staan er nu weer in.

 

Dan maar zonder Eurosport HD en History HD wel jammer...... want het waren beide zenders waar ik regelmatig naar keek.

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topfield is niet de enige ontvanger die hier last van heeft ook andere ontvangers zoals de Rebox kampen met dit probleem.

Nadat van de genoemde zenders wel de PID`s zijn gewijzigd maar niet de frequenties helpt inderdaad alleen maar heel scherp uitrichten om het het probleem te verhelpen.

Dus betreffende zender verwijderen, opnieuw inlezen en schotel al dan niet met professionele hulp precies afstellen is de juiste weg.

 

Ikzelf heb dit probleem niet maar ik heb mijn 3 LNB`s ook wel met mijn Schwaiger SF9000 Satfinder behoorlijk goed uitgericht.

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update.

Ik heb de firmware van 23 jun 2009 erop gezet (met fastscan)

En behalve de 2 beruchte kanalen doet alles het weer.

Alleen dus History HD en Eurosport HD doen het niet.

Wel vol signaal maar geen beeld.

Trouwens ik weet niet of andere dat ook hebben met deze firmware.

Het duurde erg lang voor dat alle kanalen gedecodeerd werden. Soms wat aan uit zetten noodzakelijk.

 

En als ik nu op of History HD of Eurosport HD gastaan en een tijdje laten staan (meer dan 10 sec) dan kan ik de andere HD kanalen van CD ook niet meer zien. Alleen een uit/aan helpt hier bij.

 

 

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...