Ga naar inhoud

(UFS910) Met KCC3.2 een (E2) image installeren verschillend v/d download?

dvbs

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Een Kathrein UFS910;

In de flash zit AAF 2.0E. Via BA draaien andere niet-E2 images. Tot alle tevredenheid.

Vandaag wou ik een BA-E2-image op BA-usb stick installeren via de how-to ingesloten bij de laatste versie van KCC. Naar de laatste versie van BA updaten is geen probleem, maar....

In KCC kan je echter enkel images kiezen van de downloadserver horende bij AAF 2.0E. Kan je via deze weg geen op je pc opgeslagen E2-image installeren? Of is de how-to niet up-to-date?

Extra vraagje: Om op te nemen moet je de harde schijf correct benoemen; hoe doe je dat met een ingebouwde harde schijf?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Nog een vraagje; hoe lang duurt dat ongeveer, een E2-image installeren? (installeren en uitpakken op de usb via BA)

Seconden of echt minuten?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dvbs,

ik heb E2 nu zelf in de flash. Maar naar een USB partitie duurt het toch wel enige minuten. Je kunt dit aan de voortgangs-balk zien. Als het erg lang duurt klopt er iets niet en komt er uiteindelijk een foutmelding.

Soms is het aan te bevelen de partities even opnieuw te formatteren.

E2 Aaf HS V2 werkt inmiddels zo goed, dat je deze gewoon voor dagelijks gebruik in het interne flash geheugen kunt zetten.

Maar .... de standaard Cam modules voor CanalDigitaal werken niet met E2. Met Smargo usb kaartlezer en Oscam werkt het echter wel prima.

Groet,

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bram,

Bedankt voor het (alweer snelle) antwoord.

Ondertussen heb ik ook ondervonden dat het niet altijd lukt om een image op een XBA-stick te installeren. (dus meerdere keren proberen helpt soms wel); allé het is wel zonder foutmeldingen geïnstalleerd geraakt maar hij start niet op als ik een E2 kies. Zal het vanavond wat langer de tijd geven....

(De niet-E2 image dient om de reeds opgenomen bestanden af te spelen.)

Groeten van dvbs,        

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DVBS,

Kathrein originele versie maakt gebruik van fat32 formaat voor de usb HD.

E2 maakt gebruik van Ext3 formaat, hetgeen beter werkt met grote (HDTV) bestanden.

Door de usb HD aan een PC met Windows of Linux te hangen kun je de bestanden eraf halen.

Daarna terug zetten van de eerder opgenomen bestanden in Ext3 (in Windows niet standaard ondersteund) en weer afspelen zal ik nog even proberen.

De usb HD kun je echter niet wisselend gebruiken tussen de verschillende versie. Voor dat je het weet, is het file systeem beschadigd en zijn de opnames niet meer te vinden.

Groet,

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bram

Het gaat hier om een ingebouwde HDD.

Bedoeling is om gewoon nog een tijdje deze HDD uitsluitend te gebruiken om de vroeger opgenomen bestanden weer te geven. (overgangsfase)

Dat je ze niet mag gebruiken voor beide type-opnames was ik mij wel bewust. (toch bedankt om te waarschuwen!)

Voor BA gebruik ik uiteraard een (andere) USB-stick.

Groeten van dvbs,        

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen