stefan.wolfrum Geplaatst: 26 september 2010 Geplaatst: 26 september 2010 Hoe kopieer ik een zenderlijst van Tuner A naar Tuner B? (normaal bewerk ik die met Dreamset, en kan ze erheen kopieren, maar waar komt-e precies terecht? A of B?) en Hoe pas ik de gegevens van een zender in de tunerlijst aan, bv SID of PID wijzigen zonder de hele bups opnieuw te scannen. Kan dat via Dreamset of op de VU zelf? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
wortellica Geplaatst: 26 september 2010 Geplaatst: 26 september 2010 Bedoel je de zenderlijst van vu+duo 1 naar vu+duo 2 kopieren?
stefan.wolfrum Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Geplaatst: 27 september 2010 neen, dat is met dreamedit te realiseren. ik bedoel, binnen de vu+ van tuner 1 naar tuner 2. als je handmatig scant, stel je de tuner in waarop je scant. A of B. Als je het resultaat van A nu ook op B wilt hebben, dien je of nogmaals te scannen of te kopieren, simpel lijkt het, maar hoe te realiseren? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
TheMystery Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 Hij pakt automatische de goede tuner, als a ingebruik is voor de opname pakt hij automatische tuner b voor naar een andere zender te kijken. VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI
DeBeek Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 Is niet nodig, de scan die je doet is voor beide tuners.
stefan.wolfrum Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Geplaatst: 27 september 2010 dat wist ik niet. bij de scan moet je anders wel degelijk instellen A of B. Dus waarom zou je dat moeten doen, dan? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Tonskidutch Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 omdat er per tuner ook verschillende satelliet posities kunnen worden ingesteld maar makkelijker is handmatig scannen... dan neem je de satelliet posities een voor een door als je echter een lijst hebt die alle posities al "dekt" is dat voor tuner A+B eens gelijk de laatste nieuwe 13-19,2-23,5-28,2 staat weer op het juiste subforum. ciao Second Life Mungo Parker
stefan.wolfrum Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Geplaatst: 27 september 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch omdat er per tuner ook verschillende satelliet posities kunnen worden ingesteld maar makkelijker is handmatig scannen... dan neem je de satelliet posities een voor een door als je echter een lijst hebt die alle posities al "dekt" is dat voor tuner A+B eens gelijk de laatste nieuwe 13-19,2-23,5-28,2 staat weer op het juiste subforum. ciao ja, dat doe ik nu net, handmatig scannen, en dan wil-ie weten Tuner A of Tuner B. maar als ik dus alleen Tuner A scan, past-ie de lijst van tuner B automatisch daaraan aan, dat is nu de bewering?? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Tonskidutch Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 Origineel bericht van: stefan.wolfrum Origineel bericht van: Tonskidutch omdat er per tuner ook verschillende satelliet posities kunnen worden ingesteld maar makkelijker is handmatig scannen... dan neem je de satelliet posities een voor een door als je echter een lijst hebt die alle posities al "dekt" is dat voor tuner A+B eens gelijk de laatste nieuwe 13-19,2-23,5-28,2 staat weer op het juiste subforum. ciao ja, dat doe ik nu net, handmatig scannen, en dan wil-ie weten Tuner A of Tuner B. maar als ik dus alleen Tuner A scan, past-ie de lijst van tuner B automatisch daaraan aan, dat is nu de bewering?? beste stefan.wolfrum als je nu ook twee settingslijsten in je VU+ of dreambox zou hebben staan dan had jij gelijk en mijn bewering was onwaar. helaas voor je is dat echter niet zo en wordt ook nergens in de twin-receiver gesepareerd of onderscheiden. OpenPli kan een iets andere menu structuur hebben / gebruiken, maar je lijst is een en dezelfde voor de twee tuners. ciao Second Life Mungo Parker
wortellica Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 Daarom begreep ik de vraagstelling al niet.
stefan.wolfrum Geplaatst: 28 september 2010 Auteur Geplaatst: 28 september 2010 dat komt denk ik door de historie. mijn vorige ontvanger rebox 9000hd hanteert 2 zenderlijsten, één voor elke tuner, en die kun je apart scannen, bv als er twee schotels aan hangen die elk naar een andere sat wijzen. Dan heb je dus per tuner de juiste zenderlijst die alleen dat bevat wat er ook te ontvangen is en niet meer. als je de 2 tuners bv aan een switch hebt hangen is het niet nodig 2 verschillende zenderlijsten te hebben, dan scan je 1 tuner en kopieer je de zenderlijst over, en heb je 2 dezelfde lijsten. ik begrijp dus nu dat de vu+ één zenderlijst hanteert voor beide tuners. indien beide tuners naar een andere sat wijzen, neem ik aan dat die zenderlijst dan beide gegevens bevat, en vanuit die lijst dan de bijbehorende tuner gezocht wordt. Een ander denkconcept, maar ook ok. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
TheMystery Geplaatst: 28 september 2010 Geplaatst: 28 september 2010 Origineel bericht van: stefan.wolfrum ik begrijp dus nu dat de vu+ één zenderlijst hanteert voor beide tuners. indien beide tuners naar een andere sat wijzen, neem ik aan dat die zenderlijst dan beide gegevens bevat, en vanuit die lijst dan de bijbehorende tuner gezocht wordt. Een ander denkconcept, maar ook ok. Dat klopt enigma heeft maar 1 zenderlijst waar alle sats inzitten. Heb je op beide tuners een andere sat configuratie dan pakt hij gewoon de juiste tuner als je hem op een bepaalde zender zet. In enigma geef je ook per tuner aan welke sat configuratie die heeft. VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen