Ga naar inhoud

Vraag over omruilen Seca2 in Seca3 kaart

Aanbevolen berichten

Gast Willem_1010
Geplaatst:

Ik heb momenteel nog een Groen/grijze Seca2 kaart met het Settop Box Pakket. Qua aantal zenders is dit genoeg voor mij maar ik zou graag de niet commerciele zenders in HD willen bekijken. Is dit mogelijk door een nieuwe kaart aan te vragen?

Het is me ook niet duidelijk wat dit me gaat kosten, wie kan mij dit vertellen?

Bedankt,

Willem

Geplaatst:

@Willem_1010,

De kosten bedragen 15 Euro plus verlenging van jouw set top box abonnement met 1 jaar.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Gast Willem_1010
Geplaatst:

Bedankt Sattaz!

En heb ik dan de niet commerciele zenders automatisch in HD?

Geplaatst:

@Willem_1010,

Inderdaad!

De HD versies van Nederland 1/2/3 zitten op Astra 23,5 Oost.

Een schotel die alleen uitgericht staat op Astra 19,2 Oost voldoet niet.

sattaz

Gast Willem_1010
Geplaatst:

dat is niet zo mooi, mijn schotel staat uitgericht op 19,2 Oost. Dan laten we deze actie liever.

Bedankt voor de snelle antwoorden, heeft me veel ellende gespaard wink

Geplaatst:

@Willem_1010,

Graag gedaan smile

sattaz

Gast Willem_1010
Geplaatst:

Zijn er ook plannen deze HD zenders op 19,2 Oost te zetten. Ik woon namelijk in Duitsland en bijna alle duitse zenders zijn op 19,2 Oost te vinden.

Een andere LNB plaatsen is ook lastig, de schotel zit hoog op het dak en ik kom er zelf niet eenvoudig bij.

• Moderator
Geplaatst:

De trend bij Canaaldigitaal gaat steeds meer naar Astra 3 (23,5 Oost). De transponder huur kosten op deze satelliet zijn lager dan op 19,2.

Omdat het aantal kijkers van Canaaldigitaal relatief gezien laag is, is deze keuze voor zowel CD als de kijkers van voordeel.

Je zult dus toch (zelf) het dak op moeten, om de nederlandse zenders in HD te kunnen kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Willem_1010
Zijn er ook plannen deze HD zenders op 19,2 Oost te zetten.

@Willem_1010,

Die plannen zijn er absoluut niet.
Integendeel, de kans is heel groot dat uiteindelijk (bijna) alle Nederlandse zenders op Astra 23,5 Oost komen te zitten.

Er zijn oplossingen waarbij je zowel Astra 19,2 Oost alsook Astra 23,5 Oost kunt ontvangen.

sattaz

Gast Willem_1010
Geplaatst:

[quote=sattaz

Er zijn oplossingen waarbij je zowel Astra 19,2 Oost alsook Astra 23,5 Oost kunt ontvangen.

sattaz

Daar ga ik me dan maar in verdiepen. Iemand een goeie link waar de verschillende mogelijkheden beschreven worden, Duo LNB of Multifeed. Is me nog niet duidelijk wat de verschillen en voordelen zijn. Ik heb een 80cm schotel met quad LNB van het merk Preisner en een Preisner Multiswitch.

Bedankt,

Willem

Geplaatst:

Je kan een zogenaamde duo lnb kopen, die hoef je alleen maar in plaats van de LNB die er nu zit, te hangen.

Diseq switch er tussen en klaar ben je.

Het is wel aan te raden de schotel naar 23.5 graad te draaien, want HD luistert wat nauwer dan SD.

Als je wat beter op de toekomst voorbereid wil zijn, kan je ook je schotel vervangen voor eentje waar je meerdere LNB's in kan hangen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen