Ga naar inhoud

Belgische tv icm CanalDigitaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit met de volgende vraag :

We wonen in Belgie maar hebben een abonnement bij CanalDigitaal om de Nederlandse zenders via satelliet te ontvangen. Nu willen we een nieuwe tv kopen en het oog is op een Samung gevallen die een DVB-S tuner heeft. De vraag is nu of die tuner werkt in combinatie met de Nederlandse smartcard of niet? Volgens een winkel in Belgie werkt de "Belgische" tv niet, volgens een winkel in Nederland zou het voor de Nederlandse tv geen probleem zijn. Dit verschil tussen beide tv's zou software matig geregeld zijn.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Alvast bedankt.

Geplaatst:

let op bij aankoop dat het dvb-s(2) is wegens de zenders op 23,5 Oost

daarnaast kan de smartcard wellicht niet zomaar in de tv gestoken worden maar heb je een CI slot nodig voor CI-modules

die CI-modules zijn een extra pmcia moduul met het vermogen enkele smartcards te kunne uitlezen

na een en ander erover te hebben gelezen afgelopen jaar zou een CI-module van powercam dat moeten kunnen voor TVV en voor CanalDIGITAAL

maar enkel als je samsung een CI-slot heeft

dus de specifikaties even nakijken

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Bij de specs van de tv staat dit :

Digitale TV Tuner: DVB-T, DVB-C met CI+ (afhankelijk van ondersteuning kabel bedrijf) DVB-S2 MPEG4

Ik neem aan dat de CI module ook werkt met de DVB-S2.

Ik heb overigens een Matrix Revolutions module voor het CD kaartje, mocht die niet werken ga ik op zoek naar een ander.

Bedankt voor de hulp in elk geval!

Geplaatst:

Ronj, blijkt dat enkele gebruikers van een powercam plots geen HD zenders meer kunnen openen.

dus toch even goed kijken naar wat voor alternatieven je hebt als CI-module...!

ciao

True North

Rebekka Bakken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen