Angeline Geplaatst: 28 september 2010 Geplaatst: 28 september 2010 Beste allemaal. Ik wil van ziggo naar Canal digitaal, omdat ik HD zenders wil hebben (gewoon alle die je kunt hebben) en daar me niet voor blauw wil betalen. Nu moet ik een goede HD ontvanger hebben maar ik weet niet welke. Kan iemand mij een beetje adviseren? Hieronder de dingen die ik zoek: - HD (logisch - maar schrijf het er toch bij) - Canal digitaal goedgekeurd - liefste geen extra module voor een smartcard nodig. - PVR ready zou prettig zijn - beetje aardig prijsje - ondertitels worden automatisch weergegeven op zenders
Moderator ceesv Geplaatst: 28 september 2010 Moderator Geplaatst: 28 september 2010 Kijk eens naar een Rebox 8000. Hier zijn ondertussen de meeste software problemen uit, en alhoewel die niet Canaaldigitaal goedgekeurd is, heeft hij wel de mogelijkheid van de fastscanlijst. Ook worden opnamen bij gebruik van de ingebouwde kaartlezer ongecodeerd opgeslagen op de harde schijf. Canaal digitaal goedgekeurd is niet aan te bevelen, omdat het verleden heeft geleerd, dat dit absoluut geen garantie is, dat zo'n ontvanger probleemloos werkt. En het beeld is prima! Wanneer je dan ook nog je schotel geschikt maakt voor 28 oost, kan je ook genieten van de BBC en ITV HD. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Angeline Geplaatst: 28 september 2010 Auteur Geplaatst: 28 september 2010 Maar werkt deze wel goed samen met canal digitaal? Ik heb momenteel een topfield SD ontvanger, en die werkte dus absoluut niet goed samen met de canal digitaal ci module... liep steeds vast, vroeg om de kaart etc.
TheWizard Geplaatst: 28 september 2010 Geplaatst: 28 september 2010 Module is niet nodig. Zitten 2 kaartlezers in, waar je direct je CD kaart in kan doen. Ik denk alleen aan mezelf want, als iedereen aan zich zelf denkt wordt er aan iedereen gedacht!
Angeline Geplaatst: 28 september 2010 Auteur Geplaatst: 28 september 2010 en welke topfield zou je dan aanraden voor HD? hebben deze ook die optie dat je op een externe schijf opnames kan maken?
Gerard 76 Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Vermeld er voor de volledigheid ook bij dat er een module in de ontvanger moet. Deze module's kosten ook zo'n 50 euro minimaal. Tenzij deze Topfield een kaartlezer aan boord heeft maar dat dacht ik niet.
Angeline Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 makkelijker maken jullie het niet! de topfield is toch al relatief lang op de markt met HD? (de 7700 dan?) ik dacht eigenlijk daarom dat een rebox beter was. Weet ook niet waarom. Een ci module heb ik niet, ik had deze geleend om te kijken hoe canal digitaal zou werken bij mij - niet dus... ben er dus ook niet mee verder gegaan. Maar goed, samenvatting: - neem geen canal digitaal goedgekeurde - topfield 7700 of rebox 8000 doen deze allebei dat ze de ondertitels automatisch weergeven, en hebben ze een goede kwaliteit HD? En hoe is de "guide" van beide ontvangers?
me1966 Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: Angeline en welke topfield zou je dan aanraden voor HD? hebben deze ook die optie dat je op een externe schijf opnames kan maken? Yep, met een 7700HSCI kan dat, is niet duur in aanschaf en geeft een uitstekend beeld, en neemt het beeld ongecodeerd op. Zelf heb ik er een externe usb 1Tb hdd aanhangen. Die koop je al voor 90 euro en kun je evt later aanschaffen. Ik heb zelf een rebox 4000 deze is cd goedgekeurd. Ik had eerst een topfield 7700 hsci maar die knalde er uit door een defecte voeding dit schijnt regelmatig voor te komen bij deze topfield. Niemand aan het lijntje houden dus zeker niet aan de kabel.
Angeline Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 hoe is de rebox 4000? heeft deze een goede guide? goede kwaliteit? kan je de ondertitels bij bijv. bbc automatisch altijd aan hebben? hoe werkt deze met canal digitaal? heb je een aparte ci module nodig?
me1966 Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Ik kan eigenlijk alles met ja beantwoorden, behalve de vraag over de ondertitels maar ik weet dat er wel iets in het menu staat daarover. Niemand aan het lijntje houden dus zeker niet aan de kabel.
Angeline Geplaatst: 30 september 2010 Auteur Geplaatst: 30 september 2010 Ik denk dan toch dat het een rebox gaat worden. Maar het moet of de 8000 worden, of de 4000. Weet niet welke t beste is. 8000 heeft twin tuner, wel prettig als ik geen kabel meer heb iets anders te kunnen kijken dan wat je opneemt. Hebben de 8000 en de 4000 beide wel of geen extra ci module nodig? Werkt de 8000 overigens goed met CD (ondanks geen officiele goedkeuring?)
me1966 Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Ja die hebben ze wel nodig het ingeboude ci slot werkt niet voor cd. Niemand aan het lijntje houden dus zeker niet aan de kabel.
Edwin024 Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Onzin, in de Rebox werken de interne cams wel degelijk met de Canaldigitaal kaart. Als je de firmware van Rebox gebruikt tenminste. of aan de Rebox gerelateerde boxen, zoals de Fortis en Octagon. Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)
me1966 Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Bij een rebox 4000 met de orginele firmware doet de interne kaartlezer het echt niet met een cd kaart dat is algemeen bekend of je moet een andere software inladen, maar dat raad ik niet aan. Niemand aan het lijntje houden dus zeker niet aan de kabel.
me1966 Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Citaat: Nou dan toch maar een Topfield 7700HSCI kopen Maar dan wel met reserve voeding mag ik hopen. Niemand aan het lijntje houden dus zeker niet aan de kabel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen