abrahamsat Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Als je al een topfield 7700HSCI koopt,dan koop je hem toch beter secondhand,het is al een oudje,anders kijk liever naar de modellen van nu bij topfield. ik meen de 7750 of de vu+ solo pvr.
Angeline Geplaatst: 2 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2010 Denk dan dat een rebox 8000 beter is. Deze werkt dus goed met Canal digitaal? Gebruiken jullie deze met een ci module of is dat niet nodig? Andere vraag hierover: Momenteel neem ik ook op via mijn decoder naar mijn HD DVD recorder. Dit wil ik eigenlijk blijven doen. Hoe werkt dit dan met een twin tuner? Wat ik normaal deed was de decoder programmeren, en de dvd recorder ging opnemen als de decoder aansloeg, maar hoe werkt dat hiermee (met een twin tuner)
Moderator ceesv Geplaatst: 2 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 2 oktober 2010 Een Rebox 8000 werkt prima met de ingebouwde kaartlezer en een SECA 3 kaart. Alles wat je opneemt wordt tijdens de opname al gedecodeerd en is ook latrer af te spelen. Een CI module blijft mogelijk, maar voor SECA werkt de ingebouwde kaartlezer beter. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Angeline Geplaatst: 2 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2010 Origineel bericht van: ceesv Een Rebox 8000 werkt prima met de ingebouwde kaartlezer en een SECA 3 kaart. seca is wat je op t moment als kaartje krijgt? of had canal digitaal alles op mediaguard overgezet?
Moderator ceesv Geplaatst: 2 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 2 oktober 2010 Canaaldigitaal heeft IRDETO en SECA Codering. Irdeto wordt uitgefaseerd, en heeft nog slechts een beperkt aantal programma's wat je ermee kunt bekijken. Verder is SECA 2 en SECA 3 in gebruik, ook wel bekend als Mediaguard. SECA 3 heb je nodig voor de HD programma's. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Angeline Geplaatst: 2 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2010 ok - duidelijk! Ben echt niet bekend met schoteldingen zoals kaartjes Heb altijd alleen de FTA zenders bekeken. Weet jij toevallig ook of je gewoon een dvd recorder op de rebox 8000 kan aansluiten en timeropnames kan maken?
Moderator ceesv Geplaatst: 2 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 2 oktober 2010 De 8000 heeft een timer manager. En hij heeft een scart uitgang. Echter werkt de HD uitgang die je aansluit op je beeldscherm niet tegelijk met de scart aansluiting. Wanneer je de ontvanger aan laat staan op het gewenste programma in lage resolutie, kan je via een externe dvd recorder opnamen maken. Ik vraag mij alleen af, of je die mogelijkheid nog wel wil gebruiken, wanneer je de opname mogelijkheid van de Rebox gebruikt. Je kan geloof ik ook later de opgenomen programma's overzetten via het netwerk naar andere media. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Angeline Geplaatst: 2 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2010 Dat is vervelend.. De ontvanger die ik nu heb (ziggo) stuurt hetzelfde signaal door zowel de scart als de HDMI - dus als je een timer instelt, dan komt dat signaal via de scart vanzelf bij de dvd recorder. Ik vind het prettig om sommige dingen gewoon nog via een dvd recorder op te nemen, want alle tussenhandelingen van via netwerk te moeten shuffelen en bewerken etc. vind ik niet altijd nodig, zeker niet voor SD opnames. Dus wat jij zegt is als je bijvoorbeeld de rebox instelt op 1080i - hij geen signaal meer stuurt via de scart? Sorry overigens voor alle vragen hoor! wil gewoon voor een groter bedrag geen kat in de zak kopen zeg maar...
Moderator ceesv Geplaatst: 2 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 2 oktober 2010 De 8000 en overigens ook de 9000 geven hetzelfde signaal aan de scartplug uit als wat er uit de HDMI uitgang komt. Dat betekent, dat wanneer je je HDMI uitgang op 1080I hebt staan, en je tegelijk op een tv naar de SCART uitgang kijkt, het beeld op de scart uitgang vervormd is. Wanneer je naar een SD programma kijkt, kan je natuurlijk de HDMI uitgang op 576i uit zetten, waarna je de SCART uitgang op dat moment ook kunt gebruiken. Echt handig is dit echter niet. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Angeline Geplaatst: 2 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2010 Komt hier weer een blonde vraag Wat bedoel je met vervormd? Dat het wel hetzelfde eruit ziet als via de HDMI qua vorm, maar niet qua kwaliteit? Of echt dat als je HD kwaliteit kijkt - je totaal niets hebt aan wat de scart produceert. Gelijk heb je dat dit niet echt handig is.. Voor mij een reden om nog even door te twijfelen - want ik heb die recorder nou eenmaal, en gebruik die nog veel voor werk en familie vanwege dat je gewoon opneemt en wegbrandt - minder handelingen dus... Ook zonde om dat ding af te danken (net een jaar oud)
Moderator ceesv Geplaatst: 3 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 3 oktober 2010 Er komt of een mededeling "SCART uitgang niet beschikbaar", of een onherkenbaar beeld. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Angeline Geplaatst: 4 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2010 Ok bedankt voor deze info. Moeilijke keuze dan... Ik weet echt niet of ik dan wel zo direct ga overstappen naar canaldigitaal - totdat ik echt weet welke ontvanger voor mij geschikt is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen