Sigma Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 Hier even een screenshot heb dus niks anders in gesteld zo staat het standaard Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Henksat Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Origineel bericht van: Sigma Hier even een screenshot heb dus niks anders in gesteld zo staat het standaard Voor een vergelijking heb je er volgens mij minimaal 2 nodig. Dit is van OpenPLi neem ik aan? Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Sigma Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 Nee van Newnigma Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Dolf Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: Sigma Hier even een screenshot heb dus niks anders in gesteld zo staat het standaard Voor een vergelijking heb je er volgens mij minimaal 2 nodig. Dit is van OpenPLi neem ik aan? Gaat even om de instellingen die daar worden getoond. Niet om de kwaliteit van de JPG. Dolf. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Sigma Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 Origineel bericht van: Dolf Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: Sigma Hier even een screenshot heb dus niks anders in gesteld zo staat het standaard Voor een vergelijking heb je er volgens mij minimaal 2 nodig. Dit is van OpenPLi neem ik aan? Gaat even om de instellingen die daar worden getoond. Niet om de kwaliteit van de JPG. Dolf. precies dat bedoelde ik. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Beheerder Michel Geplaatst: 29 september 2010 Beheerder Geplaatst: 29 september 2010 Wat jullie doen is absoluut volledig onbetrouwbaar. Er is maar één manier om dit (redelijk) objectief en betrouwbaar vast te stellen en dat is: 1. 2 identieke TV's die (ISF) exact hetzelfde gecalibreerd worden. 2. 2 identieke receivers die op die beide TV's aangesloten worden en waarvan de bron nogmaals op de TV gecalibreed wordt om zo eventuele verschillen vast te stellen. 3. de verschillende software waarvan beweerd wordt dat deze verschillen vertonen met gelijke instellingen op beide boxen en beide TV's inzetten (wisselend). 4. Een aantal verschillende opgenomen fragmenten die (voor de tester blind) op beide boxen aangesloten op de beide TV's (wisselend) gelijktijdig afgespeeld worden. Pas als je dat voldoende wisselt zonder dat de tester dit in direct vergelijk kan zien en je dan met meerdere testers (bijvoorbeeld 10) een eenduidig resultaat krijgt, kan je spreken van een merkbaar verschil in kwaliteit. Wat jullie nu doen is allemaal subjectief en appelen met peren vergelijken. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Sigma Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 Nou dat is een heel mooi antwoord. Ik gebruik mijn ogen om te vergelijken en een verschillende image. En kom dan dus tot conclusie dat er verschil is. En zoals ik hier lees ben ik niet de enige. maar als alle apparatuur het zelfde is hier en geen instellingen zijn veranderd en je ziet verschil dan is dat er toch? en dan zit het toch in de image of ben ik nou gek! Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Apple740 Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Als je slechts 1 Dreambox hebt staan (1 van hetzelfde type) dan is een vergelijk wel lastig, je hebt immers een bepaalde tijd nodig om een ander image te flashen (of te booten met BA). Even snel heen en terug switchen is er niet bij. Een placebo effect kan zo vrij makkelijk optreden.
egypt Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Ik heb anders geen twee Tv's of kijk tijd nodig om te zien dat er duidelijk beeldkwaliteit verschil bestaat tussen de verschillende Images.
iyanya Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Grappig dit topic. Toevallig dat ik gisteren aan mijn collega gevraagd heb of een ander image scherper beeld kon geven. Ik heb er van de week Newenigma opgezet in ik vond ook dat ik beter beeld heb dan met openpli. Hij gaf ook aan dat het zou kunnen als Newenigma andere drivers zou gebruiken. Heb ik het me dus niet verbeeld als meedere mensen dit opgevallen is
freaky Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Is er iemand die eens kan kijken wat de instellingen zijn in het beeldmenu ik heb namelijk het idee dat hier het verschil zit. Of misschien de geleerden de drivers eens kunnen vergelijken of zitten deze vast in de source. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Curl23 Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Vanmorgen heb ik de OpenPLI er weer eens op gezet, maar in mijn ogen was het beeld korrelig en heeft het een waas over het beeld. Vanavond wat zitten rommelen met de instellingen, en als ik de helderheid en scaler scherpte verhoog, komt het beeld in de buurt van Newnigma. Ik ben een leek in dit gebeuren, maar ik zie wel degelijk verschil in beeldkwaliteit tussen deze 2, zeer zeker in de SD kwaliteit bij sommige Duitse zenders. Ik ga weer terug naar Newnigma2, het enige nadeel hiervan is dat ik de Henksats niet rechtstreeks binnen kan halen via Newnigma2.
freaky Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 ja dat korrelige in pli herken ik ook dit is toch echter pas later gebeurt..........kan aan mij liggen ? Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Henksat Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Origineel bericht van: Curl23 het enige nadeel hiervan is dat ik de Henksats niet rechtstreeks binnen kan halen via Newnigma2. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Littlesat Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Citaat: ja dat korrelige in pli herken ik ook dit is toch echter pas later gebeurt Misschien je output settings nog in SD mode? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen