Ga naar inhoud

Kan een image bepalend zijn voor de beeldkwaliteit ?

Aanbevolen berichten

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Joh, sluit er een spectrumanalizer op aan en ga meten.

Ik denk, en ik weet het eigenlijk wel zeker, dat de jongens van Newnigma met de beeldinstellingen aan het spelen zijn geweest.

Normaal gesproken zou er geen verschil in kwaliteit mogen zijn als verschillende imagebouwers dezelfde drivers gebruiken.

Of de jongens van Newnigma passen de drivers aan...wat volgens mij niet mag van meneer Dreambox.. laugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

@ Sigma

Hallo

in jouw jpg zie ik huidskleur tint etc

ik heb net de nieuwste newenigma geplaatst maar ik zie die instelling niet in mijn menu

Hoe kom jij daar aan

Met de groeten van

Danta7

Geplaatst:

Menu>instellingen>Systeem>Videoverbetering instelling.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie

dat menu ken ik ook alleen staan daar die extra instellingen niet

die ik wel bij jouw zie

ik gebruik de laatste new...

groet Danta67

Geplaatst:

Wat voor Dream heb je dan heb je een 8000?

Mvrgr Sigma

Geplaatst:
Origineel bericht van: danta67
ik heb een 800

danta67

Bij een 800 is de Videoverbetering instelling minder uitgebreid.

TV: PIONEER LX5090 KURO

DM 7020HD

schotels: 1x vast(astra) Fibo(Gregorian).

2x draaibaar. Powertech dg380 - schotels Fibo (Gregorian)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Curl23
Vanmorgen heb ik de OpenPLI er weer eens op gezet, maar in mijn ogen was het beeld korrelig en heeft het een waas over het beeld.
Vanavond wat zitten rommelen met de instellingen, en als ik de helderheid en scaler scherpte verhoog, komt het beeld in de buurt van Newnigma.
Ik ben een leek in dit gebeuren, maar ik zie wel degelijk verschil in beeldkwaliteit tussen deze 2, zeer zeker in de SD kwaliteit bij sommige Duitse zenders.
Ik ga weer terug naar Newnigma2, het enige nadeel hiervan is dat ik de Henksats niet rechtstreeks binnen kan halen via Newnigma2.

Dat betekent dus dat de jongens (meisjes?) van newnigma DEFAULT en ongevraagd allerlei "beeldverbeteraars" aanzetten. Ik vind dat een heel slechte praktijk. Beeldverbeteraars geven bijna altijd netto een slechter beeld (zeker als je TV digitaal is aangesloten) en zowiezo kan één bepaalde instelling nooit beter zijn voor iedereen. Zoiets moet dus standaard UIT staan, de mensen die het nodig hebben of nodig vinden kunnen het dan altijd zelf aanzetten. Chapeau OpenPLi dus!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: Curl23
Vanmorgen heb ik de OpenPLI er weer eens op gezet, maar in mijn ogen was het beeld korrelig en heeft het een waas over het beeld.
Vanavond wat zitten rommelen met de instellingen, en als ik de helderheid en scaler scherpte verhoog, komt het beeld in de buurt van Newnigma.
Ik ben een leek in dit gebeuren, maar ik zie wel degelijk verschil in beeldkwaliteit tussen deze 2, zeer zeker in de SD kwaliteit bij sommige Duitse zenders.
Ik ga weer terug naar Newnigma2, het enige nadeel hiervan is dat ik de Henksats niet rechtstreeks binnen kan halen via Newnigma2.

Dat betekent dus dat de jongens (meisjes?) van newnigma DEFAULT en ongevraagd allerlei "beeldverbeteraars" aanzetten. Ik vind dat een heel slechte praktijk. Beeldverbeteraars geven bijna altijd netto een slechter beeld (zeker als je TV digitaal is aangesloten) en zowiezo kan één bepaalde instelling nooit beter zijn voor iedereen. Zoiets moet dus standaard UIT staan, de mensen die het nodig hebben of nodig vinden kunnen het dan altijd zelf aanzetten. Chapeau OpenPLi dus!

wie zegt nou dat dit zo is ?????

eerst iets bewijzen dan pas met de vinger wijzen!

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Chapeau?

teveel politiek gekeken de laatse dagen! :D

ik heb enkel de standaard instellingen in enigma2 op het netvlies, die weldegelijk dus een kopie zijn van degene die het image maakt en als de aanpassing daarvan niet via menu of plugin gewijzigd (kan) worden is er een verschil waar te nemen.

of dat te verbeteren is hangt samen met, voor welk basis configuratie fbas/cvbs<>scart<>component<>hdmi (multi<>pal) het image werd samengesteld

na eerste installatie zag ik vaak verschil op de dreambox

maar met de juiste aanpassing waren ze altijd gelijkwaardig.

ciao

Good Morning Heartache

Laura Fygi, Toots Thielemans

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

na eerste installatie zag ik vaak verschil op de dreambox
maar met de juiste aanpassing waren ze altijd gelijkwaardig.
ciao

wat zijn die dan de juiste aanpassingen.

ik heb namelijk niks aangepast en zie toch verschil.

Mvrgr Sigma

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen