Ga naar inhoud


Buitenkast voor switches


moonchild

Aanbevolen berichten

Ik zit eraan te denkenken om de switches buiten bij de schotels te monteren. Een waterdichte kast (met interne verwarming) is dan natuurlijk een pre. Je kan natuurlijk naar een elektra groothandel lopen en de hoofdprijs betalen.

 

Ik zou graag weten hoe medeschotelaars aan een goedkope/gratis kast komen? Bij welke bedrijven/instanties zou je ernaar kunnen zoeken?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: moonchild
denk meer aan het formaat kast dat ziggo/upc op straat plaatst (geen stoute voorstellen aub)

Kijk dan eens wat voor merk daar op staat, en probeer die via een van de bekende veiling sites te vinden.
Ik heb geruime tijd terug via een van die sites een Rittal kast gekocht voor mijn multiswitch.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, heb ooit eens een tweetal kastjes met inhoud gevonden in een vuilcontainer bij een grote verbouwing.

Inhoud eruit gehaald en deels gerecycled voor mijn motorsturing,

handvol wartels erin geknutseld en goedkoop een leuk waterdicht kastje aan de muur.

 

28092010029.jpg

 

HCO.

 

 

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Je kunt hierin natuurlijk ook creatief zijn.

vGnp
Brievenbus??

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Dat heb ik dus gedaan, een brievenbus. Na modificatie van mijn T-55 (moest stuk af, anders pasten mijn Alps Quad LNBs niet) heb ik schotel en bus beiden mooi matzwart gespoten.

 

Kosten brievenbus EUR 10 op een veilingsite die je hier niet mag noemen (excuus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon bij de giraffe een grotere boterhammentrommel van PE gekocht, op zijn kant gedraaid , wat gaten (ruim erdoor geboord) en de kabels daar door gevoerd en aan de switches bevestigd. Die boterhammentrommel ligt achter mijn 88 tria uiyt de wind regen op de beugels. Mij oudste ervaring is dat kompleet afdichten vragen om ellende is (toch vocht, droogt nooit). Op de 15 jaar die boterhammentrommel een keer door zelde vervangen. Ja zo'n imitatie Tupperding heeft ook maar beperkte levensduur. De conventionele antennerotorbesturing van die triax (niet mijn stap) zit in een kleine IP44 voor 2 rotoren te kunnen besturen (was eens zo) die rotoren zijn zelf geen IP44 klasse ook geen probleem na 20 jaar. DEnk eraan alle coax kabels met leuke bocht van onder invoeren zosat het nergens water naar binnen geleid. Verwarming? onzin. Geen Siberië hier.

Nog geen vastgevroren stab gehad zelfs

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...