Ga naar inhoud


WINTERUUR/ZOMERUUR: zinloos of zinvol?


Gerdy

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: PaulCl
Origineel bericht van: Bangkok By Night
Misschien ook een goed idee om dit hier in te voeren, dus in oktober ipv. een uurtje terug te draaien een half uur terug draaien. Daarna zo laten staan .... iedereen tevreden, geen winter of zomeruur discussies meer daar beide partijen een half uur hebben gewonnen :D .

Ik was net hetzelfde aan het denken maar ik ben dan ook grootgebracht in een land dat stijf staat van compromissen. Dit lijkt me nu wel eens een waardig compromis met win-win resultaat.


Dit idee kan je wel vergeten. De huidige zomertijd voor het vaste Europese contingent blijft echt wel bestaan, van laatste weekeinde van maart tot laatste weekeinde van oktober van elkaar jaar.
Het schijnt zelfs dat de Kanaal Eilanden, zoals Jersey en Guernsey, de Europese winter-en zomertijd wilt invoeren. Deze eilanden, met toch al een beetje status-aparte, ligt ook bijna tegen Frankrijk en voelt zich hierdoor "Europeser" dan het moederland de UK.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Engeland wil ook gaan meedoen, althans de zomertijd handhaven.

 

Citaat:
Cameron wil zomertijd in win

 

Als het aan de Britse premier Cameron ligt, schakelt Groot-Brittannië niet meer terug op de wintertijd. Cameron wil de klokken het hele jaar door een uur vooruit zetten, niet alleen in de zomermaanden. Op die manier kunnen de Britten langer van het daglicht genieten.

 

Maar met name in Schotland is er veel verzet tegen het initiatief Cameron. De Schotten zijn bang dat de donkere ochtenden tot meer ongelukken zullen leiden. Ook zijn ze bang dat het toerisme eronder zal lijden. "Dundee in het duister storten om het toerisme in Torquay te stimuleren is simpelweg niet acceptabel", zegt een Schotse parlementariër in de Daily Mail.

 

De discussie over het invoeren van de zomertijd in de winter woedt al decennia in Groot-Brittannië. Als tussenoplossing is al eens geopperd om alleen in het zuiden van het land de klokken 's winters een uur vooruit te zetten. Maar daar wil Cameron niet aan: "We zijn een verenigd koninkrijk. Ik wil dat we een verenigde tijdzone hebben."

 

Bron: Spits (Webeditie)

Auteur: T. wolters

Link: Daily Mail

Datum: 13-08-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomertijd, wintertijd... de klokken die automatisch wisselen zijn makkelijk... er zijn er een paar hier in huis die dat niet doen, en die blijven altijd op wintertijd staan... pfff...

Mij maakt het niet uit, ik heb er geen voordeel van. In Noord Zweden is het altijd licht 's zomers en vrijwel altijd donker in de winter... in NL zijn de rolluiken constant 3/4 dicht 's zomers door de warmte en dan is uiteraard het licht toch binnen aan... dus mij laat het koud... het is alleen moeilijk om het allemaal bij te houden, maar omdat de wekker "radio controlled" is loopt die iedere dag om dezelfde tijd af.

Zuid Afrika heeft geen wintertijd... wat op zich gewoon makkelijker is, momenteel lopen we gelijk, maar straks scheelt het dus weer een uurtje.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: satcat
Je mag straks de hele wintertijd een uurtje later gaan werken dan in de zomer. laugh

Maar wel een uurtje later stoppen met werken. crazy


En wat dacht je dan van alle klokken in huis / auto / zaak aanpassen ??

Niet iedere klok wordt nog automatisch aangestuurd !


mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "wintertijd" in de Nederlandse geschiedenis

 

In Nederland is de zomertijd in 1977 opnieuw ingevoerd; ook van 1916 tot 1945 was de zomertijd van kracht. Tot aan het begin van de 20e eeuw had vrijwel elke plaats zijn eigen tijd, omdat voor de tijdbepaling werd uitgegaan van de hoogste stand van de zon ter plaatse. Vanwege de rotatierichting van de Aarde wordt de hoogste zonnestand in het oosten van Nederland een kwartier eerder bereikt dan in het westen, in België is het verschil nog wat groter.

 

In Nederland maakte de komst van spoorwegen de invoering van een landelijke standaardtijd noodzakelijk. Van 1909 tot 1940 kende Nederland daarom de "Amsterdamse tijd", die 20 minuten voorliep op de West-Europese Tijd. Overgang naar de huidige Midden-Europese Tijd vond plaats op 16 mei 1940: op bevel van de Duitse bezetter werd de klok toen één uur en 40 minuten vooruit gezet. Die zomertijd gold ook gedurende de winters van 1941 en 1942. Pas in november 1942 werd de klok weer één uur teruggezet. In de jaren 1943-1945 gold alleen 's zomers de zomertijd, maar in 1946 werd de zomertijd voor een periode van ruim dertig jaar geheel afgeschaft.

 

 

Goed beschouwd valt India dus nog wel mee dan. smile

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Winter- en zomertijd maakt het in ieder geval wel mogelijk om te tijdreizen, je kunt zo een uur terug in de tijd reizen of zelfs een uur vooruit springen.
Nou als je van rusland naar alaska reist pak je in een keer 24 uur terug.
Lijkt me dat spectaculairder.
Zeker als je kans ziet binnen 24 dat weer te doen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In India zelf merk je niets van die 3,5 uur verschil.

En bij het heen en weer vliegen scheelt het toch weer een half uur jetlag!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
snap niet waarom hier een topic overgaat


Omdat we dat nu eenmaal ieder jaar 2 keer doen. Da's traditie!
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerdy
Welke "kloot" heeft er dat ooit doorgekregen?
Hoe komt het dat gans europa daar mee akkoord gaat?
Wat voor nut heeft dat terug- of doordraaien van één uur?
Zinloos of zinvol????????????


na de olie crisis in 1970 en de afspraken in de Europese Gemeenschap 1975 over energie besparen tot aan de echte invoering in 1977 heeft die "kloot" heel wat wetenschappelijk tegengas gekregen en toch met de energie bedrijf lobbyisten werd het besloten door de lidmaatschap staten.

zogenaamd wegens de lagere energiebehoefte hetgeen nog nooit is aangetoond en ook destijds al ter discussie stond...

ik vind het compleet zinloos
als je het mij vraagt is de biologische klok van de mens belangrijker dan een afgesproken reglement uit 1977.

ciao

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...