yvessr Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Nu DreamElite niet meer bereikbaar is, noch voor updates, plugins,... wou ik wel overstappen naar een ander image. Voor alle zekerheid nam ik eerst echter graag een B.U, maar vermits ik nog geen HD geinstalleerd heb in mijn Duo wou ik graag weten of het mogelijk is een B.U. te maken naar een USB-stick (front/back), of eventueel direkt op PC via netwerk ? Ik heb wat gezocht op dit board, misschien erover gezien, maar niets gevonden... Kan iemand helpen met duidelijke instrukties voor een Vu+-beginner. Van harte bedankt! Vu+ Zero: OpenPli 8.3
Tonskidutch Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 er reageert natuurlijk niemand, ondanks dat ik je bericht vroeg vanmorgen al ontdekte... en het op z'n beloop liet want waarom een backup maken. (als B.U. = backup) oké, ik begrijp dat dreamelite momenteel niet te bereiken is dus je zou geen verse flash en addons kunnen toepassen (wegens ontbreken van de feed van dreamelite) maar heeft dat dreamelite ook een EIGEN menu gestuurde backup functie voor 1) het huidige image met alles erop en eraan "backuppen" en/of 2) een voor specifiek uitgekozen plugins en bestanden "backuppen" ? principieel steek je een usb aan de rear-end voor je eigen data en een ubs met flash data front-end laat echter nooit een data usb stick tijdens flashen erin steken als het een type 1) is hetgeen je beoogd. Algemeen zou ik niet bang zijn een nieuw image erop te zetten zonder al die poespas... Als DreamElite nooit meer terugkeert op het image bakkers platvorm, zou ik ook geen oude DreamElite erop willen hebben die never nooit nie aangepast en verbeterd kan worden. ciao Second Life Mungo Parker
Creatura Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Waarom moeilijk als het makkelijk kan? Gebruik Dreamset op je PC voor het veilig stellen van al je kanalen/bouquets. Daarna gewoon een ander image erop flashen (bv. de nieuwe VIX Team v1.1), en daarna met Dreamset je kanalen weer terug zetten. VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0 TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB DreamWavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2
Tonskidutch Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 als het menu gestuurd backup image maken afwijkt van andere images met zo'n optie, heb je der niks aan. ciao Second Life Mungo Parker
yvessr Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 OK allemaal, ik heb het begrepen en inderdaad een volledige BU maken van het 'oude' DreamElite-image heeft waarschijnlijk niet veel zin. Zal dus maar de gepersonaliseerde settings wegschrijven om ze hopelijk later in een nieuw image terug te kunnen gebruiken, anders heb ik veel werk... Nu nog een image kiezen... er is veel redelijk keus, maar welke de voor en nadelen zijn van het ene t.o.v. een andere image moet ik eerst nog eens proberen uit te vissen... THANKS !!! Vu+ Zero: OpenPli 8.3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen