Ga naar inhoud


wegvallen beeld onverklaarbar_ help aub


danielw

Aanbevolen berichten

Locatie (Zuid-Frankrijk), schotel 80 cm, Twin lnb (Astra – Hotbird), kaart Tv- Vlaanderen.

Bij zware regen viel het beeld op tv-Vl regelmatig uit. Ik heb de schotel terug laten uitrichten en een nieuwe twin lnb laten plaatsen (door techneiker)

Receptie is een paar maanden ok geweest maar nu snap ik het niet meer.

Ontvanger: Dreambox 7020S, Gemini 2.7, CCcam 2.14

Bij opstarten en zeker in de voormiddag = prima ontvangst en BER op 0.

Na een onbepaalde tijd begint het beeld te trillen en wegvallen , en zie ik de waarde van Bear continu schommelen tussen 200 en 10000.

IK heb de box terug geflashed (gemini 2.7) = geen soelaas

Bijkomend informatie, na een tijdje krijg ik ook hetzelfde fenomeen op fta (vrije zenders), dus niets aan de hand met cccam en mijn tv-vl kaart ?

Ik had ook nog een oude decoder (Arion) met een officiële TV-VL mediaguard module (kaart lezer) en hier ook na een zekere tijd (10 minuten tot 3 uur ?) idem = receptie valt weg zowel op de gecodeerde zenders als fta.

Ik kan het probleem niet lokaliseren laat staan oplossen. Ik ga van de volgende veronderstellingen uit:

De schotel is nog goed uitgericht (prima beeld in het begin)

De dreambox zou nog goed moeten werken (want idem probleem op Arion)

Het ligt niet aan cccam of mediaguard module (werkt een tijdje prima)

Nota: als satelliet configuratie op de dreambox heb ik gezet (2 satelieten, Tone burst A=Astra, B=Hotbird) (dit is toch de juiste setting ???

 

Hopelijk is er op de site een “expert” die me verder kan helpen dit op te lossen

Alvast dank en groetjes uit het (nog)zonnige zuiden

 

 

 

 

Dreambox 7200S - Gemini 3.0 - Channelmaster 1.2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


en toch is de schotel de schuldige : dit heeft niets met uw ontvanger of uw kaart te maken.

een 80cm schotel in Z-Frankrijk zou moeten genoeg zijn voor astra1, maar waar staat de focus, op Astra, op Hotbird of ergens tussenin ?

in elk geval valt het beeld weg omdat de receiver te weinig signaal krijgt. Kijk eventueel ook eens uw lnb's en F-connectoren na, maar aangezien er een techn ieker is langs geweest ga ik er van uit dat deze nog in orde zijn.

schotel bijregelen dus.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te lezen, is het een ontvangst probleem.

Controleer dit eens:

 

Zit de schotel nog vast, of zit het schotelblad los van de schotel ?

Groeien er ook bomen of struiken voor ?

Draai eens de f-konnektors los ( haal de ontvanger eerst wel van de stroom ). Let op eventueel groen uitgeslagen koper. Is dit groen uitgeslagen, coax inkorten, waar het niet meer groen is. Of nieuwe coax kabel gebruiken.

Is de uitrichting van de schotel wel goed ?

Is de LNB wel goed, is deze niet defect ?

 

Let wel, bij zware tot zeer zware regenval zal de satelietontvanger even geen signaal krijgen. Hetzelfde geldt ook bij sneeuwval.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem zit hem de monoblock twin lnb ,de schotel had ik liever een beetje groter gehad.

een 110 cm was beter geweest ,maar dat past weer niet bij dit type lnb.

het is jammer dat je er een nieuwe lnb er op hebt laten zetten ,het was beter geweest dat je twee losse lnb's had genomen die zijn beter af te stelen en op die manier krijgt iedere lnb even veel signaal.

wat ik mij wel af vraag je hebt een abo op Tv- Vlaanderen. dan kan je niks met deze lnb

dan heb je een lnb nodig voor astra 19,2 en de 23,5 , dan nu de vraag wat van lnb zit er nu op de schotel

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...