danielw Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Locatie (Zuid-Frankrijk), schotel 80 cm, Twin lnb (Astra – Hotbird), kaart Tv- Vlaanderen. Bij zware regen viel het beeld op tv-Vl regelmatig uit. Ik heb de schotel terug laten uitrichten en een nieuwe twin lnb laten plaatsen (door techneiker) Receptie is een paar maanden ok geweest maar nu snap ik het niet meer. Ontvanger: Dreambox 7020S, Gemini 2.7, CCcam 2.14 Bij opstarten en zeker in de voormiddag = prima ontvangst en BER op 0. Na een onbepaalde tijd begint het beeld te trillen en wegvallen , en zie ik de waarde van Bear continu schommelen tussen 200 en 10000. IK heb de box terug geflashed (gemini 2.7) = geen soelaas Bijkomend informatie, na een tijdje krijg ik ook hetzelfde fenomeen op fta (vrije zenders), dus niets aan de hand met cccam en mijn tv-vl kaart ? Ik had ook nog een oude decoder (Arion) met een officiële TV-VL mediaguard module (kaart lezer) en hier ook na een zekere tijd (10 minuten tot 3 uur ?) idem = receptie valt weg zowel op de gecodeerde zenders als fta. Ik kan het probleem niet lokaliseren laat staan oplossen. Ik ga van de volgende veronderstellingen uit: De schotel is nog goed uitgericht (prima beeld in het begin) De dreambox zou nog goed moeten werken (want idem probleem op Arion) Het ligt niet aan cccam of mediaguard module (werkt een tijdje prima) Nota: als satelliet configuratie op de dreambox heb ik gezet (2 satelieten, Tone burst A=Astra, B=Hotbird) (dit is toch de juiste setting ??? Hopelijk is er op de site een “expert” die me verder kan helpen dit op te lossen Alvast dank en groetjes uit het (nog)zonnige zuiden Dreambox 7200S - Gemini 3.0 - Channelmaster 1.2 m draaibaar
iemand Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 vervang eens de elco van de 22 Khz is een bekende klacht v/d 7020. zie http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ssi#Post1847794 gr. Erik
DeBeek Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 lijkt mij niet het geval te zijn,, Citaat: Ik had ook nog een oude decoder (Arion) met een officiële TV-VL mediaguard module (kaart lezer) en hier ook na een zekere tijd (10 minuten tot 3 uur ?) idem = receptie valt weg zowel op de gecodeerde zenders als fta. Gare LNB ?
Tonskidutch Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 als er een technieker aan te pas kwam voor opnieuw uitrichten zou ik die zijn pis lauw maken. misschien heeft ie zelfs je tuners vernaggelt met coax aansluiten tijdens dat er stroom op stond. cheers Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
danielw Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 aan de elco zal het waarschijnlijk niet liggen daar het fenomeen zich voordoet zowel op de dreambox als op de arnion . dank voor de snelle reactie Dreambox 7200S - Gemini 3.0 - Channelmaster 1.2 m draaibaar
1pm Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 moet ie niet op disq staan heb zelf draaibaar maar toen ik nog atsra en hotbird had stond hier de 7000 op disq 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
sportster Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 technieker? inspector clouseau misschien? ik denk aan lnb op coaax beschadigd slechte verbinding F-connector (of vocht) lijkt me geen DB probleem saludos
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen