Noordzee Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Je kan geld besparen door geen nieuwe ontvanger te kopen, maar je huidige Strong-ontvanger alleen te gebruiken voor de Hot Bird. Dan is je vrouw alvast tevreden. Voor de Nederlandse publieke zenders is nog een ander alternatief. Koop een goedkoop DVB-T ontvangertje zonder abonnement. Dan kijk je gratis naar Nederland 1/2/3 en de regiozender. En als je vlakbij de grens woont ook nog wat buitenlandse zenders. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Marius junior Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: Marius junior Ik ben nog steeds even confused als VOOR het bezoek aan dit forum Kijk anders hier eens naar het filmpje onder Video presentatie 2008: introductie satellietontvangst vGnp bedankt voor de link. ik heb de film bekeken, en uiteindelijk, ja hoor, daar werd het gezegd. Ik moet de schotel, na hem op het zuiden gericht te hebben, dus inderdaad naar LINKS draaien. Precies wat ik zelf zei, dus. Maar toch besluipt mij het gevoel waarom ik daar een film voor moet kijken van ruim een uur, als zoiets ook gewoon gezegd kan worden? Is dat een manier om een beginneling op dit board te ontgroenen? Zo van: Laat hem eerst maar even een film van ruim een uur kijken? Voordat hij gebruik mag maken van onze kennis? ;-) Maar anyway... het is niet echt een verspilling van tijd geweest. ik heb er best wel wat van geleerd ;-) Maar om on-topic te blijven... waarom is de Strong niet meer geschikt? En moet ik weer 150 euro uitgeven voor een andere? @Noordzee: Bedankt! Dus de Strong kan ik dus TOCH gebruiken! Dan is het alsnog rendabel om een nieuwe afstandsbediening te kopen, of nog eens heel goed in mijn kelder te gaan graven. Uitbreiden kan later natuurlijk alsnog, maar nu wil ik gewoon voor heel weinig geld even een begin maken. (ik heb even niet veel te besteden op het moment). @Tonskidutch: ja, je hebt gelijk. Ik had het over Hotbird, maar noemde de gradatie van astra, maar het ging mij om de richting, vandaar de verwarring. Had je natuurlijk ook meteen op kunnen lossen door te zeggen: NEEN, het is 13E! ;-) Zo zou je bijvoorbeeld ook kunnen zeggen WAAROM volgens jou de Strong niet geschikt is, zodat ik bv kan beslissen wanneer het WEL geschikt is, zodat ik niet meteen naar de winkel gestuurd word om weer een nieuwe te kopen... ;-) Maar een oud beestje is het zeker... ik kwam ergens een forum tegen waarin gezegd werd dat iemand hem al 9 jaar in bezit had. en dat is een forum van ruim 2 jaar oud! Dus ALS ik al een nieuwe moet kopen zou ik dat echt niet rampzalig vinden. Maar als het niet nodig is, dan is het niet nodig. De oude analoge ontvangers die ik nog ergens heb liggen kan ik inderdaad maar beter meteen euthaniseren, begrijp ik ;-)
vGnp Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Origineel bericht van: Marius junior Maar toch besluipt mij het gevoel waarom ik daar een film voor moet kijken van ruim een uur, als zoiets ook gewoon gezegd kan worden? Sterker, het werd door iemand zelfs gewoon ontkend toen ik het vroeg? Dat is niet (helemaal) waar. Het board zit vol met mensen die hun vrije tijd besteden aan het helpen van anderen. Het duurt vaak enige tijd voordat mensen die nieuw zijn in de satelliet ontvangst door hebben dat die dingen (de satellieten dus) voor ons op het noordelijk halfrond in het zuiden hangen, en dat een satelliet die (verder) in het oosten staat voor je gevoel verder naar het westen staat. Het is dus (denk ik) niet zo zeer een kwestie van niet willen helpen, maar meer van het "bewust worden" van hoe e.e.a. werkt. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Marius junior Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 hehe. je zal gelijk hebben.. ;-) Ik heb heel goed door dat ze in het zuiden hangen. rond de evenaar... Maar de gradaties vind ik verwarrend, omdat ik dan een kompas voor me ziet, en 0 graden is dan voor mijn gevoel Noord. Maar dat is dus Zuid. En dat is het enigste wat ik even moest weten. Had ik geen film van een uur voor hoeven kijken, vind ik ;-)
vGnp Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Origineel bericht van: Marius junior Ik heb heel goed door dat ze in het zuiden hangen. rond de evenaar... Maar de gradaties vind ik verwarrend, omdat ik dan een kompas voor me ziet, en 0 graden is dan voor mijn gevoel Noord. Maar dat is dus Zuid. En dat is het enigste wat ik even moest weten. Had ik geen film van een uur voor hoeven kijken, vind ik ;-) Lees de hele thread nog eens door, en vertel ons/mij waar dit hetgene is wat je van ons/mij wilde horen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Marius junior Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 Origineel bericht van: satencom kijk hier ook even ***GEEN RECLAME*** als je dit in vult dan weet precies waar de satelliet staat Onzinnige censuur vind ik dit. Ik neem aan dat de website niet van de poster zelf is? En alleen word gegeven om te helpen? Zijn de moderators dan zo bang dat we naar een andere website gaan en hier niet meer terugkomen, omdat de andere misschien beter is? En commerciële advertenties.. die zie ik hier ook? (banners).
Marius junior Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: Marius junior Ik heb heel goed door dat ze in het zuiden hangen. rond de evenaar... Maar de gradaties vind ik verwarrend, omdat ik dan een kompas voor me ziet, en 0 graden is dan voor mijn gevoel Noord. Maar dat is dus Zuid. En dat is het enigste wat ik even moest weten. Had ik geen film van een uur voor hoeven kijken, vind ik ;-) Lees de hele thread nog eens door, en vertel ons/mij waar dit hetgene is wat je van ons/mij wilde horen. vGnp Rephrase that please? Ik begrijp je niet precies. Ik bedoel voornamelijk de woorden 'waar dit hetgene is'. Misschien is het Vlaams? ;-) Maar wat ik zei klopt in ieder geval niet. Ik zei: dat is het enige wat ik wilde weten, maar als ik het nalees, heb ik natuurlijk HEEL wat vragen, en niet alleen dat.. ;-) Het ging eigenlijk voornamelijk om advies wat ik moest kopen, en wat ik dan kon ontvangen. Belangrijkste vragen zijn beantwoord.. en dat is dat ik de nederlandse zenders kan vergeten, zelfs de gratis Nederlandse zenders.. (uitzondering BVN), en dat ik dus net zo goed mij kan richten op 1 enkele satelliet, en dan hoef ik mij geen zorgen (meer) te maken om allerlei technische dingen als dubbele koppen, disqdinges etc. Maakt het leven weer wat simpeler. In het filmpje werd trouwens een heel mooie link gegeven waar ik nog het meeste aan aan. namelijk dishpointer.com Daarmee kan ik dus PRECIES zien waar ik heen moet richten, en ook of ik over de huizen kom aan de overkant! Ik denk het wel 3 verdiepingen, plat dak, dat lijkt me minder als 16 meter.. Blijft het probleem van de boom. ik ga het risico toch maar nemen.. ben hooguit 3 tientjes kwijt voor een gebruikte schotel en wat coaxkabel. Desnoods zaag ik wat takken weg... Al met al was het dus toch wel een nutig filmpje ;-)
Tonskidutch Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Origineel bericht van: Marius junior Ik ben blij dat de beginner hier ook vragen mag stellen.. ;-) fijn dat je ons raadpleegt, welkom op het forum Origineel bericht van: Marius junior Wat ik wil: - Alle vrije Nederlandse zenders ontvangen (regionaal hoeft niet, commercieel is leuk, maar ben niet bereid daar veel voor te betalen). - zo min mogelijk uitgeven - Geen maandelijkse kosten, of anders zo weinig mogelijk - Zoveel mogelijk Russische zenders het basispakket van CanalDIGITAAL nemen en een relevante receiver die per diseqc meerdere satellietposities kan ontvangen; dus met een multifeed antenne Origineel bericht van: Marius junior Wat ik heb: Strong srt 8000H receiver met veroudert smartcard zonder afstandsbediening neem een nieuwe receiver met HD tuner dus voor dvb-s(2) voor de toekomst Origineel bericht van: Marius junior Ik dacht er eerst aan om ergens een goedkope analoge receiver te kopen op marktplaats, omdat ik de afstandsbediening niet meer kan vinden, die receivers kan je denk ik zo beetje gratis krijgen. Maar volgens mij kan je daar geen Nederlandstalige zenders meer mee krijgen? En ben je verplicht om een canalplus abbo te nemen? Voor gratis zenders? Ik kan me herinneren dat ze vroeger een abbo hadden van 3,50 ofzo.. maar de goedkoopste die ik nu zie is 10 euro. Is er een goedkopere manier? Ik zag bij de Saturnus zon usb kaart voor de PC waarmee je gelijk gratis kon kijken? Of zou die oude smartcard voldoende zijn om de FTA zenders te bekijken? a) zie boven Basispakket canalDIGITAAL (pakket uitbreiden kan altijd nog, maar voor ned1 2 en 3 heb je de smartcard nodig) je kunt een skystar usb dvb-s(2) kastje aan de pc hangen c) oude kaart kun je voor de voorruit van je auto gebruiken in de winter om ijs te krabben Origineel bericht van: Marius junior Ander vraag, hoe groot moet de schotel zijn. ik wil natuurlijk Astra, mijn vrouw Hotbird, en misschien Sirius. met ofwel een wavefield t55 of een andere multifeed kun je tot ongeveer 12 satelliet posities ontvangen (zie ook de schotels van de andere leden als indikatief voorbeeld) klik Origineel bericht van: Marius junior Andere vraag, is de Strong 8000h geschikt om een schotel met dubbele (of meer) LNB aan te sluiten? Ik zag dat het geschikt moest zijn voor iets met een heel moeilijk woord. (iets met een Q) zodat het de signalen weer uit elkaar kon halen. Zoja.. dan loont het wel de moeite om ergens een losse afstandsbediening te kopen, prijs valt mee, 18 euro zag ik. Is de Strong niet geschikt, wat is dan de goedkoopste oplossing? zie antwoord boven > goedkope HD-receivers zijn al meerdere keren besproken kijk HIER een heel verhaal > allemaal onder 150€ Origineel bericht van: Marius junior Een schotel is ook de kosten niet, op 1 of andere veilingsite zie ik een leuke 85 cm doorzichtige kunststof Vector schotel voor 35 euro, dus als ik voor heel weinig geld weer TV kan kijken, zou dat natuurlijk wel geweldig zijn ;-) Maar kan je hier een dubbele LNB op installeren? zo'n vector is iets voor het kapsalon en meestal slecht uitbreidbaar voor de beoogde multifeed satellietposities Origineel bericht van: Marius junior p.s. heb er nog geen superhaast mee, want hoewel ik de kabel heb afgezegd, heb ik nog steeds beeld.. ;-) Maar mijn vrouw zou in ieder geval wel graag wat Russische zenders willen hebben. ook steeds meer russische zenders worden versleuteld dus om aan een abo-kaart / smartcard te komen zul je even moeten nagaan wat er is aan pakketten op kingofsat.net bijvoorbeeld. dus met zoveel vragen is het eerder jezelf beperken tot essenties en als je toch nog tijd hebt / geen haast / dan ga per vraagstuk / topic lezen en vergelijken uiteindelijk heb je door je in te lezen, ook de soortgelijke vragen van anderen te bekijken, een beter zicht op de materie ciao True North Rebekka Bakken
abrahamsat Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Tonskidutch,ik zou de oude kaart,als het een seca2 betreft niet zo snel wegdoen,ik heb bij de kaartruil naar seca3 ook gedacht ik krijg nu geen signaal meer,maar hij doet nog gewoon ik krijg alles fta. ik heb hier een forumlid gehad met twee seca2 kaarten,die het bij hem niet deden,op een technisat hd. ik had op alle twee seca2 kaarten beeld,of het moet zo zijn dat de uitgeschakelde kaarten het alleen doen op een phillips van cds.weet jij het antwoord?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen