Frissie Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Heeft iemand enig idee hoe lang en welke zenders er op de astra 19 blijven ? Langzaam is CD de zenders naar de 23 aan het verhuizen.
Earthfinder Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Het enige dat ik weet, is dat ze tot 2013 verplicht zijn om het SD-signaal door te geven. Zolang zullen de SD-zenders op Astra 19.2 wel in gebruik blijven, vermoed ik. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Zuppelan Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Allereerst: Het is niet eens zeker dat de transponders op 19 oost verlaten gaan worden. Zenders worden verplaatst, maar de betekent niet dat de ruimte op Astra1 niet meer gebruikt zal worden. Ik denk verder dat je de 23 oost moet zien als goed nieuws; op de 19 oost zal er permanent gebrek aan bandbreedte zijn en dus de neiging om zoveel mogelijk zenders op een transponder te proppen. Ontvangst van 23 oost is een goedkope ingreep in je installatie, dus ik zou gewoon zo snel mogelijk mee gaan en niet gaan proberen te schatten of en wanneer de 19 oost uit gaat.
HD_freak Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Origineel bericht van: Zuppelan ..................Ik denk verder dat je de 23 oost moet zien als goed nieuws;................ Ontvangst van 23 oost is een goedkope ingreep in je installatie............ Goed nieuws, jazeker MITS je een DVB-S2 receiver hebt.....ik denk dat het merendeel van schotelend NL nog met een DVB-S installatie zit..... en dan ben je ff niet blij want bij verhuizen naar de 23 oost wordt er ook vaak gekozen voor de DVB-S2 standaard. Oke, ik weet het, CD heeft een mooie actie qua omruil, maar als je bijv in de slaapkamer nog een TV met geintegreerde DVB-S receiver hebt, dan moet je nu dus weer een losse kast ernaast zetten, weer een extra AB op het nachtkastje. Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.
Frissie Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 Origineel bericht van: HD_freak Oke, ik weet het, CD heeft een mooie actie qua omruil, maar als je bijv in de slaapkamer nog een TV met geintegreerde DVB-S receiver hebt, dan moet je nu dus weer een losse kast ernaast zetten, weer een extra AB op het nachtkastje. Vandaar ook mijn vraag .. hoe lang de mpeg2 norm nog aangehouden wordt. Ik zit ook met een decoder op de slaapkamer welke alleen mpeg2 ondersteund. Als dit nog een tijdje zo blijft, wacht ik nog even met een nieuwe ontvanger.
Amager95 Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Er is bijvoorbeeld nog een BVN om maar wat te noemen. Het zal toch wel de vraag zijn of deze op een andere manier uitgezonden kan worden. Dan zal toch eerst wel wereldwijd de uitzendnorm gewijzigd moeten zijn. En dat zal nog wel een tijdje duren.
Littlesat Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Ik heb geen glazen bol, maar ik verwacht dat CDS over 2-3 jaar volledig over is naar DVB-S2/MPEG4/Astra3... dus 2013 kan wel kloppen. Ook bij andere providers ga je zien dat langzaam veel over zal gaan naar DVB-S2/MPEG4... ook voor SD bespaart dat ruimte. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Amager95 Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Origineel bericht van: Littlesat Ik heb geen glazen bol, maar ik verwacht dat CDS over 2-3 jaar volledig over is naar DVB-S2/MPEG4/Astra3... dus 2013 kan wel kloppen. Ook bij andere providers ga je zien dat langzaam veel over zal gaan naar DVB-S2/MPEG4... ook voor SD bespaart dat ruimte. de andere zijn?
Littlesat Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Dat zullen ze allemaal gaan doen (kabel, Digitenne, Sky, D+ enz..., zodra bijna iedereen naar HD is overgestapt... Alleen bij CDS 2-3 jaar eerder. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen