Ga naar inhoud


Waarom niet gewoon 1 schotel voor elk flatgebouw / appartementencomplex


Marius junior

Aanbevolen berichten

Ik bedoel.. dat jarenlang gezeur van lelijke schotels.. vooral waar ik woon, Feijenoord, ruim 90% allochtoon, lijkt het wel op een paddestoelenveld, bijna iedereen een schotelantenne aan de muur ;-)

Woningbouwvereniging die loopt te klagen en het willen verbieden enzo..

Maar waarom plaatsen die woninbouwverenigingen niet gewoon een gemeenschappelijke schotel op het dak? Zie je bijna niet? En laat iedere bewoner een paar eurootjes betalen als ze hierop aangesloten willen worden? dan is toch iedereen blij?

Is dat geen idee wat we gesamenlijk kunnen publiceren? of word dit hier en daar al gedaan? Zoja, waarom is dit nog geen algemene gang van zaken?

 

gewoon nieuwsgierigheid hoor.. (en een beetje frustatie dat iedereen het zelf maar moet oplossen met aanschaf, plaatsing en zicht op de satelliet..

 

OF de kabel moet gewoon veel meer uitgebreid worden met keuzepakketten.. dan zijn we er ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Marius junior,

zodra je oplossingen institutionaliseert komen er weer beperkingen bij.

GSO is een fijn principe maar niet 100% individueel aanpasbaar

daar ging het om; vrijheid van informatie vergaren

 

jij rtl4 op 19,2 Oost of 23,5 Oost

ik BHT1 op 12,5 West want die wil ik niet missen, snappie

ciao

Monna Lisa

Ivan Graziani

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt natuurlijk de meest gangbare satellieten per GSO verzorgen. Iemand die dan een exoot wil ontvangen plaatst in overleg met de woningbouw een eigen schotel voor dat doel.

De woningbouwvereniging zou hiervoor een plaats op het dak beschikbaar moeten stellen.

Maar van dat ideaal zijn we ver verwijderd want woningbouwverenigingen zijn niet breeddenkend.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
je kunt natuurlijk de meest gangbare satellieten per GSO verzorgen. Iemand die dan een exoot wil ontvangen plaatst in overleg met de woningbouw een eigen schotel voor dat doel.
De woningbouwvereniging zou hiervoor een plaats op het dak beschikbaar moeten stellen.
Maar van dat ideaal zijn we ver verwijderd want woningbouwverenigingen zijn niet breeddenkend.


En eigenlijk zou de Woningbouwvereniging hem dan moeten verplichten om quattro lnbs te gebruiken i.p.v. single/duo/quad zodat de sat-positie in de GSO kan worden opgenomen (woningbouwvereninging voorziet in stackable switches.) kan iedereen na een jaar van 40 oost tot 40 west alles ontvangen..

:D
:D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wolverine
ja en dan heb je nog mensen die Turksat willen of die Nilesat willen of Badr.


Hoeveel satellieten zijn er dan?
Ik heb rekken gezien waar wel 16 LNB's op konden.
Ok, neem dan 2 flinke schotels, elk een andere kant op wijzend, met elk 16 koppen, dan heb je in theorie toch wel alle beschikbare satellieten toch?
Dat is toch VEEL mooier als sommige appartementgebouwen waar wel ruim 100 schotels aan de muur geboord zijn?
(misschien ga ik eens een foto maken hier in de buurt, hoe het er hier uitziet!)

Woningbouwverenigingen zijn niet ruimdenkend.. inderdaad.. maar misschien moet de regering dan maar eens ermee gaan bemoeien en zoiets gaan afdwingen dan wel bemoedigen.


@ijzerbout:
Ik wist niet eens wat GSO betekende, dus heb ik het opgezocht. Gemeenschappelijk Schotel Ontvangst?
Oftewel, mijn idee is dus bepaald niet nieuw! En schijnbaar vinden heel veel mensen het idee goed.
Blijft de vraag waarom de woningbouwverenigingen daar zo laks mee zijn om dit toe te passen. bang dat het teveel geld kost? Ze kunnen er toch (een klein) bedrag voor vragen per maand, en er zelfs uiteindelijk mee verdienen?
De opmerking dat je daarmee niet iedereen blij kan maken is in ieder geval onzin, want niemand heeft gezegd dat een GSO installatie maar uit 1 schotel hoeft te bestaan!

Ik vind het flauwekul, dat mijn hele flat met paddenstoelen is bekleed, maar dat ik zelf geen ontvangst heb omdat er een boom in de weg staat.
En dat terwijl en gewoon een schotel 2,5 meter boven mijn tuin hang, waarvan ik denk, zou mijn kabeltje er niet gewoon aan kunnen hangen?
Tsja.. misschien moet ik gewoon met de bovenburen praten, maar we zijn hier in Rotterdam net zo close met de buren ;-)
Waarschijnlijk is het ook een satelliet die me niet interesseert, aan de richting te zien..

p.s. ons flatgebouw heeft ene mooi plat dak, als je daar een paar schotels op plaats ziet niemand dat.
Eigenlijk zou ik daar gewoon mijn eigen schotel op moeten plaatsen en gewoon een kabeltje naar beneden gooien, zo mijn tuin in. Maar ik weet niet of ik dat durf.. ;-)
Maar waarom eigenlijk ook niet.. ze zouden dat inderdaad gewoon ter beschikking moeten stellen, niemand heeft er toch last van, en is veel mooier als alles op de muur!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik denk dat je met een Big Bisat een heel eind komt.

 

Het probleem met woningbedrijven is dat ze geen kabelmaatschappij na mogen doen, want dan moeten rechten betalen.

 

Echter zou dat in mijn ogen alleen geldig zijn als ze 1 schotel voor alle huurwoningen gebruiken en niet per gebouw.

 

Er zit ook een stukje onwil in, want men moet zich gaan verdiepen in techniek waar ze geen verstand van hebben. Ze zullen dan een contract met een firma voor onderhoud nemen met alle kosten vandien. (bliksembeveiliging bijvoorbeeld)

 

Persoonlijk vindt ik het gezeur, want ik zou er voor zijn.

 

Mochten rechten een probleem zijn, dan zie ik het probleem ook niet, want die kosten zijn vrij laag, servicekosten is meer het probleem.

 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...