Ga naar inhoud


nick jr weg hier


seije017

Aanbevolen berichten


Zie ziggo site:

 

Groepsstoring van woensdag 29 september 15:29 uur

Op dit moment bestaat er een mogelijkheid dat je problemen ervaart met het bekijken van Nick Jr. en Family7. Door een wijziging in ons netwerk zijn deze zenders gewijzigd van plek in ons signaal. De storing waar u last van heeft, wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door een signaal dat net te zwak is om alle zenders naar behoren te kunnen bekijken of doordat een ander apparaat in de woning of in de buurt van uw woning de doorgifte van het signaal hindert. Dat noemen we interferentie. Om uit te kunnen sluiten of de oorzaak zich binnens- of buitenshuis bevindt, kun je de volgende kabeltest uitvoeren: Sluit je digitale ontvanger zonder randapparatuur direct op de Ziggo hoofdaansluiting aan. De hoofdaansluiting is het punt van binnenkomst van het tv-signaal in de woning. Je kunt dit herkennen aan een groene kabel. Is er geen aansluiting in de meterkast dan is het meestal de huisaansluiting in de huiskamer. Gebruik hiervoor een gegoten coaxkabel van maximaal 5 meter lengte. Dit is een kabel met aan beide uiteinden gegoten, niet-demontabele pluggen. Onder randapparatuur verstaan wij bijvoorbeeld huisnetversterkers, video, dvd en harddiskrecorders. Vervolgens sluit je de digitale ontvanger met een scartkabel aan op je televisie en ontkoppel je de overige scartkabels. Digitale ontvangers kunnen gevoelig zijn voor elektromagnetische invloeden veroorzaakt door elektronische apparatuur. Je kunt proberen om de ontvanger iets verder van dergelijke apparatuur te plaatsen. Bij draadloze of sterk magnetische apparatuur kun je denken aan: · Een babyfoon · Een draadloos telefoontoestel of basisstation · Een router voor draadloos internet · Een geluidsspeaker Extra informatie over bekabeling en interferentie kun je vinden op http://www.kabelkeur.nl/. De digitale ontvanger maakt nu rechtstreeks contact met de hoofdaansluiting en er is uitgesloten dat er sprake is van interferentie, als je nog steeds de foutmelding E48 of E52 krijgt neem dan contact op met de Klantenservice van Ziggo

Dreambox 7000s, Nokia Dbox 2, Nokia MM9500, Magic Module, Mastera IV, Moteck 2100 srg, Schotel 80cm draaiende van 43 west naar 72.0 oost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...