winfriend Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Ik kom een oude draad tegen over het gebruik van een Triax schotel (64 en/of 78 cm) samen met een Duo LNB waarin jij je ervaringen met Triax en DUO LNB's beschrijft. Ik ben zo vrij daar even op in te haken. Maar vanuit een iets andere Azimuth. Wij wonen namelijk in Noorwegen.... Wij willen ook Astra 1 en 3 ontvangen. Daarvoor heb ik een CD Duo Twin LNB al in huis. Maar nu het kiezen van een schotel. Ik lees te veel verschillende ervaringen/opvattingen over welke schotel maat te gebruiken (zie draadje uit 2008) dat ik een duidelijke keus kan maken. Alle ervaringen zijn in Nederland gemaakt... Wat het naar mijn idee ingewikkelder maakt is het feit dat wij in Noorwegen wonen, waardoor Elevatie en Skew hoek anders worden. De beide schotels hebben ook verschillende brandpunten (2,6 en 3,1). Ik kom hier in Noorwegen overigens het makkelijkst aan een 74 cm Triax schotel. Kort door de bocht: kan ik met een gerust hart die TRIAX (BxDxH 78 cm x 70 cm aanschaffen of is het juist beter om de 60 cm te kopen omdat ik zo ver noordelijk zit? Overigens wonen wij ca 45 km ten zuiden van Oslo. Alvast hartelijk bedankt voor een antwoord en advies, Winfried in Noorwegen Dreambox 800 HD PVR (+ Wavefrontier T55) + Triax 78 + Open-Pli 2.0 + Henksat settings.
satencom Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 ik zou gewoon een triax 78 cm nemen niet groter ,de duo lnb heb je al en als het niet met de duo lnb lukt dan is er altijd nog een andere op lossing 2 lnb's dat lukt altijd Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
oldebroek Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Zoals satencom schrijft dat gaat wel lukken (als er geen berg of een bos in de weg staat) Zie in je bericht dat je een T55 hebt, waarom gebruik je die niet? Werkt perfect hier in midden Noorwegen. Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
winfriend Geplaatst: 22 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2010 Heisan Oldebroek, T55 functioneerde prima op de Astra 19,2, vijf jaar geen probleem gehad. Nu ik ook 23,5 erbij wil hebben en ik alleen oude, dus brede, Smart LNB's heb, voldoet dat niet meer omdat de hoek/afstand tussen 19,2 en 23, 5 te klein is. Bovendien zitten we hier aan de rand van de 23,5 Europa footprint (Astra 3B) waardoor het signaal te vaak te slecht zal zijn voor HD ontvangst. De CanaalDigitaal Duo LNB die ik had aangeschaft is niet te gebruiken op een T55. Vandaar dat ik een 78 cm Triax schotel heb aangeschaft voor de CD Duo-LNB. Dat was echter ook geen success v.w.b. de ontvangst op 23,5: Geen lock op de belangrijkste Canaldigitaal transponders. Hier in Noorwegen ken ik niemand die een 78 cm schotel heeft uitgericht met een CD Duo Lnb, dus heb ik geen feitelijke informatie om te vergelijken. Gezien de twijfelachtige reputatie van die duo-LNB's heb ik er ook niet al te veel tijd in geinvesteerd. In plaats daarvan ga ik nu voor twee enkele Alps LNB's die wel dicht genoeg op elkaar geplaatst kunnen worden op de Triax 78 wok. Volgende probleem: Ik kan hier in Noorwegen geen enkele winkel vinden die die dingen verkoopt! Dat wordt dus weer bestellen in NL, vrees ik. Hartelijke groet, Winfriend Dreambox 800 HD PVR (+ Wavefrontier T55) + Triax 78 + Open-Pli 2.0 + Henksat settings.
Gast wanderer Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Dat wordt dus weer bestellen in NL, vrees ik. of in duitsland, vele malen goedkoper....
satencom Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 jammer dat het niet is gelukt, maar is nog hoop, misschien dat het met 2 lnb's wel lukt en als dit niet lukt is nog wel op lossing, dan maak hem draaibaar of een schotel er bij Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
mhv Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 De cd duo lnb werkt niet lekker op een schotel groter als 65 cm , dan kun je beter met twee losse lnb,s gaan werken dat gaat beter en je kunt een grotere schotel nemen. Maar het beste is naturlijk op de rand van de beamspot een grote schotel alleen op 23,5 af te stellen dan heb je het beste en sterkste signaal. veel sukses Han
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Let wel op, als je twin of quad lnb's van Alps koopt, dan passen ze niet op de T55. Oplossing is er natuurlijk in het afslijpen van een stukje schotel (heb ik gewoon gedaan).
Moderator ceesv Geplaatst: 23 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 23 oktober 2010 Naarmate je steeds verder noordelijk van de evenaar gaat, wordt de hoek tussen 19 en 23,5 graden steeds kleiner voor het observatiepunt waar je de antenne plaatst. Een Canaaldigitaal Duo LNB is gemaakt voor Nederland, Ga je veel verder noordelijk, werkt de Duo LNB niet meer optimaal voor beide satelliet posities. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
mereltje Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Ik heb dit al een keer eerder gepost (bij een grote schotel een Astra Hotbird LNB gebruiken ) en dit dan voor Astra 1/3. Dit moet beter werken dan een duo lnb van CD Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Noorman Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Class Ohlson Oslo heeft veel keuze in LNB's DM 800 HDse. Multisat op 23,5 O - 19,2 O - 4,8 O - 0,9 W
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen